0

zł 0,00

Zamówić

Regeneracja sterownika hydraulicznego DSG-7 0AM DQ200

  • Marka: MAKTRANS
  • Model: remontg0AM-PL
    Model produktu skopiowany do schowka
  • Waga (kg): 10
  • Dostępność: 10936
zł 1 950,00
If you order more than 992 pcs - shipping time will be longer at few days
Magazyn: Dostępność: Price: Ilość:
UA1 992 pcs. zł 1 950,00
Add to cart
Add to cart
UA2 9944 pcs. zł 1 950,00
Add to cart
Add to cart
  • Przegłąd produktów
  • Dostawa i płatność
  • Questions - Answers (0)

Rodzaje napraw

 

Naprawa cylindra akumulatora ciśnienia automatycznej skrzyni biegów DSG 7 0AM (DQ200).

DSG DQ200 - 7-stopniowa automatyczna skrzynia biegów, zaprojektowana do przenoszenia momentu obrotowego do 250 N * m. Ten model automatycznej skrzyni biegów jest szeroko reprezentowany w gamie pojazdów koncernu VAG o pojemności silnika do 2 litrów:
- Audi A1, A3, Q3
- Seat Altea, Ibiza, Leon
- Skoda Fabia, Octavia, Superb
- VW Beetle, Golf, Jetta, Polo, Passat, Scirocco, Tiguan, Touran

Robotyzowana skrzynia biegów jest sterowana przez jednostkę elektrohydrauliczną - mechatroniczną. Cechą tego modelu automatycznej skrzyni biegów jest wysoka wartość ciśnienia płynu hydraulicznego na siłownikach. W przeciwieństwie do jednostek hydraulicznych konwencjonalnych automatów, mechatronika ma własny obwód olejowy oddzielony od obwodu smarowania mechanicznej części przekładni, co zapobiega zanieczyszczaniu płynu hydraulicznego. Do przenoszenia sił kontrolnych mechatronika wykorzystuje niewielką ilość oleju - tylko 1,1 litra, a ciśnienie kontrolne osiąga 60 barów (około 60 atmosfer). W czynnym samochodzie ciśnienie takie jest wytwarzane przez pompę olejową, ale po wyłączeniu zapłonu ciśnienie zostaje zwolnione. Aby szybko wytworzyć ciśnienie po włączeniu zapłonu w mechatronice, używana jest jednostka specjalna - akumulator ciśnieniowy. Akumulator jest wykonany w postaci butli gazowej, w której ciśnienie wynosi 50 barów. Tak więc, po włączeniu zapłonu, akumulator informuje o początkowym ciśnieniu w układzie hydraulicznym, po czym pompa olejowa dostosowuje wymaganą wartość w zależności od temperatury otoczenia.

Konstrukcyjnie akumulator ciśnieniowy instalowany jest w obudowie mechatroniki przez połączenie gwintowane i uszczelniony gumowym pierścieniem.

W przypadku awarii akumulatora można go wymienić na nowy.

Wysokie ciśnienie w układzie, cykliczne obciążenia i zmęczenie  materiału obudowy mechatronika  ostatecznie prowadzą do zniszczenia gniazda akumulatora ciśnieniowego. Na początku objawia się to w postaci długiego "pompowania"  układu hydraulicznego mechatronika po włączeniu zapłonu, w wyniku niestandardowego uwalniania ciśnienia przez mikropęknięcia w obudowie. Dalsza praca prowadzi do błędów spowodowanych ciśnieniem oleju w mechatronice. Jednocześnie kontrola zewnętrzna nie zawsze umożliwia stwierdzenie obecności usterki.

Z biegiem czasu, mikropęknięcia powiększają się i prowadzą do zniszczenia miejsca osadzenia mechatronika, które w połączeniu z wysokim ciśnieniem w akumulatorze przypomina eksplozję. Konsekwencje takiego zniszczenia mogą być przyczyną awarii całego mechatronika z powodu zanieczyszczenia kanałów obiegu oleju przez fragmenty części obudowy.

Aby rozwiązać problem rozwoju mikropęknięć i zapobiec skutkom calkowitego zniszczenia mechatroniki, specjaliści firmy Maktrans opracowali technologię wzmacniania gniazda akumulatora za pomocą materiałów o zwiększonej wytrzymałości. W tym celu gniazdo akumulatora jest przygotowane do zamontowania wzmocnionej tulei poprzez frezowanie jej na maszynie sterowanej numerycznie, która zapewnia wymaganą dokładność w obróbce powierzchni przedmiotu obrabianego.

