0

zł 0,00

Zamówić

Regeneracja sterownika hydraulicznego 6T30 6T40

  • Marka: MAKTRANS
  • Model: remontg6T30E-PL
    Model produktu skopiowany do schowka
  • Waga (kg): 10
  • Dostępność: 10992
zł 1 950,00
If you order more than 997 pcs - shipping time will be longer at few days
Magazyn: Dostępność: Price: Ilość:
UA1 997 pcs. zł 1 950,00
Add to cart
Add to cart
UA2 9995 pcs. zł 1 950,00
Add to cart
Add to cart
  • Przegłąd produktów
  • Dostawa i płatność
  • Questions - Answers (0)
  • Powiązane produkty (1)

Rodzaje napraw

Remont obudowy sterownika hydraulicznego

Sześciobiegowe automatyczne skrzynie biegów 6T30 (w formacie producenta MH9) i 6T40 (w formacie producenta MH8/MHB) zostały zaprojektowane przez inżynierów  General Motors dla samochodów z napędem na przednie kola  z silnikiem o pojemności 2,4 litra (6Т30 - do 2 litrów, 6Т40 - do 2,4 litrów). Obie przekładnie wyszły w serii Hydra-Matic i są kontynuacją pięciobiegowych wersji ASB koncernu GM. Różnice zewnętrzne części mechanicznych skrzyń minimalne i odpowiadają maksymalnej mocy silników (6Т30 - do 140 moc, czterokolowy, 6Т40 - do 180 km) 

SKRZYNI 6Т30 i 6Т40 z zainstalowanym elektrohydraulicznym sterownikiem:

Część mechaniczna przekładni jest sterowana za pomocą jednostki elektrohydraulicznej. Strukturalnie, jednostka hydrauliczna składa się z rozbieralnej płyty i bloku elektrozaworówów, olej przekładniowy działa jak czynnik roboczy. Elektroniczna jednostka sterująca podaje sygnaly do elektromechanicznych  zaworów (solenoidów), rdzeń elektromagnesu przesuwa tłok wewnątrz kanału hydropłyty i zmienia ciśnienie oleju. Zmiana ciśnienia jest przenoszona dalej wzdłuż kanału wewnątrz hydropłyty do siłownika, w wyniku czego zachodzi wymagana zmiana w trybie pracy automatycznej przekładni.

Hydropłyta w zespole i blok elektrozaworów z elektroniczną jednostką sterującą:

Takie naruszenie w działaniu układu automatycznej skrzyni biegów,  jak uderzenia i poślizg podczas zmiany biegów, brak autonejtrali i brak blokady przekładni hydrokinetycznej wskazują na awarię sterownika hydraulicznego hydraulicznego.
Aby dokładnie określić wadliwy węzeł, używane jest urządzenie diagnostyczne. Jednym z objawów awarii sterownika hydraulicznego jest błąd Chevroleta P0990 (wysokie napięcie w obwodzie czujnika ciśnienia oleju przekładniowego), a także inne błędy:

P0741 - Zawór elektromagnetyczny-elektrozawór sprzęgła hydrokinetycznego (TCC)- blokada w pozycji wyłączonej
P0776 - Zawór elektromagnetyczny-elektrozawór sprzęgła 2 (3,5 R)- blokada w pozycji wyłączonej
P0788 – Elektrozawór Shift Timing Solenoid"A" High ( Zwiększony czas aktywacji elektrozaworu A)
P0796-  Zawór elektromagnetyczny-elektrozawór sprzęgła  3 (4,5,6)- blokada w pozycji wyłączonej
P0842 - Niskie napięcie w obwodzie czujnika ciśnienia
P0843 - Wysokie napięcie w obwodzie czujnika ciśnienia
P0872 - Niskie napięcie w obwodzie czujnika ciśnienia
P0873 - Wysokie napięcie w obwodzie czujnika ciśnienia
P0877 - Niskie napięcie w obwodzie czujnika ciśnienia
P0878 - Wysokie napięcie w obwodzie czujnika ciśnienia
P0989 - Niskie napięcie w obwodzie czujnika ciśnienia
P0073 - Czujnik ciśnienia płynu przekładniowego / Przełącznik "C" Obwód wysoki
P2714 - Elektrozawór ciśnienia "D" lub zablokowany
P2723 - -  Zawór elektromagnetyczny-elektrozawór sprzęgła  5 (1,2,3,4) - blokada w stanie wyłączonym

Błędy uzyskane podczas diagnostyki dzielą się na trzy grupy:
1. Naruszenia pracy bloku elektrozaworów.
2. Awaria czujnika ciśnienia oleju.
3. Awaria kanału zaworu sterownika  hydraulicznego lub tłoka.

