do koszyka

Koszyk
 

Sprecyzuj wyszukiwanie

Wymiana koła pasowego bezstopniowej skrzyni biegów JF011E/JF015E

JF011E Dodge Caliber, Nissan X-trail, Nissan Qashqai, Nissan Teana, Nissan Tiida, Mitsubishi Lancer, Mitsubishi Outlander, Mitsubishi Galant, Mitsubishi GalantASX, Peugeot 4007, Renault Scenic, Renault Megane, Renault Fluence, Renault Koleos.
JF015E Nissan Juke, Nissan Micra, Suzuki Swift

JF011E / JF015E - bezstopniowa skrzynia biegów opracowana przez jednego z liderów w dziedzinie CVT, firmy Jatco. Model ten jest popularny wśród producentów samochodowych, montuje się w pojazdach z napędem na przednie koła i wszystkie koła i silnikiem o pojemności do 2,5 litra. Mechaniczna część skrzyni jest zaprojektowana na podstawie dwóch stożków (kół cięgnowych). Poprzez współdziałanie pierwotnego i wtórnego kół cięgnowych odbywa się przekazanie momentu obrotowego od silnika na koła samochodu.

W zależności od terminu eksploatacji kóła podlegają zużyciu w większym lub mniejszym stopniu. Wykrywanie wad przeprowadza się poprzez wizualną ocenę części kół pasowych podczas demontażu.

Przy czym możliwe następne rodzaje mechanicznych defektów - pęknięcia detali koła cięgnowego i wyjście kulek łożysk z prowadzących wpustów. Pęknięcie najczęściej jest wynikiem zużycia zmęczeniowego metalu, tak samo możliwa przyczyna może polegać na krótkotrwałym działaniu siły przekraczającej obliczenia konstrukcyjne.Poniżej pprzedstawiono przykłady pęknięcia jednej z piast koła cięgnowego.

 

 

Dalszy rozwój pęknięć prowadzi do całkowitego zniszczenia koła cięgnowego i jego zacięcia.
Problem z kulkami łożyskowymi przejawia się jako oddzielne uszkodzenie związane ze zniszczeniem kanałów prowadzących, w wyniku czego pierścień blokujący nie może utrzymać kulki w kanale. Tak wyglądają zniszczone prowadnice i kulki, które wysypały się po zużyciu 

Po wyjściu z kanałów prowadzącyvh podczas pracy bezstopniowej skrzyni biegówa, odśrodkowa siła rozrzuca kulki wewnątrz obszaru koła cięgnowego. W wyniku uderzeń uszkadzają się oddzielne detale, chociaż zewnątrz koło cięgnowe może wyglądać bez uszkodzeń.

Wskutek rujnacji detali koła cięgnowego ułamki trafiają do oleju bezstopniowej skrzyni biegów i drapią ścianki zaworu pompy oleju, co powoduje zacięcia.

Przy powstaniu jednego z opisanych mechanicznych defektów, wymianie podlegają  oba koła cięgnowe w komplecie (pierwotny i wtórny) ponieważ wymiana jednego koła cięgnowego albo jego detali nie usuwa skutków poprzedniego uszkodzenia i może wywołać ponowne uszkodzenie bezstopniowej skrzyni biegów.

Bezstopniowa skrzynia biegów JF011E (CVT) lub RE0F10A (CVT) instaluje się na Peugeot 4007 , Peugeot 4008 , Renault Megane , Jeep Compass , Jeep Patriot , Dodge Caliber  Mitsubishi Lancer Mitsubishi Outlander XL 2.4L ) Nissan X-Trail F1CJA Nissan Qashqai F1CJA.

Olej w bezstopniowej skrzyni biegów RE0F10A / JF011E wymienia się co 60000 km, wraz z wewnętrznym i zewnętrznym filtrami (które znajdują się pod wymiennikiem ciepła). Po demontażu chłodnicy należy wymienić pierścień gumowy.