Wzmocniona tuleja jest wykonana ze stali i jest mocniejsza niż standardowe gniazdo w obudowie mechatronika ( materiał obudowy mechatronika- stop aluminium) pod względem wytrzymałości. Wymiary tulei dokładnie powtarzają oryginalne wymiary gniazda akumulatora: skok gwintu, średnica, rozmiar otworów do mocowania i podawania oleju.

.Wzmocniona tuleja instaluje się na wcześniej przygotowanym miejscu w obudowie mechatronika, konstrukcja nie różni się od pierwotnego wyglądu.

Dalszy montaż odbywa się w trybie normalnym za pomocą połączeń śrubowych zgodnie ze schematem technologicznym obsługi mechatronika.

Po zakończeniu naprawy mechatronik łączy się z mechaniczną częścią układu napędowego i samochód przechodzi testdrive od włączenia zapłonu i kontroli oryginalnego ciśnienia w mechatroniku do walidacji skrzyni we wszystkich trybach pracy. 

Występowanie błędów ciśnienia w mechatroniku i długi start po włączeniu zapłonu, któremu towarzyszy dźwięk pompy oleju - najczęstsze objawy problemów z akumulatorem ciśnienia. Szybka diagnostyka i naprawa pozwalają zapobiec powstawaniu awarii i znacznie zaoszczędzić na jej rozwiązywaniu.

Skoda Octavia A5 1.8 TSI DSG 7 0AM (DQ200). Wymiana elektrozaworu siłownika sprzęgła.

Opis problemu.
Podczas ruchu w trybie Drive podczas przełączania biegów parzystych odczuwalne są wstrząsy. Szarpnięcie podczas przejścia z pierwszego na drugi bieg i podczas przejścia z trzeciego na czwarty bieg. W niektórych przypadkach, po kolejnym wstrząsie skrzynia wchodziła do trybu awaryjnego o czym żwiadczył migający przycisk na desce rozdzielczej.

Diagnostyka.
Aby wybrać strategię rozwiązywania problemów automatycznej skrzyni biegów, przede wszystkim, należy użyć narzędzia diagnostycznego. Odczytywanie błędów w naszym przypadku wykazało kod P176F (sprzęgło 2 nieumyślnie sporadycznie zamknięte ). Najczęściej ten kod wskazuje na niestabilną pracę elektrozaworu siłownika sprzęgła należącego do elektrohydraulicznego modułu sterującego skrzynią biegów. Na poniższym rysunku wskazówki na problemowe elektrozawory są zaznaczone na czerwono.




 

Wyeliminowanie usterki.
Demontaż elektromechanicznego modułu sterowania skrzynią biegów (mechatronik).


Demontaż i mycie mechatronika. Wizualna ocena kondycji obudowy sterownika hydraulicznego na obecność charakterystycznych wad.



Demontaż elektrozaworów w celu testowania na specjalnym stoisku badawczym.



Stoisko badawcze do testoawania elektrozaworów



Instalowanie zaworu elektromagnetycznego w celu przeprowadzania testu



Wszystkie elektrozawory są testowane kolejno. Harmonogram  pracy sprawnego elektrozaworu jest następujący::



Tak wygląda harmonogram pracy uszkodzonego elektrozaworu



Podczas przeprowadzenia testów był ujawniony uszkozony elektrozawór z niestabilną pracą. Ten elektrozawór zarządza sprzęgłem K2 (drugiego głownego wału) na którym rozmieszcza się drugi i czwarty biegi. Mianowicie niestabilna praca elektrozaworu i stała się przyczyną wstrząsów w pracy skrzyni biegów. Należy go wymienić.
Po wymianie elektrozaworu przeprowadza się montaż mechatronika i poprzednie sprawdzenie jego hydraulicznego systemu. Sprawdza się praca silnika ciśnieniowej pompy oleju , czytają się diagnostyczne stany. Po przeprowadzeniu diagnostycznych testów przeprowadza  się ustawienie mechatronika i jego podłaczanie do skrzyni biegów.

Wynik.
Po wymianie elektrozaworu praca skrzyni biegów stabilizowała się. Wstrząsy podczas zmiany z drugiego i czwartego biegów nie obserwują się.

Dokładny odzew o remoncie DSG 7

Подробный отзыв о ремонте DSG 7

Dostawa i płatność

Dostępne metody płatności

  • Płatność gotówką przy odbiorze

Metody wysyłki

  • Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)
Questions - Answers (0)