zł 0,00

Zamówić

Dodatkowe chłodzenie i filtracja

  • Utrzymanie pracy automatycznej skrzyni biegów w jej pierwotnej postaci wymaga szczególnej uwagi na stan płynu ATF (oleju), gdyż żywotność elektrozaworów i sterownika zależy bezpośrednio od stanu i jakości oleju w automatycznej skrzyni biegów.

    Oleje do automatycznych skrzyń biegów (Automatic Transmission Fluid) to bardzo złożone produkty chemii samochodowej, mają najwyższe wymagania dotyczące gęstości, właściwości przeciwciernych, przeciwutleniających i przeciwpieniących. Olej spełnia różne funkcje: smaruje, chłodzi, przenosi moment obrotowy i zapewnia przyczepność cierną, chroni przed korozją i zużyciem. Średnia temperatura robocza ATF wynosi 80-95 C, aw czasie upałów w korkach może wzrosnąć do 130 C i więcej. Konstrukcja automatycznej skrzyni biegów jest taka, że jeśli więcej obrotów zostanie usuniętych z silnika, ich nadmiar jest przeznaczany na wewnętrzne tarcie oleju, co przyczynia się do wzrostu temperatury. Czynniki te prowadzą do powstawania piany, co stwarza korzystne warunki do utleniania oleju i korozji metali. Różnorodność materiałów w parach ciernych (stal, brąz, cermetale, uszczelki cierne, elastomery) komplikuje dobór dodatków przeciwciernych, a także tworzy opary elektrochemiczne, w których w obecności tlenu i wody uaktywnia się zużycie korozyjne. W tych warunkach płyn przekładniowy musi zachować swoje właściwości eksploatacyjne i przenosić moment obrotowy.

    Elementy skrzyni biegów podlegają nieuniknionemu naturalnemu zużyciu. Z biegiem czasu produkty zużycia osiadają na ścianach całego układu hydraulicznego. Materiał korozyjny, małe wióry ze sprzęgieł ciernych i sprzęgieł blokujących, jest doskonałym materiałem ściernym do precyzyjnych części do automatycznych skrzyń biegów.

    Powody pojawienia się:

    • zużycie tarcz ciernych i przekładek stalowych.
    • zużycie wałów w miejscu styku z łożyskami.
    • zużycie tarcz ciernych i przekładek stalowych.
    • zużycie przekładni, zerwane koła zębate.
    • zużycie przekładni planetarnych, zużycie satelitów.
    • zużycie łożysk igiełkowych.

    Jeśli olej jest brudny, elektrozawory są zatkane produktami zużycia i wszelkiego rodzaju osadami.

    Solenoidy umożliwiają włączanie i wyłączanie sprzęgła blokującego sprzęgła hydrokinetycznego oraz zmianę biegów. Elektrozawory są sterowane przez elektrozawór, który wysyła sygnały elektryczne do solenoidu, otwierając lub zamykając zawór. Pozwala to na kontrolowanie ciśnienia oleju przekładniowego w celu zapewnienia prawidłowego działania tarcz ciernych. Zużycie ścierne konsekwentnie zwiększa luz między otworem sterownika hydraulicznego a zaworem, co w konsekwencji prowadzi do nieprawidłowego ciśnienia oleju przekładniowego. Nieprawidłowy nacisk na tarcze cierne gwałtownie zwiększa ich zużycie, a materiały ich zużycia ponownie wpadają do oleju, rozpoczynając nową rundę degradacji automatycznej skrzyni biegów.

    Dodajmy do tego podwyższoną temperaturę pracy automatycznych skrzyń biegów w porównaniu z analogami mechanicznymi i otrzymujemy warunki, w których długa praca ASB zależy bezpośrednio od terminowej wymiany i filtracji ATF (oleju).

     

  • Tak więc większość właścicieli samochodów wie, że płyny techniczne i filtry w samochodzie należy wymienić, jeśli spodziewasz się, że będziesz go nadal używać po wygaśnięciu gwarancji na samochód.

    W nowoczesnych automatach metalowa siatka lub filcowa membrana działa jako element filtrujący..

