0

zł 0,00

Zamówić

Naprawa sterownika hydraulicznego ZF 8HP45 8HP55 8HP70 (Audi BMW)

  • Marka: MAKTRANS
  • Model: ZF8HPVBREBUILD_PL
    Model produktu skopiowany do schowka
  • Waga (kg): 10
  • Dostępność: 1000
zł 2 061,82
If you order more than 1000 pcs - shipping time will be longer at few days
Magazyn: Dostępność: Price: Ilość:
UA1 1000 pcs. zł 2 061,82
Add to cart
Add to cart
  • Przegłąd produktów
  • Dostawa i płatność
  • Questions - Answers (0)

ZF 8HPZF 8HP - seria automatycznych 8-biegowych skrzyń biegów wyprodukowanych przez ZF, po raz pierwszy wprowadzona w 2008 roku, a już od 2009 roku te skrzynki zostały aktywnie instalowane w prawie całej gamie modeli BMW, a następnie wprowadzono modyfikacje dla aut przedniego napedu i napędu na wszystkie koła Audi A7, A8 i Q5.

Oprócz wspomnianych BMW i Audi, takie skrzynki na naszym rynku można znaleźć w Jaguar, Land Rover, Range Rover. Chrysler instaluje nieco zmodernizowany analog ZF 8HP w swoich pojazdach pod oznaczeniem 845RE.

Nazwa transmisji jest odszyfrowywana w następujący sposób (na przykład ZF 8HP70):

    8 - liczba biegów
    H - hydrauliczna
    P - planetarna
    70 - dopuszczalny wejściowy moment obrotowy (700 Nm)

Ogólnie rzecz biorąc, inżynierom udało się (w porównaniu ze swoimi poprzednikami, 6-biegową automatyczną skrzynią biegów z ZF) nie tylko zachować wymiary fizyczne, ale nawet zmniejszyć masę urządzenia. W 2009 roku ZF 8HP była być może najnowocześniejszą automatyczną skrzynią biegów - systemem Start-Stop, który umożliwia rozpoczęcie jazdy przez 350 ms po ponownym uruchomieniu silnika spalinowego, strategię adaptacyjną do pracy w różnych warunkach temperaturowych oraz możliwość sekwencyjnej i niesekwencyjnej zmiany biegów.

Dziś porozmawiamy o naprawie sterownika hydraulicznego 8-biegowych przekładni ZF. Zacznijmy od testowania. Mamy nowę stanowisko badawcze, które pozwala całkowicie symulować działanie sterownika hydrauliocznego, tak jakby był on zainstalowany w automatycznej skrzyni biegów, a specjalista od naprawy może zobaczyć w czasie rzeczywistym, jak działa hydraulika i elektrozawory. Ta metoda testowa pozwala na najbardziej szczegółową diagnostykę, w przeciwieństwie do prostej kontroli testera próżniowego, ponieważ niektóre problemy (zakleszczenie tłoków lub nieprawidłowe działanie elektrozaworów) występują dopiero po rozgrzaniu.
Sterownik hydrauliczny, który otrzymaliśmy od klienta, ma nastepujące objawy:

 

  •     Uderzenia podczas włączania Drive
  •     Uderzenia podczas przełączania z pierwszego na drugi i z drugiego na pierwszy bieg
  •     Twarda blokada sprzęgła hydrokinetycznego



Sprawdzanie  na stoisku badawczym


                                                                   Nasze nowe stanowisko do diagnostyki sterownika hydraulicznego

                                                                                   Instalujemy odpowiedni adapter i mocujemy sterownik hydrauliczny

 

 

Wskazujemy model sterownika hydraulicznego i testy, którymi jesteśmy zainteresowani, w tym przypadku zostaną przeprowadzone pełne testy

 

Właczamy stanowisko badawcze i natychmiast widzimy problem - na drugim zdjęciu jest strumień oleju ze wzmacniacza zaworu głównego ciśnienia, nie powinno tak być i oznacza to, że sterownik hydrauliczny nie może ustabilizować ciśnienia.

 

Zawór, który kontroluje główne ciśnienie i jego wzmacniacz, jest słabym punktem wszystkich skrzynek ZF, od 4 do 9 biegowych. Kiedy rozmawialiśmy z klientem o problemach z sterownika hydraulicznego - już z opisu słownego jasno wynikało, że należy to zrobić, praktycznie każdysterownik hydrauliczny o przebiegu 90-120 tysięcy ma poważnie zużyty wzmacniacz ciśnienia głównego, można to ustalić na podstawie następujących symptomów:
 

  •     Diagnostyka pokazuje błędy wysokiego ciśnienia
  •     Drive włącza się z uderzeniem
  •     Jeśli wzmacniacz jest w porządku, ale sam zawór jest zużyty, napęd przeciwnie włączy się zbyt „wolno” i powoli.


Istnieją takie opcje naprawy:
 

  •     Zawór naprawczy regulator ciśnienia (ponadwymiarowy zawór regulatora ciśnienia) ZF 8HP45 8HP55 8HP70 - zawór naprawczy ze wzmacniaczem, instalacja wymaga rozwiertaka
  •     Wzmacniacz zaworu regulatora ciśnienia (w oryginalnym rozmiarze | gen 1) (tuleja zaworu regulatora ciśnienia) ZF 8HP45 8HP55 8HP70 to wzmacniacz oryginalnego rozmiaru dla ZF 8HP pierwszej generacji, jeśli sam zawór jest w porządku, możesz po prostu rozwiązać problem, wymieniając wzmacniacz.
  •     Wzmacniacz zaworu regulatora ciśnienia (w oryginalnym rozmiarze | gen 2) (tuleja zaworu regulatora ciśnienia) ZF 8HP45 8HP55 8HP70 to wzmacniacz oryginalnej wielkości ZF 8HP drugiej generacji, jeśli sam zawór jest w porządku, możesz po prostu rozwiązać problem, wymieniając wzmacniacz.


