0

zł 0,00

Zamówić

Regeneracja kosza sprzęgłowego Forward Clutch TOYOTA AC60E AC60F

  • Marka: MAKTRANS
  • Model: AC60-FRW-REM
    Model produktu skopiowany do schowka
  • Waga (kg): 0
  • Dostępność: 1000
zł 675,00
Dostępne opcje
Magazyn: Dostępność: Price: Ilość:
UA2 1000 pcs. zł 675,00
Add to cart
Add to cart
  • Przegłąd produktów
  • Dostawa i płatność
  • Questions - Answers (0)

Prawidłowy rozkład ciśnienia w hydromechanicznych automatycznych skrzyniach biegów odgrywa kluczową rolę w prawidłowej zmianie biegów.

Prawie wszystkie kosze sprzęgła automatycznej skrzyni biegów są konstrukcyjnie takie same:

  • 1. Wał wejściowy i kosz sprzęgła Forward są ze sobą zespawane, tworząc jedną część.
  • 2. Tłoki, które pod wpływem ciśnienia uruchamiają pakiet sprzęgła, przenosząc moment obrotowy zgodnie z wybranym biegiem.
  • 3. Komplet tarcz ciernych i przekładek stalowych.
  • 4. Dysk oporowy z reguły grubość tego dysku jest zawsze większa niż pozostałych stalowych przekładek pakietu sprzęgła. Ponieważ odpowiada za lwią część ciśnienia, które zapewnia tłok hydrauliczny dociskający pakiet sprzęgła.
  • 5. Pierścień ustalający, który służy jako ogranicznik dysku oporowego i zabezpiecza cały pakiet sprzęgła.

Mocowanie pierścienia ustalającego w koszu realizowane jest w formie frezowania na wewnętrznej ściance kosza. Konstrukcja ta jest tak prosta, jak to tylko możliwe w produkcji i dalszej konserwacji przekładni.

 

Jednak to rozwiązanie osłabia konstrukcję kosza w miejscu montażu pierścienia zabezpieczającego. Nie stanowi to problemu i nie powoduje żadnych problemów w normalnych warunkach pracy i pod warunkiem, że wszystkie elementy przekładni działają prawidłowo.

Częstym problemem występującym często w skrzyniach biegów TOYOTA AC60E stosowanych w samochodach Toyota Hilux 2.8L, Fortuner 2 (AN160), Hilux 8 (AN120), LC Prado 150 (J150) jest związana z nieprawidłową pracą sterownika hydraulicznego i w efekcie , wysokie ciśnienie w pakiecie Forward Clutch .

Wysokie ciśnienie ma także niszczycielską moc. W wyniku nieprawidłowej pracy sterownika hydraulicznego i podania zbyt wysokiego ciśnienia na tłok blokujący sprzęgło kosza Forward Clutch, dyski są zbyt mocno dociśnięte do siebie, co wygląda jak uderzenie w pierścień ustalający mocujący pakiet sprzęgła w koszu. Siła takich uderzeń może się różnić w zależności od stopnia uszkodzenia kosza.
Podczas demontażu i rozwiązywania problemów ze skrzynią biegów często można zaobserwować fizyczne uszkodzenie obudowy kosza Forward Clutch w postaci pęknięcia lub w niektórych przypadkach oderwania części obudowy na obwodzie gniazda pierścienia ustalającego.

Dalsza praca takiego kosza nie jest możliwa, należy go wymienić. Cena nowego kosza waha się od 600 do 800 dolarów.

Firma MAKTRANS oferuje usługę regeneracji kosza, której cena jest kilkukrotnie niższa od zakupu nowego i wynosi 150$.

Jak przebiega proces regeneracji?

1. Uszkodzona część jest wycinana na tokarce.


 

2.Prefabrykowany element stalowy jest spawany laserowo w miejscu uszkodzonej części.

 

Zregenerowany kosz.

 

 


Naprawy takie zapewniają wzmocnienie podatnego na uszkodzenia gniazda pierścienia ustalającego poprzez zwiększenie pola roboczego i zwiększenie grubości ścianki kosza oraz całkowite wypełnienie pustek pomiędzy zębami powstałych podczas produkcji kosza. Wyraźnie widać różnicę w sztywności konstrukcyjnej fabrycznego kosza OEM i kosza po naprawie.

 

Dostawa i płatność

Dostępne metody płatności

  • Płatność gotówką przy odbiorze

Metody wysyłki

  • Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)
Questions - Answers (0)