Problemy podczas eksploatacji bezstopniowej skrzyni biegów RE0F10A / JF011E przy przebiegach do 100 000 km - przegrzanie podczas jazdy poza miastem. Przegrzaniu oleju towarzyszy świszczący dźwięk i opóżniona zmiana biegów. Walka z takimi objawami poprzrez wymianę oleju i filtrów bezużyteczna. Lepiej po prostu wymienić wymiennik ciepła i filtr oleju zewnętrznego. Wymienników ciepła RE0F10A / JF011E używa się dwóch rodzajów. Pierwszy typ - bez rur pod chłodenie powietrzne. Właśnie to on nie  chłodzi olej w przekładni bezstopniowej (CVT) w stopniu dostatecznym. Drugi typ chłodnicy z mośliwością powietrza powietrznego chłodzenia oleju . W przypadku korzystania z tego wymiennika ciepła instaluje się dodatkowa chłodnica powietrza K1403 lub K1404. Teraz można jechać w upał przy każdej prędkości.

Innym problemem w bezstopniowej skrzyni biegów RE0F10A / JF011E muszelki wewnątrz łożysk kulkowych kół pasowych wejściowych i wyjściowych. Wymiana wszystkich łożysk kulkowych - to niezawodny sposób, aby pozbyć się hałasu przez długi czas.

Holowanie bezstopniowej skrzyni biegów RE0F10A / JF011E i F1CJA przy wyłączonym silniku  jest surowo zabronione. Skutkuje holowanie nawet po 5 km zużyciem aluminiowego pręta koła pasowego wejściowego . Wymiana pręta koła pasowego to prosta naprawa, ale należy pamiętać że wynajęcie ławety o wiele tańszy sposób.

Silnik krokowy (silnik skokowy) RE0F10A / JF011E jest urządzeniem ktśre przełącza biegi w górę i w dół. Awaria silnika powoduje że pozostaje jeden bieg - do przodu i do tyłu. Przy czym pojawia się błąd przerwy w obwodzie łańcucha silnika krokowego.

Najbardziej kosztowne naprawy bezstopniowej skrzyni biegów następują przy spadku ciśnienia w systemie. Powodem jest obecność opiłków, i powłoka zaworu redukcji ciśnienia w pompie bezstopniowej skrzyni biegów. Pompa oleju RE0F10A / JF011E - najbardziej narażony węzeł bezstopniowej skrzyni biegów. Powłoka zaworu redukcyjnego odrywa się co skutkuje zakleszczeniem zaworu w gorących warunkach . Ponadto, ze względu na niskie ciśnienie ściera się pas RE0F10A / JF011E.Opiłki od pasa i koła pasowego wpasterownika hydraulicznego, a samochód z brzęczeniem zatrzymuje się czemu towarzyszy obecność kodów błędów  ciśnienia kół pasowych. W tym przypadku, należy wymienić pompę oleju, pas bezstopniowej skrzyni biegów i sterownik hydrauliczny. Jeśli koła pasowesą starte to należy wymienić i zestaw kół pasowych.

Koszt naprawy RE0F10A wariator / JF011E / F1CJA w najgorszym scenariuszu:

 

Komplet kół pasowych i pas bezstopniowej skrzyni biegów 1 $900
Pompa oleju 1 $160
Sterownik hydrauliczny 1 $460
Olej transmisijny 9 $108
Filtr zewnętrzny 1 $8.99
Filtr wewnętrzny 1 $9.35
Naprawa sprzęgła hydrokinetycznego 1 $59-80
Komplet uszczelek 1 $280

 

Wyświetl: Lista / Tabela
Pokaż:
Sortuj według:

Zawór pompy oleju bezstopniowej skrzyni biegów CVT JF011E  RE0F10A JF015E RE0F11A 07-up
Model: JF011EPVALVE
Brand: MAKTRANS
Location: 3A08.08
Location A: KISH067 IN111218 IN020319 IN140519 IN250519 IN100719
Stock: 42
Zawór pompy oleju bezstopniowej skrzyni biegów CVT JF011E  RE0F10A JF015E RE..
zł 43.56
Filtr oleju zewnętrzny bezstopniowej skrzyni biegów cvt JF015E  RE0F11A  09-up
Model: 015721
Brand: LINESOON INDUSTRIAL
Location: A080
Location A: PIN061118 IN050219
Stock: 92
Filtr oleju zewnętrzny 3172628X0A, 317263JX0A Nissan Juke, Qashqai ..
zł 17.32
Filtr oleju bezstopniowej skrzyni biegów JF015E RE0F11A 317283JX0A 09-up
Model: 015722
Brand: LINESOON INDUSTRIAL
Location: B028
Location A: P228 LIN090119 PIN061118 IN050219
Stock: 187
Filtr oleju ASB JF015E 317283JX0B 317283JX0A 317283JX0B (09-up) Nissan Juke, Qashqai ..
zł 25.59
Na podstawie 1 opinii.
Nadwymiarowy zawór pompy oleju (Oversized Pump Flow Control Valve) JF011E RE0F10A JF015E RE0F11A JF016E RE0F10D JF017E RE0F10E
Model: JF011151617OPV
Brand: MAKTRANS
Location: 2A07.07
Location A: IN310519
Stock: 155
Nadwymiarowy zawór pompy oleju (Oversized Pump Flow Control Valve) JF011E RE0F10A JF015E..
zł 43.56
Uszczelka miski oleju JF015E RE0F11A 313973JX0A 2476271LR0 09-up
Model: 015500
Brand: LINESOON INDUSTRIAL
Location: S006
Location A: KOR005 IN240517 IN270818 IN130319
Stock: 366
Uszczelka miski oleju JF015E (09-up) 313971XF0A ..
zł 13.18
Zawór nadwymiarowy do regulacji ciśnienia /napędzanego koła pasowego  JF015E RE0F11A
Model: JF015EMTOSPPV
Brand: MAKTRANS
Location: 3A09.07
Location A: IN120619
Stock: 63
Zawór nadwymiarowy do regulacji napędzanego koła pasowego i ciśnienia  JF015E RE0F11A ..
zł 36.30
Zawór naprawczy głównego ciśnienia prowadzącego koła pasowego (Oversized Primary Pulley Regulator Valve) JF015E RE0F11A
Model: JF015EMTOPPRV
Brand: MAKTRANS
Location: 3A09.06
Location A: IN090119
Stock: 51
Zawór naprawczy głównego ciśnienia prowadzącego koła pasowego (Oversized Primary Pulle..
zł 36.30
Tarcza cierna Low clutch ASB  JF015E 10-up (36T 1.8mm 144mm)
Model: 244702-180
Brand: LINTEX
Location: 4A13.08
Location A: P.B.4.3.2
Stock: 7
Tarcza cierna Low clutch ASB JF015E 10-up 244702-180 (36T 1.8mm 144mm) ..
zł 10.98

Brak na magazynie

Tarcza cierna Forward  ASB  JF015E 10-up (30T 1.6mm 129mm)
Model: 244704-160
Brand: LINTEX
Location: 4B13.04
Location A: IN220318
Stock: 24
Tarcza cierna Forward  ASB JF015E 10-up 244704-160 (30T 1.6mm 129mm) ..
zł 8.82
Pas bezstopniowej skrzyni biegów CVT JF015E  RE0F11A CVT  09-up
Model: JF015EBELT
Brand: BOSCH
Location: A1B03.8
Location A: KISH019 IN230916 IN110418
Stock: 25
901068 901072 Pas bezstopniowej skrzyni biegów CVT Nissan Juke, Qashqai zużywa się lub rwie się z..
zł 798.60
Tarcza cierna  Reverse Clutch ASB JF015E 10-up (32T 1.6mm 166mm)
Model: 244700-160S
Brand: LINTEX
Location: 4A13.09
Location A: P.B.4.3.3
Stock: 78
Tarcza cierna  Reverse Clutch ASB JF015E 10-up 244700-160S (32T 1.6mm 166mm) ..
zł 15.17
Wał  wejściowy 31 ząb ASB JF015E  RE0F11A  09-up
Model: JF015ESHAFT31
Brand: NISSAN
Location: A3A01.04
Location A: P204
Stock: 12
Wał wejściowy Automatyczna skrzynia biegów 31 zębów JF015E RE0F11A 09-up Wysokoś..
zł 254.10
Uszczelniacz simering półosi JF506E MPV amp; Mazda 6 Diff side  ( lewy JF011E RE0F10A, JF015E RE0F11A 10-up ) Conv side Case side RE4F03A RE0F21A 99-up 383428E000 FP0127238 5189835AA
Model: 58238
Brand: PRECISION
Location: 1B12.06
Location A: PIN101118 PIN011218 PIN150119
Stock: Brak w magazynie
Uszczelniacz simering półosi JF506E MPV amp; Mazda 6 Diff side  ( lewy JF011E RE0F10A ) Co..
zł 9.08