Również sterowniki hydrauliczne 8HP mają problemy z zaślepkami, jeśli próżnia spadnie do 16 cali rtęci i niższych, czekają na nas straty ciśnienia, co początkowo prowadzi do szarpnięć lub odwrotnie, powolnego przełączania, a kończy na spalonych pakietach sprzęgła. ZAWSZE sprawdzamy je i, jeśli to konieczne, wymienamy je nowymi:
 

  •     Zaślepka sterownika hydrauliczndego (w oryginalnym rozmiarze D 13 mm) ZF 6HP19 6HP21 6HP26 6HP28 6HP32 6HP34 8HP45 8HP55 8HP70
  •     Zaślepka sterownika hydrauliczndego (w oryginalnym rozmiarze) ZF 8HP45 8HP55 8HP70



Wyniki testu na poniższych wykresach. Wstępny werdykt- naprawimy zawory ciśnienia głównego i ciśnienia TC, ten ostatni wykazał bardzo słabe wyniki podczas testu.

 

 

Poczatek naprawy - demontaż

 

Demontujemy i jednocześnie sprawdzamy płytę separacyjną i akumulatory pod kątem obecności zużycia i uszkodzeń. Ciekawym faktem jest to, że w 6HP wymiana akumulatorów jest prawie zasadniczą cechą naprawy sterownoika hydraulicznego, ale w 8HP są one w dobrym stanie w 95% przypadków.

 

Demontaż elektrozaworów

 

Elektrozawory (zawory elektromagnetyczne)

.O elektrozaworach - w bloku jest ich 9; technologia naprawy obecnie nie istnieje. Jeśli występuje z nimi problem - możemy wymienić je na nowe lub spłucz. Można spłukać na 2 sposoby:
 

  •     Płukanie ultradźwiękowe
  •     Płukanie na stanowisku jest dość interesującą metodą - ustawiamy stanowisko do sprawdzania elektrozaworów w tryb ręczny, ustawiamy częstotliwość otwierania / zamykania (na przykład 100 razy na minutę) i podajemy olej.


Elektrozawory 8HP są wyjątkowo wrażliwe na czystość i temperaturę oleju, dlatego zalecamy częstszą ich wymianę. Interesujący jest fakt, że precyzyjne dostrojenie elektrozaworów i mechanizm samodostosowania skrzynki działają tak, że nawet brudny olej może negatywnie wpływać na działanie elektrozaworów i powodować uderzenia lub poślizg podczas przełączania.

 

Próba próżniowa, kontrola wzrokowa sterownika hydrauliczndego

 

Sprawdzamy zawór TC Pressure. Bardzo niskie podciśnienie, tylko wymiana zaworu na nadwymiarowy pomoże.

 

Sprawdzamy strefę próżni  wzmacniacza głównego ciśnienia. Wystarczy wymienić booster, sam zawór jest w idealnym stanie..

 

Roztacznie otworów, montaż nadwymiarowych tłoków, oraz powtórna próba próżniowa

 

​​Do naprawy używamy rozwiertaków i zaworów własnej produkcji, asortyment ZF 8HP można obejrzeć pod poniższymi linkami:


                                                             Mocujemy płytę na wiertarce i poszerzamy otwór zaworu TC pressure

 

 

 

                                                             Bierzemy zawór naprawczy, instalujemy i powtarzamy test próżniowy. Doskonały wynik, zbieramy sterownik hydrauliczny.
 

 

 

Kontrola końcowa na stoisku

 

                                   Testujemy Ponownie zwróć uwagę na wzmacniacz zaworu ciśnienia głównego, ponieważ nie przepuszcza on oleju.

 

Harmonogramy testów po naprawie.

 

Naprawa się zakończyła, korpus zaworu działa idealnie, można go spakować i wysłać do klienta. Mówimy o cenach. Nie mamy stałej ceny naprawy, jest ona obliczana na podstawie liczby wymienionych części w następujący sposób:

 

Robocizna koszt
Diagnostyka (demontaż, mycie, próba próżniowa, kontrola wzrokowa i kontrola tłoków na zacinanie się) 100$
Testowanie elektrozaworów na stanowisku badawczym oraz ich mycie - 10$ jeden elektrozawór 80$
Roztaczanie płyty hydraulicznej i montaż nadwymiarowych zaworów. Roztaczanie jednego otworu - 20$, tłok - 10-20$. 32
Montaż  i końcowa kontrola bezpłatnie
Razem doa zapłaty: 212.50$

Zazwyczaj naprawa sterownika hydraulicznego 8HP kosztuje w zakresie 220-250 $, ale możliwe są opcje - im większy przebieg, tym większe prawdopodobieństwo, że będziesz musiał wymienić nie jeden zawór, ale 3-4, lub solenoidy nie będą działać po umyciu.


Również w sprzedaży są już regenerowane sterowniki hydraulicznei:

Sterownik hydrauliczny ZF 8HP z elektrozaworami (1 gen / elektronicny parking/ płyta separacyjnaA048) — regenerowany


Jeśli potrzebujecie części zamiennych, możecie je kupić za pomocą poniższych linków:

Dostawa i płatność

Dostępne metody płatności

  • Płatność gotówką przy odbiorze

Metody wysyłki

  • Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)
Questions - Answers (0)