Problemy z elektrozaworami i czujnikami ciśnienia rozwiązuje się, zastępując je nowymi oryginalnymi częściami zamiennymi.

W przypadku sterownika hydraulicznego specjaliści firmy Maktrans polecają wykonanie napraw. Naprawa jest nie tylko ekonomicznie opłacalna, ale również jakościowo nie różni się od zakupu nowego sterownika hydraulicznego, a problemy z kanałem zaworowym są rozwiązywane przez specjalistów w oparciu o wieloletnie doświadczenie w serwisowaniu automatycznych skrzyń biegów. Badając wady sterowników hydraulicznych, eksperci firmy Maktrans doszli do wniosku, że zużycie kanału zaworowego jest spowodowane mechanicznym działaniem mikrocząstek w płynie hydraulicznym działającym jako materiał ścierny. Podczas pracy elementy mechaniczne automatycznej skrzyni biegów zatykają olej przekładniowy wiórami powstającymi w wyniku maksymalnych sił mechanicznych w punktach styku. Wiory dostają się do oleju i są przenoszone na całym ciele automatycznej skrzyni biegów, trafiając do sterownika hydraulicznego. Dodatkowe zanieczyszczenie występuje w wyniku zniszczenia sprzęgieł.
Przedwczesna wymiana oleju przekładniowego i działanie automatycznej skrzyni biegów przy maksymalnym momencie obrotowym powoduje przedwczesne uszkodzenie kanałów sterownika hydraulicznego. W wyniku zużycia ciśnienie oleju w kanale sterownika hydraulicznego spada, co powoduje utratę kontroli w jednej z sekcji automatycznej skrzyni biegów, może to być zmianę biegów w dół lub w góre , przejście do trybu auto-neutral, działanie sprzęgła, itp.

Przykład zużycia kanału zaworowego w przekroju. Niektóre ślady zużycia są widoczne gołym okiem, obecność reszty pokazuje testy.

Aby określić stopień szczelności  kanału, specjaliści firmy Maktrans korzystają z technologii próżniowej.
Tłok jest wprowadzany do kanału testowego, po czym powstaje zmniejszone ciśnienie. Jeżeli ściany kanału są sprawne, to ciśnienie nie uwalnia sie, jeśli ciśnienie wzrasta, wtedy ściany kanału są zużyte..

Aby przedłużyć żywotność obudowy sterownika hydraulicznego, stosowane są tuleje naprawcze kanałów zaworowych. Tuleje są wykonywane na obrabiarkach CNC i dokładnie powtarzają kształt wewnętrznej powierzchni kanału zaworowego.

Przed montażem tulei kanał naprawczy jest roztaczany, po czym montuje się się tuleja naprawcza.

.Tak wyglądają gotowe do zainstalowania zestawy. W razie potrzeby tłok można wymienić na nowy.

W ten sposób naprawiana jest większość kanałów zaworowych, w tym kanału elektrozaworublokady sprzęgła hydrokinetycznego, kanału elektrozaworu odpowidajacego za ciśnienie oleju i kanałów elektrozaworów zmiany biegów. Po zakończeniu naprawy każdy sterownik hydrauliczny przechodzi pełną kontrolę zrekonstruowanych sekcji. Po instalacji w samochodzie sprawdzane są wszystkie tryby automatycznej skrzyni biegów. Sterowniki hydrauliczne zrekonstruowane przez specjalistów firmy Maktrans odpowiadają parametrom pracy nowych sterowników i konkurują  z zakupem nowych i używanych części. Gwarancja na naprawy 1 rok.

 Wymiana zaworu AFL

 Wymiana zaworu sterującego kanału kompensatora

 Objawy:

             - Samoistne włączenie/wyłączenie Neutrali
             - Uderzenia przy zmianie z 1 na 2 i z 2 na 3. biegi
             - Błąd podczas adaptacji

             - Błąd czujnika ciśnienia

 Chevrolet Aveo, Captiva Sport, Cruze, Epica

Dostawa i płatność

Dostępne metody płatności

  • Płatność gotówką przy odbiorze

Metody wysyłki

  • Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)
Questions - Answers (0)