    Filtry filcowe lepiej filtrują i zatrzymują lekkie frakcje produktów zużywających się, ale ma to wadę. Silne zabrudzenie oleju powoduje zatkanie filtra filcowego drobnymi cząstkami i wiórami. Przepustowość filtrów spada, a głód oleju zaczyna się na pompie w pierwszych minutach rozruchu, co prowadzi do przyspieszonego zużycia.

    W większości przekładni automatycznych filtry są wyjmowane, ale zdarzają się automaty, w których filtr jest bardzo głęboko w środku i niezwykle trudno się do niego dostać, są to przekładnie automatyczne takie jak AW 50-55SN, AW TF-80SC, TF -81SC, na takich maszynach zalecamy natychmiastowe zainstalowanie filtra zewnętrznego.

    W sytuacjach, gdy po zdjęciu miski widoczne są metalowe opiłki, nagła zmiana dużej ilości oleju może doprowadzić do wypłukania pozostałych wiórów do sterownika hydraulicznego, co może prowadzić do zwiększonego zużycia, awarii elektrozaworów i zaworów sterownika hydraulicznego.

    Istnieją 2 podejścia do wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów:

    Częściowa wymiana oleju jest metodą zalecaną przez producentów przekładni. Służy do zwykłej planowanej aktualizacji oleju, gdy nie ma podejrzeń o awarię maszyny. Oznacza to całkowite opróżnienie dostępnej objętości wraz z usunięciem studzienki (jeśli jest) i wymianą filtra. Całkowita wymiana oleju - wykonywana przy pomocy specjalistycznej instalacji. Jest podłączony do przewodów chłodzących układu hydraulicznego skrzyni biegów. Jednostka ciśnieniowa wypiera stary olej i zastępuje go nowym. Będzie to wymagało większej ilości nowego oleju. Istnieje duże ryzyko zatykania się elementów sterownika hydraulicznego i elektrozaworów z wypłukanymi lekkimi częściami zużycia. Zasadniczo stacja jest używana, gdy do skrzyni wlano niskiej jakości nieoryginalny olej, co negatywnie wpłynęło na pracę urządzenia.

    Dodatkowe filtry automatycznej skrzyni biegów są instalowane w celu ochrony sterownika hydraulicznego, solenoidów i innych wrażliwych części przed cząstkami, które już znajdują się w układzie hydraulicznym. Doświadczenie pokazuje, że najczęściej gromadzą się w chłodnicy, dlatego w samochodach używanych najlepiej jest zainstalować dodatkowy filtr za chłodnicą. W każdej chwili możesz zainstalować filtr zewnętrzny. Ale najlepiej byłoby dodać dodatkowy filtr wraz z całkowitą wymianą płynu i nowym filtrem wewnętrznym.

  • Aby zainstalować, potrzebujesz:

    • Króciec - 4 szt.
    • Szybkozłączki - 4 szt.
    • Zaciski - 4 szt.
    • Adapter filtra zewnętrznego do automatycznej skrzyni biegów - 1 sztuka;
    • Filtr - 1 sztuka;
    • Wąż - 2 metry (wąż musi wytrzymywać wysokie ciśnienie, temperaturę i mieć odpowiednią średnicę).

    Filtr jest instalowany za wymiennikiem ciepła, ponieważ gromadzi się w nim większość osadów, które następnie nie powinny dostać się do sterownika hydraulicznego.

    Krok 1. Zlokalizuj położenie filtra w komorze silnika obok przewodów oleju przekładniowego. Upewnij się, że jest wystarczająco dużo miejsca, aby wyjąć filtr.Połączenia są na zdjęciu poniżej.

    Krok 2. Przykręć dwie złączki do adaptera filtra za pomocą szczeliwa do rur.

    Krok 3. Jeśli Twój pojazd ma opcjonalną chłodnicę oleju przekładniowego, podłącz ją w linii za nią.

    Krok 4. Odetnij wymaganą ilość węża i pociągnij go w kierunku chłodnicy. Węże nie mogą stykać się z wentylatorami, miejscami zużycia, ostrymi krawędziami i rurami wydechowymi.

