0

zł 0,00

Zamówić

Regeneracja sterownika hydraulicznego bezstopniowej skrzyni biegów JF011E

  • Marka: MAKTRANS
  • Model: remontgJF011E-PL
    Model produktu skopiowany do schowka
  • Waga (kg): 10
  • Dostępność: 10978
zł 1 950,00
If you order more than 993 pcs - shipping time will be longer at few days
Magazyn: Dostępność: Price: Ilość:
UA1 993 pcs. zł 1 950,00
Add to cart
Add to cart
UA2 9985 pcs. zł 1 950,00
Add to cart
Add to cart
  • Przegłąd produktów
  • Dostawa i płatność
  • Questions - Answers (0)

Rodzaje napraw
Sprawdzanie czujników
Naprawa obudowy sterownika  hydraulicznego
Wymiana zaworu regulatora

Dodge Caliber, Nissan X-trail, Nissan Qashqai, Nissan Teana, Nissan Tiida, Mitsubishi Lancer, Mitsubishi Outlander, Mitsubishi Galant, Mitsubishi GalantASX, Peugeot 4007, Renault Scenic, Renault Megane, Renault Fluence, Renault Koleos.

Sprawdzanie czujników ciśnienia sterownika hydraulicznego bezstopniowej skrzyni biegów JF011E

Współdziałanie między kierowcą i mechaniczną częścią bezstopniowej skrzyni biegów odbywa się przez sterownik hydrauliczny. Przełączanie trybów Parking/Revers/Drive, podwyższenie i obniżenie prędkości - wszystkie te działania kontrolują się sterownikiem hydraulicznym za pomocą ciśnienia hydraulicznego płynu( oleju). Poziom ciśnienia oleju w sterowniku hydraulicznym mierzy się czujnikami ciśnienia i przekazuje się do elektronicznego modułu sterowania, tzn. od tego na ile dokładnie będzie wymierzone ciśnienie zależy praca całej bezstopniowej skrzyni biegów
 
 
Zasada działania czujnika ciśnienia : przy zwiększeniu ciśnienia oleju opór czujnika zwiększa się, co wywołuje podwyższenie napięcia na wyjściu czujnika ciśnienia. Odczytując wartości poziomu wyjściowego napięcia elektroniczny moduł sterujący "rozumie" poziom ciśnienia oleju w sterowniku hydraulicznym.
 
 
Uszkodzenie  czujników ciśnienia  może być przyczyną aktywacji awaryjnego trybu pracy bezstopniowej skrzyni biegów, prześlizgu pasa, uderzeń podczas przełączeń Parking/Revers/Drive i przegrzania. Dla sprawdzenia czujników ciśnienia fachowcami kompanii Мактранс opracowany specjalny obwód. Obwód składa się z bloku żywienia, złącza do połączenia z czujnikami ciśnienia i miernika. Przy włączeniu do sieci 220 V  blok żywienia podaje stałe napięcie do  czujników ciśnienia.
 Z innej strony z czujników ciśnienia zdejmuje się wyjściowe napięcie, które mierzy się miernikiem przy przemianie ciśnienia oleju w sterowniku hydraulicznym. Pomiary wartości wyjściowego napięcia porównują się z tabelarycznymi znaczeniami manuału producenta bezstopniowej skrzyni biegów.
 
 
W celu utworzenia ciśnienia roboczego i pomiaru jego wielkości, czujniki montują się na płytę, podłaczoną do  stoiska badawczego. Podczas pracy stoiska na czujniki podaje się ciśnienie oleju, które zwiększa się w równych odstępach czasu. Przy czym, czujniki są podłaczone do schematu, opracowanego przez fachowców kompanii Маktrans, co pozwala mierzyć wyjściowe napięcie w realnym czasie. Jeśli wyjściowe napięcie zwiększa się wraz z podwyższeniem ciśnienia, zostając w dopuszczalnych tabelarycznych znaczeniach -to oznacza czujnik sprawny.
 
 
Na początku wypróbowania ciśnienia nie ma, co odpowiada dolnej granicy wyjściowego napięcia 0,7 V.  Następnie, ciśnienie zwiększa się, i każde 50 PSI mierzy się poziom wyjściowego napięcia.
 
 
100 PSI=6,8 ATM; 150 PSI=10,2 ATM; 200 PSI=13,6 ATM
 
 
Sprawdzenie czujników kończy się przy maksymalnym roboczym znaczeniu ciśnienia blisko 17 atmosfer.
 
 
Oryginalny pomiarowy schemat kompanii Маktrans i specjalne badawcze stoisko pozwalają przeprowadzać diagnostykę czujników ciśnienia większości modeli ASB i bezstopniowych skrzyń biegów. Sprawdzenie czujników przeprowdza się w warunkach maksymalnie zbliżonych do eksploatacyjnych, co pozwala dokładnie ocenić stan czujników ciśnienia, wyznaczyć i usunąć przyczynę usterek sterownika hydraulicznego .
Informacja po stosowaniu w modelach
JF011E/JF015E - Dodge Caliber, Nissan X-trail, Nissan Qashqai, Nissan Teana, Nissan Tiida, Mitsubishi Lancer, Mitsubishi Outlander, Mitsubishi Galant, Mitsubishi GalantASX, Peugeot 4007, Renault Scenic, Renault Megane, Renault Fluence, Renault Koleos.

