zł 0,00
Zamówić- Marka: MAKTRANS
- Model: remontgTF81SC-PL
Model produktu skopiowany do schowka
- Waga (kg): 10
- Dostępność: 10959
Magazyn: | Dostępność: | Ilość: |
UA1 | 975 pcs. |
![]() ![]() |
UA2 | 9984 pcs. |
![]() ![]() |
- Przegłąd produktów
- Dostawa i płatność
- Questions - Answers (0)
Rodzaje napraw
Naprawa obudowy sprzęgła hydrokinetycznego TF-81SC
TF-81SC została opracowana przez Aisin Warner w 2003 roku, jako modyfikacja TF-80SC do silników o pojemności od 2 do 4 litrów i momentem obrotowym do 450 Н*м. W zależności od producenta, skrzynia może mieć oznaczenie AF21 - Ford, AW6A-EL - Mazda.
Aby kontrolować działanie skrzyni biegów, stosuje się blok elektromechaniczny. Blok sterujący składa się z obudowy i elektrozaworów, jako płyn hydrauliczny stosowany olej do mechanicznej części ASB . Elektrozawory wykonują podstawową funkcję ustawiania trybów pracy ASB -zmiany biegów, blokady sprzęgła hydrokinetycznego, przełączania Park / Reverse / Drive.
![]() |
![]() |
Przyczyną diagnostyki pracy sterownika hydraulicznego zwykle są takie rodzaje problemów jak szarpanie przy zmianie biegów, pływające obroty podczas jazdy ze stałą prędkością,brak płynności i poślizgi podczas zmiany biegow. Po odczytaniu kodów błędów sterownik hydrauliczny jest demontowany w celu bardziej szczegółowego sprawdzenia i komntroli funkcjonalności poszczególnych sekcji.
![]() |
![]() |
Oprócz elektrozaworów, kontroli i diagnostyce podlega tak samo obudowa sterownika hydraulicznego. Obudowa składa się z kilku elementów (płyt), tworzących kanały do płynu hydraulicznego. Ciśnienie w kanałach wytwarza się elektromechanicznymi zaworami (elektrozaworami) i dalej przekazywane na wykonawczą mechaniczną część, dzięki czemu odbywa się sterowanie pracą skrzyni.
![]() |
![]() |
W nowym sterowniku hydraulicznym luz między tłokiem elektrozaworu a ścianką kanału zaworu odpowiada wymiarom technologicznym i zapewnia ciśnienie robocze oleju. Z czasem eksploatacji olej zanieczyszcza się mechanicznymi wiórami ruchomych części skrzyni (sprzęgła, mechanizmy napędowe). Trafiając do kanałow sterownika hydraulicznego taki olej powoduje ścieranie ścianek kanałów sterownika hdraulicznego w miejscach kontaktu z tlokiem elektrozaworu, w wyniku czego naruszają się znaczenia roboczego ciśnienia i w konsekwencji pojawiają się objawy usterek.
W celu określenia obszarów problemowych specjaliści z firmy Макtrans wykorzystują sprzęt diagnostyczny, pozwalający określić szczelność kanałów sterownika hydraulicznego. W sprawdzanym kanale po montażu tłoka wytwarza się podciśnienie, jeśli ciśnienie utrzymuje się na stalym poziomie- to znaczy kanał jest w dobrym stanie, jeśli następuje uwalnianie ciśnienia - znaczy jest zużycie kanału sterownika hydraulicznego.
![]() |
![]() |
![]() |
Przykłady uszkodzonych kanałów sterownika hydraulicznego Uszkodzenia w postaci rys i wyraźnych plam kontaktu tłoka elektrozaworu i ścianek kanału.
![]() |
![]() |
W celu naprawy uszkodzonych miejsc specjaliści firmy Maktrans stosują metodę odzyskiwania kanałów poprzez montaż tulei wzmacniających. Uszkodzony kanał jest rozwiercany, po czym jest zainstalowana tuleja, której średnica wewnętrzna odpowiada całkowicie wymiarom technologicznym i zapewnia ciśnienie robocze oleju w sterowniku hydraulicznym.
![]() |
![]() |
Produkcja tulei odbywa się na obrabiarkach ze sterowaniem numerycznym (cnc systemem) z materiału podobnego do materiału sterownika hydraulicznego (stop aluminium), co pozwala dokładnie powtórzyć właściwości mechaniczne i przywrócić pracę kanału do stanu oryginalnego nowego sterownika hydraulicznego.
![]() |
![]() |
W zależności od wykrytej usterki możliwa jest również naprawa każdej części sterownika hydrauliznego.
Przy pływających niestabilnych obrotach i uderzeniach podczas zmiany biegów - montazu tulei do kanału zaworu modulatora ciśnienia i kanału blokady sprzęgła hydrokinetycznego.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
W przypadku braku plynnego przełączenia biegów lub ślizgania podczas zmiany biegów - nalleży przeprowadzić naprawę kanału zaworu sprzęgła K1, K2 i K3
![]() |
![]() |
Niskie ciśnienie w sterowniku hydraulicznym oznacza że należy naprawić kanał akumulatora.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Po naprawie przeprowadza się powtórne sprawdzenie i montaż sterownika hydraulicznego. Następnym krokiem jest sprawdzenie sterownika hydraulicznego w skrzyni pracującego samochodu. Każdy rekonstruowany sterownik hydrauliczny podlega obowiązkowemu testowi z weryfikacją wszystkich trybów pracy automatycznej skrzyni biegów. Zastosowana technologia naprawy jest zalecana jako niedroga i wysokiej jakości alternatywa zakupu nowego sterownika hydraulicznego. Wszystkie naprawy są objęte gwarancją 1 rok bez limitu kilometrów..
W przypadku awarii sterownika hydraulicznego diagnostuje się błąd Opel P0869 - Wysokie ciśnienie płynu przekładniowego
-Wymiana zaworu TCC Lock-up control
-Wymiana tulei akumulatora
Objawy:
- Szarpanie i slizganie na różnych biegach
- Brak płynności przy zmianie biegów
- Opóźnienie włączania i uderzenie podczas włączania DRIVE
- Twarda Neutral
- Pływające obroty na 4, 5 i 6 biegu
- Obecność kodów usterek sprzęgła hydrokinetycznego
Citroen C4, C5, C6, C8, DS4,
Peugeot 307, 308, 3008, 407, 408, 607, 807, 508, 5008, RCZ,
Volvo S70, XC70, C30, C70, S60, V60, S80, V70, XC60, XC90
Mazda CX9, CX7
Opel Insignia, Zafira
Alfa Romeo Brera, Guilia
Ford Fusion, Galaxy, Mondeo, S-Max
Hyundai Veracruz
Land Rover Freelander
Renault Espice, Vel Satis
Saab 93, 95
Dostępne metody płatności
- Płatność gotówką przy odbiorze
Metody wysyłki
- Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)