zł 0,00
Zamówić- Marka: MAKTRANS
- Model: remontgU660-PL
Model produktu skopiowany do schowka
- Waga (kg): 10
- Dostępność: 10990
Magazyn: | Dostępność: | Ilość: |
UA1 | 999 pcs. |
![]() ![]() |
UA2 | 9991 pcs. |
![]() ![]() |
- Przegłąd produktów
- Dostawa i płatność
- Questions - Answers (0)
Cena nie obejmuje wartości elektrozaworów
Rodzaje napraw
Toyota, Lexus
Naprawa płyty sterownika U660 Toyota
U660E – nowoczesna, 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów opracowana w 2006 roku, instałuje się w samochodach z napędem na wszystkie koła i przednionapędowe Toyoty (Camry, Avalon, Sienna) i Lexus (ES350, RX350) z silnikami 2.5 do 3.5 litrów. Wkrótce skrzynia zyskała reputację dość problematycznego urządzenia, auta nawet z małym przebiegiem stali się częstymi gośćmi warsztatów samochodowych –jako pierwsze psuli się powlekane gumą tłoki, dalej po przebiegu rzędu 70-90 tysięcy problemy z koszem C1 C2, spalali się tarczki i sam kosz, w wyniku wymagana była wymiana węzła w komplecie.
Ale naprawdę poważne problemy czekają na właścicieli po przebiegu 150-200 tys. – ściera się okładzina cierna przekładni hydrokinetycznej i ziarno ścierne trafia do sterownika hydraulicznego, w wyniku cierpią elektrozawory i sama plyta hydrauliczna, w tym artykule zajmiemy się właśnie tym problemiem.
Usterki sterownika hydraulicznego można podzielić na 2 kategorie, nieprawidłowa praca i awaria elektrozaworu i zużycie kanałów sterownika hydraulicznego. Zewnętrzne objawy są praktycznie identyczne – szarpnięcia/uderzenia podczas zmiany biegów, poślizg lub w ogóle brak możliwości zmiany biegów, nie działa blokada sprzęgła hydrokinetycznego Szukanie usterki polega na demontażu sterownika hydraulicznego, jego demontażu i kontroli na straty ciśnienia na specjalnym stoisku, określeniu strefy uwolnienia ciśnienia i potem rozpoczyna się renowacja płyty hydraulicznej.
Na zdjęciu powyżej – przekrój sterownika hydraulicznego, zużycie na wewnętrznej powierzchni kanałów widoczne gołym okiem. Przy takim zużyciu kanała tloka przepuszcza sie olej nawet w stanie zamkniętym, wynik – nadciśnienie (objawy – wstrząsy i uderzenia podczas zmiany biegów) lub odwrotnie brak ciśnienia (spalone tarczki, przegrzanie skrzyni, poślizg i "opóżnienie" przy zmianie biegow).
Sterownik hydrauliczny U660 z zużytymi kanałami płyty hydraulicznej
Poniższa procedura naprawy została opracowana przez firmę "Maktrans": tuleja aluminiowa o powiększonej średnicy zewnętrznej jest szlifowana i montowana w wstępnie wytłoczony kanał sterownika hydraulicznego.
Elektrozawory są umieszczane na stoisko i są sprawdzane w różnych trybach, dalej są rozbierane, płukane, uszkodzone części (tuleje) wymieniane są na nowe. Ostatni etap naprawy – montaż sterownika hydraulicznego i sprawdzenie w warunkach różnych temperatur, stand pozwala testować sterownik hydrauliczny w warunkach podobnych do pracy przy temperaturze oleju w okolicach 100 stopni Celsjusza. Jeśli wyniki testu są zgodne z przepisami – sterownik hydrauliczny jest gotowy do instalacji na samochód.
Модель | Год | Объем |
---|---|---|
Toyota Avensis | 2008-2011 | 2.2 L |
Toyota Camry | 2006-2011 | 3.5 L |
Toyota Sienna | 2009-2011 | 3.5 L |
Toyota Highlander | 2009-2011 | 2.7 L; 3.5 L |
Toyota RAV4 | 2008-2011 | 3.5 L |
Toyota Estima | 2006-2011 | 3.5 L |
Toyota Blade | 2008-2011 | 3.5 L |
Toyota Avalon | 2008-2011 | 3.5 L |
Toyota Aurion | 2006-2011 | 3.5 L |
Toyota Venza | 2008-2011 | 2.7 L; 3.5L |
Toyota Vanguard | 2011 | 3.5 L |
Toyota Verso | 2009-2011 | 2.2 L |
Toyota Mark X Zio | 2007-2011 | 3.5 L |
Toyota Alphard | 2008-2011 | 3.5 L |
Lexus ES350 | 2006-2011 | 3.5 L |
Lexus RX350 | 2008-2011 | 3.5 L |
Dostępne metody płatności
- Płatność gotówką przy odbiorze
Metody wysyłki
- Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)