0

zł 0,00

Zamówić

Regeneracja sterownika hydraulicznego Touareg, Q7, Cayenne 09D

  • Marka: MAKTRANS
  • Model: remontg09D-PL
    Model produktu skopiowany do schowka
  • Waga (kg): 10
  • Dostępność: 1931
zł 1 950,00
If you order more than 984 pcs - shipping time will be longer at few days
Magazyn: Dostępność: Price: Ilość:
UA1 984 pcs. zł 1 950,00
Add to cart
Add to cart
UA2 947 pcs. zł 1 950,00
Add to cart
Add to cart
  • Przegłąd produktów
  • Dostawa i płatność
  • Questions - Answers (1)

 

Audi Q7, Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne

Rodzaje napraw

  • Naprawa obudowy sterownika hydraulicznego
  • naprawa elektrozaworów

 Naprawa obudowy sterownika hydraulicznego Touareg, Q7, Cayenne 09D

Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów TR-60SN została opracowana przez Aisin na początku roku 2000 dla samochodów o pojemności silnika powyżej 3 l. Zgodnie z klasyfikacją Volkswagen Aidu Grup, skrzynia otrzymała kod 09D i została zainstalowana na samochodach Audi Q7, Porsche Cayenne i Tuareg.

Mechaniczna część skrzyni biegów jest sterowana przez hydromechaniczny zespół sterujący (sterownik hydrauliczny).

Sterownik hydrauliczny składa się z składanego korpusu z kanałami olejowymi i zaworami hydraulicznymi sterowanymi przez napędy elektryczne - elektrozawory. Wewnątrz sterownika hydraulicznego ten sam olej krąży tak, jak w mechanicznej części skrzyni biegów. Olej ten nazywany jest płynem hydraulicznym ATF. Normalna praca agregatu hydraulicznego zapewnia się standardowym poziomem ciśnienia ATF w kanałach olejowych i zaworach hydraulicznych sterownika hydraulicznego. Jednocześnie zmiana biegów jest płynna, bez uderzeń i poślizgów. Prędkość obrotowa silnika na biegu ustalonym jest na tym samym poziomie - działa blokada sprzęgła hydrokinetycznego.

Z czasem eksploatacji samochodu olej wewnątrz automatycznej skrzyni biegów jest zanieczyszczony mechanicznymi produktami zużycia (sząstki powłoki tarczek ciernych, wióry węzłów tarcia).

Podczas pracy sterownika hydraulicznego w brudnym oleju, mechaniczne cząstki przedostają się do kanałów zaworów, co prowadzi do zarysowań i zużycia wewnątrz kanałów. Uszkodzenie ścianek kanałów zaworów narusza ustanowione tryby ciśnienia płynu hydraulicznego i może stać się przyczyną zacinania się zaworów. Konsekwencją takich uszkodzeń są problemy ze zmianą biegów, pływające obroty, szarpanie i poślizg przy przejściu na wyższy lub niższy bieg. Jaka z tych wad będzie objawiać zależy od tego, w jakim kanale zaworu sterownika hydraulicznego wystąpi uszkodzenie. 

W celu określenia obszarów problemowych obudowy sterownika hydraulicznego specjaliści z firmy Мактранс wykorzystują oryginalną metodę, której istota polega na tworzeniu podciśnienia w sprawdzanych kanałach. W kanał ustawia się tłoczek zaworu, po czym następuje odpowietrzanie. Jeżeli ciśnienie nie wzrasta - więc kanał jest w porządku, jeśli następuje uwalnianie - znaczy kanal jest zużyty i trzeba go naprawić.

Poniżej przedstawione są przykłady wadliwych kanałów, zadrapania i zużycia są widoczne nawet przy niewielkim zoomie. Obrazy pokazane są w celu wizualnej demonstracji ukrytych wad obudowy sterownika hydraulicznego.

Aby rozwiązać problemy z uszkodzonymi obszarami, specjaliści firmy Maktrans wykorzystują wzmacniacze kanałowe (boostery). Wzmacniacz kanałowy to tuleja, która jest zainstalowana w wstępnie rozwierconym kanale i dokładnie powtarza geometrię pierwotnej powierzchni kanału zaworowego. Tuleja wykonana jest z wysokiej jakości aluminium i zapewnia niezbędny poziom kompresji w układzie hydraulicznym. Po osadzeniu tulei w kanał, odbywa się montaż całego zaworu (instalacja tłoczka, sprężyny, blokady). Proces produkcji i montażu tulei odbywa się na maszynach z kontrolą cyfrową, która zapewnia wymagany poziom dokładności.

W ten sposób naprawiany jest każdy kanał zaworu w zsterowniku hydraulicznym.