    Krok 5. Włożyć 4 szybkozłączki do końców węża i zacisnąć opaską w odległości jednego centymetra od końca węża.

    Krok 6. Wytnij przewód chłodniczy oleju przekładniowego za chłodnicą w dogodnym miejscu. Użyj obcinaka do rur lub piły do metalu z drobnymi zębami. Usuń zadziory z końców rury.

    Krok 7. Włóż łączniki na koniec każdej rury i zabezpiecz zaciskiem

    Krok 8. Poprowadź oba węże do adaptera filtra i włóż złączki adaptera do szybkozłączek INLET, podłącz je po wyjściu z chłodnicy. Łączymy „EXIT” szeregowo.

    Krok 9. Sprawdź mocowanie zacisków. Podczas prowadzenia węży upewnij się, że wszelkie zagięcia mają minimalny promień. Węże nie mogą stykać się z wentylatorami, ocierać ani stykać się z ostrymi krawędziami i rurami wydechowymi., mocujemy za pomocą opasek.

Model: F118ID8E
Ilość: 9727
0
zł 5,31
Add to cart!
Model: F118ID8S
Ilość: 4374

Transit: 10

0
zł 5,22
Add to cart!
Model: FC-118-M12
Ilość: 751

Transit: 25

0
zł 13,50
Add to cart!
Model: SCLAMP-D16-18
Ilość: 2294

Transit: 40

0
zł 0,68
Add to cart!
Model: PSH1215
Ilość: 30

Transit: 40

Ends soon

0
zł 6,75
Add to cart!
Model: AF-OILFILTER
Ilość: 1769
0
zł 13,50
Add to cart!
Model: F118H13S
Ilość: 4841
0
zł 8,10
Add to cart!
Model: F126H13S
Ilość: 990
0
zł 8,10
Add to cart!
Model: AN890DEGFIT
Ilość: 665
0
zł 31,50
Add to cart!
Model: HF2-ID16
Ilość: 1039

Transit: 10

0
zł 13,50
Add to cart!
Model: TOC-405
Ilość: 480

Transit: 40

0
zł 170,10
Add to cart!
Model: F989ID6C
Ilość: 4993

Transit: 15

0
zł 5,40
Add to cart!
Model: TOC-404
Ilość: 387

Transit: 30

0
zł 157,95
Add to cart!
Model: 26791-HOSE10
Ilość: 17

Ends soon

0
zł 36,00
Add to cart!
Model: TOC-403
Ilość: 621

Transit: 20

0
zł 139,68
Add to cart!
Model: AF-265
Ilość: 28

Transit: 20

Ends soon

0
zł 8,55
Add to cart!
Model: 26791-HOSE13
Ilość: 2

Transit: 4

Ends soon

0
zł 31,50
Add to cart!
Model: FC-989-M12
Ilość: 146

Transit: 25

0
zł 13,50
Add to cart!
Model: M1261ID8
Ilość: 234

Transit: 10

0
zł 5,58
Add to cart!
Model: F989ID8E
Ilość: 5065
0
zł 5,40
Add to cart!
Model: COOLERMKIT
Ilość: 2147

Transit: 20

0
zł 22,50
Add to cart!
Model: FF-BASE989
Ilość: 44
0
zł 157,50
Add to cart!
Model: F1261ID10S
Ilość: 5459
0
zł 5,58
Add to cart!
Model: FK-JF011E
Ilość: 10

Transit: 2

Ends soon

0
zł 324,00
Add to cart!
Model: Z600ID6
Ilość: 5165

Transit: 15

0
zł 5,58
Add to cart!
Model: TOC-401
Ilość: 234

Transit: 20

0
zł 126,00
Add to cart!
Model: 90011-06
Ilość: 214

Transit: 10

0
zł 6,84
Add to cart!
Model: Z700ID8
Ilość: 6773
0
zł 5,58
Add to cart!
Model: FK-DCT450
Ilość: 13
0
zł 243,00
Add to cart!
Model: FK-JF015E
Ilość: 7

Transit: 2

Ends soon

0
zł 324,00
Add to cart!
Model: F949ID6
Ilość: 157

Transit: 10

0
zł 5,40
Add to cart!