Brak na magazynie

Nadwymiarowy zawór modulator (Oversized Solenoid Regulator Valve) JF015E RE0F11A
Model: JF015EMODSMTV
Brand: MAKTRANS
Location: 2A05.08
Location A: IN040419
Stock: 43
Nadwymiarowy zawór modulator (Oversized Solenoid Regulator Valve) JF015E RE0F11A Do montaż..
zł 36.30
Komplet uszczelek JF015E 09-up
Model: 18101C
Brand: MAKTRANS
Location: A03.02
Location A: KISH058 P077 IN280617 IN070219
Stock: 48
Komplet uszczelek JF015E 09-up ..
zł 175.66
Zestaw naprawczy zaworu blokady sprzęgła hydrokinetycznego (TCC Switch Valve & Sleeve) JF015E
Model: JF015EMTCCV
Brand: MAKTRANS
Location: 3A09.03
Location A: IN040419
Stock: 52
Zestaw naprawczy zaworu blokady sprzęgła hydrokinetycznego (TCC Switch Valve & Sleeve) JF015E ..
zł 72.60
Zawór nadwymiarowy regulacji smaru (Oversized Torque Converter Lube Regulator Valve) JF015E RE0F11A
Model: JF015ELUBSMTV
Brand: MAKTRANS
Location: 2A04.07
Location A: IN120619
Stock: 63
Zawór nadwymiarowy regulacji smaru (Oversized Torque Converter Lube Regulator Valve) JF015E R..
zł 36.30
Koło słoneczne planetarki (23 zęby średnica 43mm ) JF015E RE0F11A 09-up
Model: JF015ESUN
Brand: NISSAN
Location: A1B02.01
Location A: P081 IN050719
Stock: 48
Koło słoneczne planetarki (23 zęby średnica 43mm ) JF015E RE0F11A 09-up Nissan Juke, Qashqai ..
zł 326.70
Zawór nadwymiarowy do regulacji ciśnienia napędzanego koła pasowego (Oversized Secondary Pulley / Pressure Regulator Valve Kit) JF015E RE0F11A
Model: JF015SECVSNMT
Brand: MAKTRANS
Location: 2A06.09
Location A: IN251018
Stock: 55
Zawór nadwymiarowy do regulacji ciśnienia napędzanego koła pasowego (Oversized Secondary..
zł 36.30
Zawór nadwymiarowy do regulacji ciśnienia napędzającego koła pasowego (Oversized Primary Pulley Regulator Valve Kit) JF015E RE0F11A
Model: JF015PRIMSMT
Brand: MAKTRANS
Location: 2A05.03
Location A: IN310519
Stock: 177
Zawór nadwymiarowy do regulacji ciśnienia napędzającego koła pasowego (Oversized Primary Pull..
zł 36.30
Regeneracja sterowników hydraulicznych
Opinie
Naprawa regenerac...
«Miałem problemy ze skrzynią w mazda cx9 - szarpało i drżało. Probl em naprawiono w niecały tydz ...»


Paweł Golub-D...

«Excellent store. Professional and friendly staff. Ordere d part for my LR freelander. V ery ...»


Damir Sisak, ...

Naprawa skrzyni b...
«Naprawiałem skrzynie i wymieniałem olej. Obsługa i kontakt super. Ceny bardzo konkurencyjne , ...»


Mirek Toruń

Maktrans - naprawa automatycznych skrzyń biegów. Części do automatycznych skrzyń biegów © 2019