zł 0,00
ZamówićDSG 7 0AM lub DQ200 - są to różne nazwy zrobotyzowanej skrzyni biegów z dwoma sprzęgłami suchym, które są zainstalowane w niektórych pojazdach Grupy Volkswagena. Techniczna obsługa DSG 7 polega na wymianie oleju przekładniowego w ilości 1,7 litra. Przy czym korków sprawdzających nie ma, zalewanie oleju do DSG 7 odbywa się w sposób ściśle dozowany.
Problemy 0AM najczęściej związane z dwoma węzłami sprzęgłem i echatronikiem. Przy znacznym zużyciu podwójnego sprzęgła pompa mechatronika pracuje bez zatrzymań, żeby zabezpieczyć maksymalne wyjście trzpienia wyciskania sprzęgła. To doprowadza do przegrzania elektronicznego bloku mechatronika i spalania się izolacji kontaktów pompy. Przy czym silnik pompy oleju zatrzymuje się i samochód nie reaguje na dżwignię zmiany biegów. Ze względu na zwarcia spala się bezpiecznik obwodu izolacji pompy.
Rozwiązaniem tego problemu jest wymiana płyty elektronicznej, a następnie programowanie. Specjaliści firmy «Maktrans» mogą zainstalować oprogramowanie do pustego sterownika elektronicznego znajdującego się jak w samochodzie tak i zdemontowanego z niego. Ważne jest, aby zrozumieć, że zwarcie wewnątrz sterownika elektronicznego (ECU) nie występuje przez przypadek, dla tego są powody. Kołejnym powodem oprócz zużytego sprzęgła jest wyciek oleju wewnątrz mechatronika DSG 7. Rozumienie problemu, i tego że zostaliście ofiarą niemieckiego technicznego postępu przychodzi w postaci migającego wskażnika na desce rozdzielczej i zawsze mokrego odpowietrznika mechatronika. Silnik elektroniczny pompy po włączeniu zapłonu już nie zatrzymuje się, on buczy ciągłe. Jeśli nic nie czynić, to samochód szybko zatrzyma się. Są dwa sposoby rozwiązania problemu - wymiana mechatronika lub wymiana obudowy z pęknięciem na nową z gwarancją 1 rok (spawalniczy szew na pęknięciu też pęka). I najstraszniejsze, co może zdarzyć się w czasie jazdy - to odmowa czujnika ciśnienia. W tym przypadku, ciśnienie w systemie rośnie dopóki akumulator hydrauliczny nie wystrzeli naprzód. Następnie samochód zatrzymuje się w oczekiwaniu na holownik.
Są 4 opcje naprawy DSG 7, DQ200, 0AM:
Usługa | Cena (łącznie z częściami zamiennymi) |
Wymiana zużytego sprzęgła | 510$ |
Wymiana mechatronika | 900$ |
Wymiana płyty elektronicznej sterownika mechatronika DSG | 550$ |
Naprawa mechatronika przy pojawieniu się kodów błędów ciśnienia lub pompy | 450$ |
Naprawiamy w ciągu 1 dnia i udzielamy rocznej gwarancji.