0

zł 0,00

Zamówić

Płytki dystansowe (2 szt.) obudowy przedniej Mercedes-Benz 722.6 / do montażu wysokowydajnego sprzęgła hydrokinetycznego Mercedes-Benz Sprinter 906

  • Marka: MAKTRANS
  • Model: PLATE-MB-V2
    Model produktu skopiowany do schowka
  • Waga (kg): 2
  • Dostępność: 1
zł 179,55
Głowne specyfikacje
Stan (używana, nowa): nowy
Dostępne opcje
Magazyn: Dostępność: Price: Ilość:
UA2 1 pcs. zł 179,55
Add to cart
Add to cart
  • Przegłąd produktów
  • Dostawa i płatność
  • Questions - Answers (0)
***Wybierając płytki, upewnij się, że kształt obudowy twojej skrzyni pasuje do płytki.

 

  • W zestawie 2 talerze;
  • Grubość całkowita (2 płyty) - 18 mm;
  • Grubość blachy (1 szt.) - 9 mm;

Skrzynia biegów 722.6, znana również jako 5G-Tronic, to pięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów stosowana w różnych modelach Mercedes-Benz, w tym w linii komercyjnej znanej jako Sprinter. Pomimo tego, że skrzynia biegów jest dość dobrze zaprojektowana i niezawodna, nadal zdarzają się awarie, szczególnie w zastosowaniach komercyjnych.

                Pojazdy użytkowe podlegają większym obciążeniom komponentów i zespołów pojazdów w porównaniu z pojazdami cywilnymi.
                Skrzynia biegów przejmuje znaczne obciążenia, szczególnie w lekkich modelach samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Sprinter z bliźniaczymi kołami tylnymi.
Z jakiegoś powodu powszechnie przyjmuje się, że taki sparowany układ pozwala zabrać na pokład większą ilość ładunku, ponieważ ładunek zostanie rozłożony na 4 koła (blizniacze koła tylne ,po dwa koła z każdej strony), a nie dwa jak w wersji standardowej.
                Bez sprawnej skrzyni biegów, która wytrzyma wymagane obciążenia, liczba kół nie ma znaczenia.

                Główny problem ze skrzynią biegów Mercedes-Benz Sprinter 722.6 leży w przemienniku momentu obrotowego.

Przemiennik momentu obrotowego jest dość złożoną strukturalną jednostką napędową, składającą się z trzech głównych elementów:


1. Koło pompy:
Który jest napędzany obrotem silnika i wytwarza przepływ płynu hydraulicznego wewnątrz przemiennika momentu obrotowego.

2. Koło turbiny:
Który jest połączony z kołami napędowymi pojazdu i wykorzystuje przepływ płynu hydraulicznego do przenoszenia momentu obrotowego na koła.

3. Koło reaktora lub stojan:
Który kieruje przepływem płynu hydraulicznego pomiędzy pompą a turbiną, optymalizując przenoszenie momentu obrotowego.

W przekładni 722.6 koło turbiny (nr 2 na rysunku) połączone jest z amortyzatorem sprężynowym, którego zadaniem jest chwilowe tłumienie drgań skrętnych i zapewnienie płynnej trakcji przy zachowaniu właściwości trakcyjnych.
W Sprinterze częściej niż w innych modelach Mercedes-Benz wyposażonych w skrzynię biegów 722.6 awariom ułega tłumik drgań skrętnych.


 

                                    Znaleźliśmy i aktywnie stosujemy unikalne rozwiązanie, które pozwala na                                                                      długi czas uniknąć problemów z przemiennikiem momentu obrotowego.


Rozwiązanie polega na zamontowaniu wzmocnionego przemiennika momentu obrotowego z mocniejszych silników benzynowych Mercedes-Benz o pojemności od 4,4 l do 5,5 l.

Dlaczego akurat ten przemiennik momentu obrotowego?

                        Ten przemiennik momentu obrotowego ma wzmocniony amortyzator z mocniejszymi sprężynami, zarówno pod względem średnicy, jak i przekroju drążka, co zapewnia „przetrawienie” dużych prędkości i moc silnika benzynowego przeznaczonego do dużych prędkości.
To właśnie jest potrzebne do zapewnienia obciążenia trakcyjnego pojazdów użytkowych, pojazdów z silnikiem Diesla i lekkich Sprinterów. Praktyka pokazuje, że takie rozwiązanie wydłuża żywotność przemiennika momentu obrotowego 2-3 razy w porównaniu do stosowania standardowego.

Sama wymiana jednego przemiennika momentu obrotowego na inny nie będzie działać ze względu na cechy konstrukcyjne. Wzmocniony przemiennik momentu obrotowego jest o ~18 mm szerszy od standardowego.

Należy przeprowadzić szereg modyfikacji związanych z kompensacją wymiarową względem gniazda przekładni.


1. Ze względu na różnicę szerokości przekładni hydrokinetycznej, aby zapewnić pracę typu lock-up, montujemy wał wejściowy z wydłużoną końcówką (63,50 mm), która zapewnia dopływ oleju do sprzęgła typu lock-up.

 

2. Aby skompensować różnicę w grubości sprzęgła hydrokinetycznego, pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów montujemy dwie stalowe płytki dystansowe o grubości 8 mm każda.

 


Ale wtedy tylne mocowanie mocowania skrzyni biegów jest przesunięte o 16 mm do tyłu i standardowe otwory nie pokrywają się z mocowaniem podłużnicy nadwozia.


3. Aby ingerować w konstrukcję nośną nadwozia, skracamy wspornik mocowania tylnej skrzyni biegów o 16 mm i całość spawamy laserowo.

 

Po zakończeniu pracy przekładnia jest instalowana na swoim miejscu.

 

Dostawa i płatność

Dostępne metody płatności

  • Płatność gotówką przy odbiorze

Metody wysyłki

  • Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)
Questions - Answers (0)