zł 0,00
ZamówićRE4R01A - automatyczna skrzynia biegów produkcji Nissan. Posiada 4 prędkości, zaprojektowana samochodów tylnonapędowych i jest ulepszoną wersją dwóch innych przekładni 4R01. Produkcja rozpoczęła się w 1988 roku i trwała do 2004 roku. Ta skrzynia była używana w wielu popularnych modelach Nissana, w tym Pathfinder, 240SX, 300ZX, Frontier i Xterra. Jest również stosowana w Mazda MPV, 929 i RX-7. Ta skrzynia ma wielką szansę prędzej czy później dostać się na stację obsługi, więc oto kilka problemów, których należy się obawiać.
Problem: Skrzynia ślizga się podczas przejścia z pierwszego na drugi bieg
Rozwiązanie: Przyczyn tego problemu może być kilka: 1) Upewnij się, że poziom oleju przekładniowego jest wystarczający, i sprawdż, czy rodzaj płynu używanego jest odpowiedni. 2) Dwukrotnie należy sprawdzić ustawienia czujnika położenia przepustnicy. Zapoznaj się z instrukcją obsługi w celu przeprowadzenia poprawnych ustawień. 3) Sprawdż, ciśnienie liniowe za pomocą manometru. Jeżeli ciśnienie obniżone, należy sprawdzić zespół regulatora ciśnienia i upewnić się, że zawór działa prawidłowo, a sprężyna nie jest pęknięta. 4) Sprawdż hydroakumulator. . Upewnij się, że tłok nie jest pęknięty, sprężyna sprawna i pierścienie znajdują się na swoich miejscach.
Problem: Płyn przekładniowy wydostaje się ze skrzyni.
Rozwiązanie: Najpierw sprawdź poziom płynu. Nadmiar płynu może doprowadzić do jego wyrzucenia ze skrzyni. Upewnij się, że skrzynia biegów się nie przegrzewa. Idealnie, skrzynia biegów nie powinna się nagrzewać powyżej 94 stopni Celsjusza. Nagrzewając się ciecz się rozszerza. W miarę upływu czasu, to rozszerzenie osiąga objętość krytyczną i zaczyna być wyrzucane przez rurkę sprawdzenia poziomu oleju lub odpowietrznik wentylacji.
Problem: Skrzynia biegów nie przełącza się między kilkoma biegami
Rozwiązanie: Ta skrzynia zawiera kilka różnych elektrycznych elektromagnetyczne, które są używane do ruchu zaworów sterownika hydraulicznego. W swej istocie - te elektrozawory tylko elektromagnesy z tłokiem suwakowym i sprężyną powrotną. Wewnątrz elektrozaworu jest cewka, która po podaniu na nią napięcia wytwarza pole magnetyczne i uruchamia tłok suwakowy. Uszkodzenie tej cewki - nie jest rzadkością. Elektrozawór można łatwo sprawdzić omomierzem i szybko wymienić.
Jeśli regularnie występują podobne problemy, lepiej wymienić skrzynię biegów RE4R01A na jej zmodyfikowana wersja, która nie będzie stwarzać problemów i trwać dłużej.