0

zł 0,00

Zamówić

Regeneracja wielowypustów wału wejściowego skrzyni rozdzielczej VOLVO TF-80SC

  • Marka: MAKTRANS
  • Model: TF80-TRSF-RB
    Model produktu skopiowany do schowka
  • Waga (kg): 0
  • Dostępność: 1000
zł 450,00
Dostępne opcje
Magazyn: Dostępność: Price: Ilość:
UA2 1000 pcs. zł 450,00
Add to cart
Add to cart
  • Przegłąd produktów
  • Dostawa i płatność
  • Questions - Answers (0)

W naszej praktyce naprawy i montażu automatycznych skrzyń biegów i skrzyń rozdzielczych nierzadko spotykamy się z problemem zużycia lub pęknięcia połączeń wielowypustowych, zarówno w skrzyni biegów, jak i w skrzyniach rozdzielczych, wałach odbioru mocy (PTO - Power Take Off). , przekładnie stożkowe i inne odmiany skrzyń rozdzielczych.

Przyczyny mogą być bardzo różne:

  • Styl jazdy.

Agresywna jazda, nagłe ruszanie z miejsca, jazda terenowa. Zwiększone obciążenia powodują przedwczesne zużycie elementów węzła.

  • Przegrzanie.

Ekstremalne obciążenie zwiększa tarcie między elementami poprzez ich nagrzewanie. Podwyższone temperatury wpływają na właściwości fizyczne metali, co prowadzi do możliwych odkształceń, powstawania szczelin, co pociąga za sobą przedwczesne zużycie połączeń i komponentów.

  • Rutynowa konserwacja (TO).

Nieprzestrzeganie przepisów konserwacyjnych prowadzi do zużycia elementów odpornych na kurz i wilgoć, co zapobiega wpływowi środowiska na chronione elementy.

Jeśli zużyta lub uszkodzona uszczelka olejowa lub osłona nie zostaną wykryte w odpowiednim czasie, prowadzi to do bezpośredniego wnikania kurzu i wilgoci do połączeń wielowypustowych, powodując korozję, która prowadzi do degradacji metalu i jego stopniowego niszczenia.

Jak zachowuje się samochód ze zużytymi wielowypustami skrzyni rozdzielczej?

Wszystko zależy od stopnia zużycia sprzęgła wielowypustowego:

 

  • Zużycie wielowypustów jest mniejsze niż 15%.

W początkowych etapach, dopóki odstęp pomiędzy wypustami mieści się w dopuszczalnych granicach, nie obserwuje się znaczących zmian w dynamice zachowania samochodu.

  • Zużycie wielowypustów wynosi 30-45%.

Znaczne zużycie połączenia wielowypustowego, połączenie nie tworzy połączenia sztywnego, powstaje luz swobodny (luz w miejscu połączenia). Samochód traci dynamikę, przy włączonym napędzie na wszystkie koła odczuwalne są wstrząsy i uderzenia.

  • Zużycie wielowypustu jest większe niż > 60%.

Krytyczne zużycie i szczelina między wypustami, ryzyko pęknięcia pozostałych wypustów. Gdy sprzęgło wielowypustowe obraca się, przenoszenie momentu obrotowego na mechanizm różnicowy napędu na wszystkie koła zatrzymuje się. Napęd na wszystkie koła nie jest możliwy.

W przekładniach TF-80SC i TF-81SC wypusty zużywają się częściej na wale wejściowym skrzynki rozdzielczej niż na mechanizmie różnicowym. Połączenie między wałem wejściowym skrzyni rozdzielczej a mechanizmem różnicowym odbywa się za pomocą sprzęgła wielowypustowego (2712-XC90D5RH FEBEST).

 

Miejsce połączenia z wałem znajduje się na zewnętrznej części przekładni i jest bardziej narażone na działanie środowiska zewnętrznego, a co za tym idzie, na korozję.


 

Proces regeneracji:

  1. Wał z uszkodzonymi wypustami jest mocowany w tokarce.
  2. Uszkodzone wielowypusty są odcinane i formowane jest gniazdo dla nowej tulei wielowypustowej.
  3. Na wał wciskana jest tuleja wielowypustowa wykonana z hartowanej stali.
  4. Po zaprasowaniu tuleja jest spawana laserowo.
  5. Otrzymujemy wał skrzyni rozdzielczej z regenerowanymi wielowypustami.
                      
Dostawa i płatność

Dostępne metody płatności

  • Płatność gotówką przy odbiorze

Metody wysyłki

  • Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)
Questions - Answers (0)