zł 0,00
Zamówić- Marka: MAKTRANS
- Model: 6HP-EDR-RP
Model produktu skopiowany do schowka
- Waga (kg): 0
- Dostępność: 1000
Magazyn: | Dostępność: | Ilość: |
UA2 | 1000 pcs. |
|
- Przegłąd produktów
- Dostawa i płatność
- Questions - Answers (0)
ZF 6HP to 6-biegowe skrzynie biegów przeznaczone głównie do pojazdów z napędem na tylne koła, które współpracują z silnikami wytwarzającymi moment obrotowy do 420 Nm w przypadku przekładni ZF 6HP19 / 21, ZF 6HP24 / 32 współpracują z mocniejszymi silnikami od 3,0L do 6,0L i są w stanie „ wytrzymać” moment obrotowy do 600 Nm (dla 6HP24) i 750 Nm (dla ZF 6HP32). 6-biegowe skrzynie biegów ZF 6HP19 6HP26 6HP32 były stosowane w swoich samochodach przez wielu producentów samochodów, takich jak AUDI, BMW, BENTLEY, ASTON MARTIN, Jaguar, Maserati itp.
W chwili premiery, czyli w 2001 roku, była to najnowsza skrzynia biegów, która bez przesady była bestsellerem na rynku automatycznych skrzyń biegów.
Od 2004 roku zaczęto go stosować w samochodach marki FORD oznaczonych 6R60, 6R80, 6R140 oraz w samochodach HYUNDAI/KIA produkowanych przez ZF.
Wzdłużny układ przekładni z mocnymi silnikami i wysokim momentem obrotowym powoduje wzdłużne obciążenia osiowe i wibracje przy dużych prędkościach.
Z biegiem czasu wibracje prowadzą do przedwczesnego zużycia tulei i łożysk, co tylko zwiększa poziom drgań osiowych.
Wibracje niszczą tuleje oporowe wału wejściowego, co z kolei powoduje nieprawidłowe bicie osiowe wału.
W przekładniach 6HP/6R wał wejściowy jest przyspawany do podstawy kosza E Clutch, tworząc jedną integralną część. Siłownik E Clutch jest połączony z pozostałymi elementami przekładni, które pełnią funkcję elementów osi centrującej.
Wał wejściowy poza tulejami nie posiada elementów centrujących, przy wzroście bicia osiowego tuleje zużywają się tworząc elipsę. W takich warunkach wał traci sztywne podparcie zapewniane przez tuleje i powstaje nienormalny luz względem swojej osi.
Kierowca może odczuć te usterki w postaci rosnących wibracji, szczególnie pod obciążeniem podczas przyspieszania.
Wróćmy do wału wejściowego. Tuleje są zużyte, wał uzyskał swobodny ruch osiowy, ostatnim punktem sztywno utrzymującym wał pozostaje podstawa kosza sprzęgła E, który w obecnych warunkach podlega nietypowym obciążeniom.
Obciążenie wibracjami znajduje najsłabszy punkt u podstawy kosza i najpierw powstaje pęknięcie, przez które ucieka ciśnienie z pakietu sprzęgła E, w wyniku czego tarcze sprzęgła zaczynają się ślizgać, tworząc tarcie zamiast sztywnego sprzęgła, co prowadzi do całkowitego wypalenia pakietu sprzęgła.
Podczas rozwiązywania problemów ze skrzynią biegów drobne pęknięcia nie są widoczne gołym okiem, można je wykryć jedynie w wyniku próby ciśnieniowej. Podczas demontażu kosza sprzęgła E pęknięcia stają się widoczne gołym okiem, ponieważ nie są już obciążone sprężyną przez sprężynę powrotną.
Problem ten można rozwiązać wymieniając wał/kosz sprzęgła E na nowy lub naprawiając uszkodzony, co jest znacznie tańsze niż zakup nowego.
Firma Makrtrans wykonuje kompleksową naprawę.
Proces naprawy wygląda następująco:
Dostępne metody płatności
- Płatność gotówką przy odbiorze
Metody wysyłki
- Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)