0

zł 0,00

Zamówić

Regeneracja sterownika hydraulicznego AF40 AF21 AM6 TF81SC TF80SC 6 biegowej ASB z gwarancją 12 miesięcy

  • Marka: MAKTRANS
  • Model: remontgTF81SC-PL
    Model produktu skopiowany do schowka
  • Waga (kg): 10
  • Dostępność: 10959
zł 1 950,00
If you order more than 975 pcs - shipping time will be longer at few days
Magazyn: Dostępność: Price: Ilość:
UA1 975 pcs. zł 1 950,00
Add to cart
Add to cart
UA2 9984 pcs. zł 1 950,00
Add to cart
Add to cart
  • Przegłąd produktów
  • Dostawa i płatność
  • Questions - Answers (0)

Rodzaje napraw

 Naprawa obudowy sprzęgła hydrokinetycznego TF-81SC

TF-81SC została opracowana przez Aisin Warner w 2003 roku, jako modyfikacja  TF-80SC do silników o pojemności od 2 do 4 litrów i momentem obrotowym do 450 Н*м. W zależności od producenta, skrzynia może mieć oznaczenie AF21 - Ford, AW6A-EL - Mazda.

Aby kontrolować działanie skrzyni biegów, stosuje się blok elektromechaniczny. Blok sterujący składa się z obudowy i elektrozaworów, jako płyn hydrauliczny stosowany olej do mechanicznej części ASB . Elektrozawory wykonują podstawową funkcję ustawiania trybów pracy ASB -zmiany biegów, blokady sprzęgła hydrokinetycznego, przełączania Park / Reverse / Drive.

 

Przyczyną diagnostyki pracy sterownika hydraulicznego zwykle są takie rodzaje problemów jak szarpanie przy zmianie biegów, pływające obroty podczas jazdy ze stałą prędkością,brak płynności i poślizgi podczas zmiany biegow. Po odczytaniu kodów błędów sterownik hydrauliczny jest demontowany w celu bardziej szczegółowego sprawdzenia i komntroli funkcjonalności poszczególnych sekcji.

Oprócz elektrozaworów, kontroli i diagnostyce podlega tak samo obudowa sterownika hydraulicznego. Obudowa składa się z kilku elementów (płyt), tworzących kanały do płynu hydraulicznego. Ciśnienie w kanałach wytwarza się elektromechanicznymi zaworami (elektrozaworami) i dalej przekazywane na wykonawczą mechaniczną część, dzięki czemu odbywa się sterowanie pracą skrzyni.

W nowym sterowniku hydraulicznym luz między tłokiem elektrozaworu a ścianką kanału zaworu odpowiada wymiarom technologicznym i zapewnia ciśnienie robocze oleju. Z czasem eksploatacji olej zanieczyszcza się mechanicznymi wiórami ruchomych części skrzyni (sprzęgła, mechanizmy napędowe). Trafiając do kanałow sterownika hydraulicznego taki olej powoduje ścieranie ścianek kanałów sterownika hdraulicznego w miejscach kontaktu z tlokiem elektrozaworu, w wyniku czego naruszają się znaczenia roboczego ciśnienia i w konsekwencji pojawiają się objawy usterek. 
W celu określenia obszarów problemowych specjaliści z firmy Макtrans wykorzystują sprzęt diagnostyczny, pozwalający określić szczelność kanałów sterownika hydraulicznego. W sprawdzanym kanale po montażu tłoka wytwarza się podciśnienie, jeśli ciśnienie utrzymuje się na stalym poziomie- to znaczy kanał  jest w dobrym stanie, jeśli następuje uwalnianie ciśnienia - znaczy jest zużycie kanału sterownika hydraulicznego.

Przykłady uszkodzonych kanałów sterownika hydraulicznego Uszkodzenia w postaci rys i wyraźnych plam kontaktu tłoka elektrozaworu i ścianek kanału.

W celu naprawy uszkodzonych miejsc specjaliści firmy Maktrans stosują metodę odzyskiwania kanałów  poprzez montaż tulei wzmacniających. Uszkodzony kanał jest rozwiercany, po czym jest zainstalowana tuleja, której średnica wewnętrzna odpowiada całkowicie wymiarom technologicznym i zapewnia ciśnienie robocze oleju w sterowniku hydraulicznym.

Produkcja tulei odbywa się na obrabiarkach ze sterowaniem numerycznym (cnc systemem) z materiału podobnego do materiału sterownika hydraulicznego (stop aluminium), co pozwala dokładnie powtórzyć właściwości mechaniczne i przywrócić pracę kanału do stanu oryginalnego nowego sterownika hydraulicznego.

W zależności od wykrytej usterki możliwa jest również naprawa każdej części sterownika hydrauliznego. 

Przy pływających niestabilnych obrotach i uderzeniach podczas zmiany biegów - montazu tulei do kanału  zaworu modulatora ciśnienia i kanału blokady sprzęgła hydrokinetycznego.

W przypadku braku plynnego przełączenia biegów lub ślizgania podczas zmiany biegów - nalleży przeprowadzić naprawę kanału zaworu sprzęgła K1, K2 i K3

Niskie ciśnienie w sterowniku hydraulicznym oznacza że należy naprawić kanał akumulatora.

Po naprawie przeprowadza się powtórne sprawdzenie i montaż sterownika hydraulicznego. Następnym krokiem jest sprawdzenie sterownika hydraulicznego w skrzyni pracującego samochodu. Każdy rekonstruowany sterownik hydrauliczny podlega obowiązkowemu testowi z weryfikacją wszystkich trybów pracy automatycznej skrzyni biegów. Zastosowana technologia naprawy jest zalecana jako niedroga i wysokiej jakości alternatywa zakupu nowego sterownika hydraulicznego. Wszystkie naprawy są objęte gwarancją 1 rok bez limitu kilometrów..

W przypadku awarii sterownika hydraulicznego diagnostuje się błąd Opel P0869 - Wysokie ciśnienie płynu przekładniowego

-Wymiana zaworu TCC Lock-up control

-Wymiana tulei akumulatora

Objawy:

- Szarpanie i slizganie  na różnych biegach

- Brak płynności przy zmianie biegów

- Opóźnienie włączania i uderzenie podczas włączania DRIVE

- Twarda Neutral

- Pływające obroty na 4, 5 i 6 biegu

- Obecność kodów usterek sprzęgła hydrokinetycznego

 

 

Citroen C4, C5, C6, C8,  DS4,

Peugeot 307, 308, 3008, 407, 408, 607, 807, 508, 5008, RCZ,

Volvo S70, XC70, C30, C70, S60, V60, S80, V70, XC60, XC90

Mazda CX9, CX7

Opel Insignia, Zafira

Alfa Romeo Brera, Guilia

Ford Fusion, Galaxy, Mondeo, S-Max

Hyundai Veracruz

Land Rover Freelander

Renault Espice, Vel Satis

Saab 93, 95

 

Dostawa i płatność

Dostępne metody płatności

  • Płatność gotówką przy odbiorze

Metody wysyłki

  • Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)
Questions - Answers (0)