zł 0,00
Zamówić- Marka: MAKTRANS
- Model: remontg6dct450-PL
Model produktu skopiowany do schowka
- Waga (kg): 10
- Dostępność: 1970
Magazyn: | Dostępność: | Ilość: |
UA1 | 981 pcs. |
![]() ![]() |
UA2 | 989 pcs. |
![]() ![]() |
- Przegłąd produktów
- Dostawa i płatność
- Questions - Answers (0)
Chrysler 200, Sebring
Ford C-Coupe, C-Max, Escape, Focus, Galaxy, Kuga, Mondeo, S-Max
Volvo C30, C70, S40, S60,S80, V40, V50, V60, V70, XC60, XC90
Naprawa elektrozaworów sterownika (TCM) automatycznej skrzyni biegów 6DCT450
ASB 6DCT450 PowerShift skonstruowana przez GETRAG Corporate Group, jest sklasyfikowana jako skrzynia z podwójnym mokrym sprzęgłem. Siła przekazywana z maksymalnym momentem obrotowym 450 Nm rozdziela się w systemie podwójnego sprzęgła na sześć do przodu i jeden bieg wsteczny. Automatyczna skrzynia biegów instaluje się na samochodach przednionapędowych i samochodach z napędem na wszystkie koła o poprzecznym układzie silnika. Mechaniczne części skrzyni są kontrolowane przez moduł elektrohydrauliczny TCM (Transmission Control Module):
![]() |
![]() |
Układ smarowania 6DCT450 opiera się na jednym obwodzie oleju, tj olej stosowany w mechanicznej części skrzyni biegów jest płynem roboczym modułu TMC. Ta funkcja jest w większości przypadków przyczyną usterek elektrozaworów sterownika hydraulicznego. W trakcie pracy, mechaniczna część skrzyni biegów ścierają siętarcze frykcyjne,ulegają zniszczeniu elementy ruchome i powierzchni przekładni zębatych. System filtrów oleju całkowicie nie usuwa produkty zużycia, pozostawiając drobne cząstki kurzu. Pył zmieszany z olejem zatyka obudowę elektrozaworu, co prowadzi do przedwczesnej awarii.
Wadliwe elektrozawory stają się przyczyną następujących usterek automatycznej skrzyni biegów:
- Niskie ciśnienie w układzie hydraulicznym sterowania automatyczną skrzynia biegów
- Nie włączają się lub nieodpowiednie wlączanie się biegów
- uderzenia podczas zmiany biegów
W celu określenia wydajności działania elektrozaworu stosuje się specjalne stoisko diagnostyczne.
![]() |
![]() |
Niestabilna praca, występowanie obszarów płaskich – elektrozawór może się utknąć, w tym momencie w pracującej automatycznej skrzyni biegów może nastąpić uderzenie, lub nie włączą się biegi.
Harmonogram uszkodzonego elektrozaworu(zdjęcie ze stoiska).
![]() |
![]() |
Rozwiązywanie problemu.
Wadliwe elektrozawory muszą być wymienione lub regenerowane. Metodyka odzyskiwania elektrozaworów opracowana przez specjalistów firmy Maktrans w oparciu o wieloletnie doświadczenie obsługiwania sterowników hydraulicznych. Do czyszczenia elektrozaworów od zanieczyszczenia pylem i olejem wykorzystuje się ultradźwiękowe czyszczenie .Myjnia podłogowa ultradźwiękowa Skymen WST jest wyposażona w wannę ze stali nierdzewnej objętością360 litrów. Ultradźwiękowy generator z procesem regulacji mocy zapewnia gruntowne czyszczenie elektrozaworów od oleju i innych małych cząstek (opiłki, sadza, pył). Myjnia może działać w sposób ciągły i jest wyposażona w obwód cyrkulacji cieczy z filtrem oleju. Również może być stosowana myjnia Everest Elektromekanik ESP w celu wysokiej jakości czyszczenia i odtłuszczania elektrozaworów.
![]() |
![]() |
W procesie czyszczenia ultradźwiękowego elektrozawory systemu chłodzenia i głównego ciśnienia w pełni odzyskują swoje parametry robocze, elektrozawory sprzęgła w połowie przypadków muszą być zastąpione nowymi. Po czyszczeniu ultradźwiękowym elektrozawór poddaje się testowaniu pod kątem zgodności z parametrami operacyjnymi.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Po zakończeniu badania regenerowany elektrozawór instaluje się do sterownika hydraulicznego. Potem praca ASB sprawdza się w czasie jazdy.
Wynik.
Elektrozawory, regenerowane metodą specjalistów Maktrans, odpowiadają parametram operacyjnym elektrozaworów do ASB 6DCT450. Termin ekspolatacyjny elektrozaworu po regeneracji odpowiada okresowi eksploatacji nowego elektrozaworu, przy relatywnie niższych kosztach.
Dostępne metody płatności
- Płatność gotówką przy odbiorze
Metody wysyłki
- Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)