0

zł 0,00

Zamówić

Koło napędzane napędu pompy oleju (naprawcze, bez wału) FORD eCVT HF35 / 58 zębów (śr. zew. 75,65 mm)

  • Marka: MAKTRANS
  • Model: HF35-DRVN-GR
    Model produktu skopiowany do schowka
  • Sold: 1
  • Waga (kg): 0.1
  • Dostępność: 12
zł 247,05
Głowne specyfikacje
Stan (używana, nowa): nowy
Type: koło zębate napędzane pompą oleju
If you order more than 6 pcs - shipping time will be longer at few days
Magazyn: Dostępność: Price: Ilość:
UA1 3 pcs. zł 247,05
Add to cart
Add to cart
UA2 6 pcs. zł 247,05
Add to cart
Add to cart
Słowacja 3 pcs. zł 247,05
Add to cart
Add to cart
  • Przegłąd produktów
  • Questions - Answers (0)
  • Wysokość całkowita - 11,30 mm;
  • Liczba zębów - 58 szt.;
  • Średnica zewnętrzna przekładni - 75,65 mm;
  • Wewnętrzna średnica otworu na wał wynosi 10,60 mm;

Przekładnia napędzana pompy oleju FORD HF35 Hybrid
Najczęstszym problemem związanym z przekładnią napędzaną pompy oleju jest błąd w obliczeniach konstrukcyjnych lub specjalnie obliczone ograniczenie konstrukcyjne trwałości przekładni, jednak opinie mogą być czysto subiektywne.

Przyjrzyjmy się problemowi bardziej szczegółowo. Wał z kołem napędzanym pompy olejowej ma dwa punkty oparcia: pierwszym jest aluminiowa obudowa samej pompy olejowej, w którą wpasowuje się wał i łączy z kołem napędowym pompy olejowej. Drugi punkt oparcia przypada na aluminiową płytę nośną, na której znajduje się gniazdo oporowego łożyska kulkowego promieniowego wału wirnika przekładniowego silnika-prądnicy. Nacisk położony jest na materiał aluminiowy, z którego wykonana jest obudowa pompy olejowej. A płyta nośna nie została wykonana przez przypadek, ponieważ samo napędzane koło zębate wraz z wałem jest wykonane ze stali, która ma gęstość metalu wielokrotnie większą niż aluminium. Warto zaznaczyć, że stalowy wał przekładni pracuje bezpośrednio na aluminium, miejsca pracy wałów przekładni nie posiadają tulei ślizgowych. Podczas długotrwałej pracy wał niszczy gniazdo w płycie nośnej i traci współosiowość względem swojego pierwotnego położenia.


Przemieszczenie środka osi wału na skutek pęknięcia gniazda w płycie aluminiowej powoduje przemieszczenie zębów względem zębów koła napędowego napędu pompy olejowej, które jest pociągnięte z tyłu przekładni planetarnej i tworzy całość . W rezultacie zęby zachodzą na siebie, co prowadzi do ich uszkodzenia i powstania dużej szczeliny między zębami; prowadzi to do nieprawidłowej pracy pompy olejowej, zakłócenia obiegu oleju w skrzyni biegów - przekładnia zaczyna się przegrzewać, a na zębatkach pompy olejowej pojawiają się zatarcia.

Z biegiem czasu zanika połączenie koła napędowego i koła napędzanego pompy olejowej, koła zębate ślizgają się, co prowadzi do całkowitego zniszczenia napędzanego koła zębatego i uszkodzenia napędowego koła, które znajduje się z tyłu przekładni planetarnej. Napęd pompy oleju jest uszkodzony i pompa oleju nie działa. Zatrzymuje się obieg oleju, rozpoczyna się tarcie metal o metal, przekładnia się przegrzewa, dalszy ruch jest niemożliwy, a efektem końcowym jest generalny remont skrzyni biegów.
Questions - Answers (0)