 

 

 

Naprawa płyty sterownika hydraulicznego bezstopniowej skrzyni biegów JF011E

 JF011E - powszechnie znany model bezstopniowej skrzyni biegów od Jatco, montuje się :
- na amerykańskie: Dodge Caliber
- na japońskie: Nissan X - trail, Nissan Qashqai, Nissan Teana i Tiida, Mitsubishi Lancer, Mitsubishi Outlander, Mitsubishi Galant i ASX
również na europejskie: Peugeot 4007, Renault Scenic, Renault Megane, Renault Fluence i Koleos samochody z napędem na przednie  i cztery koła i objętością silnika do 2,5 litrów.

Oryginalna decyzja polega na tym ,że mechaniczną częścią transmisji zarządza sterownik hydrauliczny, jak w zwyczajnej ASB z przełączeniem biegów, a to oznacza że właściciele bezstopniowej skrzyni biegów mają do czynienia się z tymiż problemami co i właściciele stopniowych automatów. Oznaką problemów ze sterownikiem hydraulicznym może być przegrzanie transmisji, rujnacja detali mechanicznej części bezstopniowej skrzyni biegów (kół cięgnowych, łańcucha), uderzenia podczas przełaczenia Parking/Revers/Drive. Przy powstaniu przynajmniej jednego z symptomów, należy jak najwcześniej przejść diagnostykę sterownika hydraulicznego żeby zapobiec późniejszemu zniszczeniu bezstopniowej skrzyni biegów i pełnego zatrzymania się samochodu.
 
Obsługa sterownika hydraulicznego fachowcami kompanii Маktrans składa się z następnych etapów
 
 
 
 
Po oczyszczeniu płyt sterownika hydraulicznego sprawdza się szczelność kanałów zaworów sterowania. Z czasem kanały zużywają się, wyrabiają się luzy, co doprowadza do obniżenia ciśnienia oleju w systemie, co z kolei może stać się przyczyną usterek. Sprawdzenie przeprowadza się urządzeniem wytwarzającym podciśnienie. Do testowanego kanalu wprowadza się odpowiedni suwak, potem wytwarza się próżnia. Jeśli ciśnienie nie rośnie - to oznacza kanał w porządku, jeśli  są nieszczelności - to znaczy że kanał zużyty i jego należy odnowić.
 
 
 
Wizualny przegłąd elementów płyty hydraulicznej  może również pokazać miejsca problemowe - zadrapania i zużycia na powierzchni kanałów zaworów sterujących.
 
 
 
W celu regeneracji kanału zaworu fachowcy kompanii Мaktrans produkują tuleję, która precyzyjne powtarza konstrukcję kanału nowej płyty sterownika hydraulicznego. Tuleja jest wykonana z wysokiej jakości aluminium i zapewnia pożądany poziom kompresji w systemie hydraulicznym.
 
 
Tuleja instaluje się do sterownika hydraulicznego i praktycznie nie różni się od innych elementów płyty hydraulicznej ponieważ wykonana z tego samego materiału.
 
 
Przyczyną spadku ciśnienia oleju w systemie może być mechaniczne uszkodzenie powierzchni tłoka kanału zaworu. Powierzchnia ta może mieć na zadrapania, rozłamy ,zniszczenie powłoki teflonowej . W tym przypadku eksperci firmy Maktrans zalecają wymianę tłokai na nowy  znanej marki Sonnax (USA).
 
 
Praca zregenerowanego sterownika hydraulicznego bezstopniowj skrzyni biegów JF011E nie różni się od pracy nowego przy znacznie mniejszym koszcie. Każdy sterownik hydrauliczny sprawdza się podczas jazdy. Gwarancja jakości remontu 1 rok.

Wymiana zaworu regulacji ciśnienia elektrozaworu

Wymiana zaworu Secondary Pulley Control

Objawy:

- Zwiększone zużycie paliwa

- Poślizg pasa

- Nie przełączają się biegi

- Przegrzanie sktzyni biegów

- Przy włączaniu Drive – ruszanie nie z 1-go biegu

- Zniszczenie kół pasowych,napędu,łańcucha

Wymiana zaworu regulatora ciśnienia sprzęgła hydrokinetycznego

Wymiana zaworu regulacji ciśnienia

objawy:

- Usterki blokady

- Szarpanie,uderzenia podczas włączenia biegu wstecznego R lub Drive

- Przegrzanie skrzynie biegów

- Przy włączaniu Drive – ruszanie nie z 1-go biegu

- Zniszczenie kół pasowych,napędu,łańcucha

Mitsubishi Outlander, Lancer, ASX, Galant,

       Nissan Teana, X-Trail, Qashqai, Bluebird, Altima,

       Chrysler / Dodge Caliber,

       Jeep Compass, Patriot,

       Peugeot 4007,

       Renault Koleos, Megane, Scenic, Fluence

Dostawa i płatność

Dostępne metody płatności

  • Płatność gotówką przy odbiorze

Metody wysyłki

  • Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)
Questions - Answers (0)