0

zł 0,00

Zamówić

Regeneracja sterownika hydraulicznego bezstopniowej skrzyni biegów Nissan Qashqai Juke Micra Renault Fluence JF015E JF016E

  • Marka: MAKTRANS
  • Model: remontgJF015E-PL
    Model produktu skopiowany do schowka
  • Waga (kg): 10
  • Dostępność: 1998
zł 1 950,00
If you order more than 999 pcs - shipping time will be longer at few days
Magazyn: Dostępność: Price: Ilość:
UA1 999 pcs. zł 1 950,00
Add to cart
Add to cart
UA2 999 pcs. zł 1 950,00
Add to cart
Add to cart
  • Przegłąd produktów
  • Dostawa i płatność
  • Questions - Answers (0)
  • Powiązane produkty (4)

Naprawa elektrozaworów automatycznej skrzyni biegów Nissan Qashqai, Juke, Micra, Renault Fluence.

Praca nowoczesnej automatycznej skrzyni biegów jest sterowana przez elektrohydrauliczny sterownik. Kluczowe elementy wykonawcze sterownika hydraulicznego - zawory elektromechaniczne, działające na zasadzie cewki indukcyjnej i rdzeni, stąd nazwa - „elektrozawory”. W zależności od stanu początkowego, elektrozawory są podzielone na „normalnie zamknięte” (Normal High) i „normalnie otwarte” (Normal Low). Poprzez zastosowanie impulsu elektrycznego położenie elektrozaworu zmienia się. Repozycja może odbywać się płynnie w całym zakresie regulacji, lub w trybie „on / off” - w tym przypadku elektrozawór jest albo całkowicie otwarty albo całkowicie zamknięty. Poprzez takie tryby pracy elektrozaworów w połączeniu z przepływem płynu hydraulicznego (ATF) wewnątrz sterownika hydraulicznego można kontrolować wszystkie stany automatycznej skrzyni biegów: zmianę biegów, sterowanie sprzęgłem oraz trybami Drive  / Park / Reverse.

Zgodnie z tym takiego rodzaju zużycie cewki elektrozaworu (lub grupy elektrozaworów), w obwodzie sterowania jednym z trybów pracy automatycznej skrzyni biegów powoduje uszkodzenie tego trybu . Na przykład, uszkodzenie elektrozaworów odpowiedzialnych za sterowanie sprzęgłem powoduje jego poślizg oraz uderzenia podczas zmiany biegów. Uszkodzenie elektrozaworów odpowiedzialnych za przełączenie biegów powoduje wadliwe zmiany biegów  itd Podczas diagnostyki ASB sprawdzenie elektrozaworów jest obowiązkową procedurą.

Firma Maktrans wykorzystuje nowoczesny sprzęt, aby sprawdzić działanie elektrozaworów, w warunkach dokładnie odpowiadającym rzeczywistym warunkom eksploatacyjnym.Podczas testowania zadaje się robocze ciśnienie oleju, temperatura, jak również nagrzewa się sam elektrozawór  tak, jakby pracował w sterowniku hydraulicznym automatycznej skrzyni biegów w upał.

 

Sygnały sterujące, i klocki osadzenia do montażu elektrozaworu dobierają się do każdego modelu ASB, wyniki wypróbowań są przedstawione w postaci wykresów i tablic. Wadliwe elektrozawory są przedstawione na wykresach z wyjściem poza dozwolone strefy (dolna zielona i górna  czerwona granicy). Łamane linii wykresu wskazuje również na błędy w pracy elektrozaworu.

Zwykle po wykryciu uszkodzonego elektrozaworu zaleca się jego wymiana na nowy. Ze wzgłędu na to ,że,  liczba uszkodzonych i „podejrzanych” podczas sprawdzania elektrozaworów może być znacznie większa niń jeden wymiana kompletu elektrozaworów może być dużym wydatkiem. Specjaliści firmy Maktrans opracowali technologię naprawy elektrozaworów, która pozwala na znaczne oszczędności podczas wymiany. Demontaż i montaż elektrozaworów przeprowadza się za pomocą specjalnego narzędzia, opracowanego przez specjalistów Maktrans.

 

Przede wszystkim, uszkodzenie elektrozaworu występuje z powodu wad części mechanicznej - tulei. W trakcie eksploatacji, otwory tulei ścierają się, powstają zadrapania - powodując  zacięcie elektrozaworu.

Wyprodukowanie nowych tulei pozwala przywrócić roboczy stan elektrozaworu. Koszt takiej operacji o wiele mniejszy niż kosztu nowego elektrozaworu, efekt - taki sam.

Po naprawie wszystkie elektrozawory są ponownie testowane na stanowisku badawczym.

Technologia naprawy elektrozaworów, opracowana przez fachowców kompanii Мактранс, jest ekonomicznie efektywną alternatywą kupna nowych elektrozaworów. Wypróbowania  na drodzę sterowników ze zregenerowanymi elektrozaworami  pokazały pełną odpowiedniość roboczych parametrów fabrycznym testom, co potwierdziły wyniki prac serwisowych programów producentów ASB.