Wzmacniacz (booster) do zaworu modulatora ciśnienia ATF:

Oto jak wygląda zainstalowana tuleja kanału zaworowego:

Inne typy tulei naprawczych (modulator ciśnienia i zawór blokady spzęgła hydrokinetycznego)

Niezależnie od umiejscowienia wadliwego kanału, możliwa jest naprawa zarówno górnej, jak i dolnej hydropłyt (części składowych sprzęgła hydrokinetycznego).

Aby rozwiązać problemy z przełączaniem biegów od1 do 3, naprawia się kanały zaworów k1, k3, b1

Po zakończeniu naprawy każdy sterownik hydarauliczny przechodzi pełną kontrolę zrekonstruowanych sekcji. Po instalacji w samochodzie sprawdzane są wszystkie tryby pracy automatycznej skrzyni biegów. Jakość naprawy jest potwierdzona przez jazdę próbną.

Sterowniki hydrauliczne zrekonstruowane przez specjalistów firmy Maktrans odpowiadają charakterystycom nowych sterowników. Koszt napraw i roczna gwarancja konkurują korzystnie z zakupem używanych części.

 

 

Naprawa elektrozaworów sterownika hydraulicznego ASB 09D

Elektromechaniczne siłowniki do sterowania zaworami sterownika hydraulicznego - solenoidami, są również narażone na działanie zanieczyszczonego oleju. Z biegiem czasu w solenoidzie gromadzi się osad zanieczyszczeń z płynu hydraulicznego, co powoduje awarię zaworu sterownika hydraulicznego. Zakłócenia w działaniu automatycznych skrzyń biegów objawiają się w ten sam sposób w postaci uderzeń ,poślizgu i nieodpowiedniego przełączania biegów. W zależności od położenia w sterowniku hydraulicznym wyróżniono elektrozawory zmiany biegów, sprzęgła i elektromzaworu regulacji liniowego ciśnienia ATF

 

Jako przykład podajemy działanie elektrozaworow 90 i 283.

Elektrozawór N90 jest normalnie zamkniętym elektrozaworem z modulacją szerokości impulsu (PWM), steruje włączaniem i wyłączaniem sprzęgła K3. Gdy solenoid jest całkowicie wyłączony, sprzęgło K3 jest całkowicie włączone. Jeśli ten solenoid zawiedzie (kod błędu w VAG 00262) w pozycji "Wył." (Normalnie zamknięty), przełaczeniu na 3 bieg i Reverse mogą towarzyszyć uderzenia.

Elektrozawór N283 jest normalnie zamkniętym elektrozaworem, steruje sprzęgłem B1. Jeśli ten elektrozawór zawodzi w pozycji "Wył." (Normalnie zamknięty), mogą wystąpić uderzenia podczas przejścia na 2. bieg.

Tak więc w przypadku awarii elektrozaworów 90 i 283 występują problemy z trzecim, drugim i wstecznym biegiem.

Jednym z rozwiązań problemu wadliwych elektrozaworów jest zastąpienie ich nowymi. Oprócz takich napraw specjaliści firmy Maktrans oferują usługę przywracania sprawności elektrozaworów. W tym celu elektromzaworyy są całkowicie zdemontowane i całkowicie wyczyszczone, a wadliwe węzły zastąpione nowymi.

Następnie elektrozawory są montowane i instalowane na stanowisku badawczym w celu sprawdzenia wszystkich trybów pracy.

Temperatura oleju podczas testu osiąga 100 stopni Celsjusza, co całkowicie odpowiada rzeczywistym warunkom pracy elektrozaworu sterownika hydraulicznego działającego samochodu.

Jeśli podczas działania elektrozaworów nie występują spadki ciśnienia, proces odzyskiwania zakończy się pomyślnie. Ponadto, zregenerowane elektrozawory są instalowane w sterowniku hydraulicznym automatycznej skrzyni biegów, a pojazd przechodzi jazdę próbną. Regeneracja elektrozaworów pozwala przywrócić wydajność automatycznej skrzyni biegów za przystępną cenę bez konieczności zakupu nowego pakietu elektromagnesów.
Gwarancja na wykonane prace 1 rok bez ograniczenia przebiegu.

Dostawa i płatność

Dostępne metody płatności

  • Płatność gotówką przy odbiorze

Metody wysyłki

  • Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)
Questions - Answers (1)
Ewelina

Witam, Jeśli zamówienie płytę sterującą, to muszę najpierw odesłać moja ,czy tylko państwo przysyłają mi swoją ? Pozdrawiam

MAKTRANS MAKTRANS

Dzień dobry

Obie opcje są możliwe, możemy naprawić twój sterownik hydrauliczny lub możesz kupić już zregenerowany


https://akpp.pl/zaptchasti-akpp/audi-vw/awtr-60sn-09d-/korpusy-zaworow-elektrozawory-czujniki-itp-aw-tr-60sn-09d