 

Naprawa sterownika hydraulicznego bezstopniowej skrzyni biegów Nissan Qashqai, Juke, Micra, Renault Fluence. JF015E.
Wymiana suwaków.

Nowoczesna bezstopniowa skrzynia biegów sterowana jest za pomocą hydraulicznego bloku sterującego lub krótko sterownika hydraulicznego. Sterownik hydrauliczny składa się z obudowy wymiennej, elektromechanicznych zaworów (solenoidów) i ruchomych elementów - tłoków. W większości przypadków tłok porusza się za pomocą elektrozaworu sterownika hydraulicznego, rzadziej z powodu zewnętrznych napędów mechanicznych, w tym. i sterowania ręcznego.

Głównym zadaniem tłoka jest otwarcie lub zamknięcie kanału olejowego wewnątrz obudowy jednostki hydraulicznej w celu sterowania działaniem wariatora. W tym przypadku szczególnie ważne jest, aby luz między powierzchnią roboczą tłoka a korpusem jednostki hydraulicznej miał wartość minimalną (rzędu mikronów), aby zapewnić szczelność układu hydraulicznego. Stabilne działanie agregatu hydraulicznego i wariatora jako całości jest możliwe tylko w przypadku standardowego poziomu ciśnienia oleju, zarówno w pętli sterującej, jak i w części mechanicznej.

Nadmiar lub spadek ciśnienia oleju są głównymi przyczynami awarii bezstopniowej skrzyni biegów i uszkodzenia poszczególnych elementów. Jedną z przyczyn awarii trybów pracy sterownika hydraulicznego jest uszkodzenie suwakow sterownika hydraulicznego, a raczej zniszczenie powierzchni suwakow.

Ruchowi tłoka w kanale hydraulicznym towarzyszy tarcie. Plyn hydrauliczny bezstopniowej skrzyni biegów- olej przekładniowy- działa jako środek smarujący. Z biegiem czasu olej jest zanieczyszcza się cząstkami mechanicznymi - produktami niszczenia tarcz ciernych i części metalowych przekładni. W wyniku tego, olej przekładnia zaczyna działać jako materiał ścierny zwłaszcza w miejscach, z minimalnym luzem tarcia - tak jak w przypadku powierzchni z tłokiem i obudową sterownika hydraulicznego.

Początkowo lustrzana powierzchnia tłoka niszczy się pod wpływem materiału ściernego, pojawiają się rysy, w niektórych przypadkach istnieje calkowite uszkodzenie powierzchni i odpryski warstwy roboczej mogą być widoczne gołym okiem. Ten tłoczek nie może zapewnić wymagany poziom szczelności kanału, co prowadzi do nieodpowieniego ciśnienia w sterowniku hydraulicznym i nieprawidłowego funkcjonowania bezstopniowej skrzyni biegów.

Uderzenia i poślizgi podczas wybierania prędkości, brak blokady sprzęgła hydrokinetycznego, zaburzenia dynamiki - wszystko to może być skutkiem awarii suwaka kanału kontrolnego sterownika hydraulicznego. Oprócz tego, uszkodzony tłok może zacząć niszczyć kanał obudowy sterownika hydraulicznego w miejscach najbardziej częstego kontaktu, co prowadzi do jeszcze większych problemów w pracy bezstopniowej skrzyni biegów. Jedynym rozwiązaniem problemu jest właściwa diagnostyka i terminowa wymiana suwaka.

Specjaliści firmy Maktrans opracowali własną technologię produkcji tłoków. Tłok jest wyprodukowany  za pomocą obrabiarek CNC, co pozwala dokładnie powtórzyć wymiary oryginału.

Kolejnym krokiem jest pokrycie warstwy roboczej za pomocą metody anodowania - tłok jako anoda umieszcza się w roztworze elektrolitu, w wyniku czego na powierzchni tłoka pojawia się warstwa tlenkowa o wymaganej charakterystyce mechanicznej.

Gotowy tłok jest instalowany do sterownika hydraulicznego w celu przeprowadzenia testów. Podczas testu poziom ciśnienia płynu hydraulicznego sprawdzany jest we wszystkich trybach pracy. Po zakończeniu testu sterownik hydrauliczny jest podłączony do części mechanicznej bezstopniowej skrzyni biegów, a pojazd poddawany jest obowiązkowym próbom na chodzie.

Naprawa sterownika hydraulicznego hydraulicznego za pomocą własnych tłoczków firmy Maktrans pozwala znacznie obniżyć końcowe koszty i zapewnić dalszą gwarancję oraz serwis pogwarancyjny sterownika  hydraulicznego. Istnieje również możliwość zakupu zestawów tłoczków w celu samodzielnej naprawy sterownika hydraulicznego.

Dostawa i płatność

Dostępne metody płatności

  • Płatność gotówką przy odbiorze

Metody wysyłki

  • Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)
Questions - Answers (0)