0

zł 0,00

Zamówić

Naprawa [piasty FORWARD CLUTCH K114 / TOYOTA CVT

  • Marka: MAKTRANS
  • Model: MT-HUB-REM
    Model produktu skopiowany do schowka
  • Waga (kg): 0
  • Dostępność: 1000
zł 135,00
Dostępne opcje
Magazyn: Dostępność: Price: Ilość:
UA2 1000 pcs. zł 135,00
Add to cart
Add to cart
  • Przegłąd produktów
  • Dostawa i płatność
  • Questions - Answers (0)

Podczas eksploatacji pojazdu następuje naturalny i nieunikniony proces zużywania się elementów automatycznej skrzyni biegów.
Automatyczna skrzynia biegów to skomplikowana technicznie jednostka, której stabilna praca zależy od prawidłowego działania wszystkich jej elementów.
Z reguły w przypadku uszkodzenia lub awarii jeden element „ciągnie za sobą” i stopniowo niszczy te znajdujące się najbliżej niego. Widać to wyraźnie na przykładzie piast wewnętrznych.
Często pojawiającym się problemem jest to, że podczas rozwiązywania problemów z elementami przekładni technik odkrywa nacięcia na piaście pozostawione przez stalowe zęby tarcz ciernych, które sprzęgają się z zębami piasty.

Powody pojawienia się nacięć na piaście:

1. Zastosowanie różnych rodzajów metali w elementach przekładni.

Wielu producentów samochodów, aby zmniejszyć masę podzespołów, jako materiał piast wykorzystuje miękkie aluminium, podczas gdy podstawa tarczy ciernej pozostaje stalowa.
W takim przypadku na stalowej tarczy nieuchronnie z biegiem czasu utworzą się nacięcia, których głębokość będzie zależała wyłącznie od stylu jazdy i warunków eksploatacji samochodu.

2. Tryb pracy pojazdu.


Nagłe przyspieszanie ma szkodliwy wpływ na elementy automatycznej skrzyni biegów.
Po zwolnieniu biegu następuje gwałtowny wzrost prędkości obrotowej i mocy silnika, czemu towarzyszy ostra zmiana biegu. Tarcze cierne uderzają w powierzchnię piasty.
W tym przypadku nawet zastosowanie tego samego rodzaju metalu na współpracujących elementach nie gwarantuje w znaczący sposób braku uszkodzeń. Nawet w piastach stalowych powstają znaczne wyszczerbienia.

Dlaczego nacięcia na piastach i koszach przekładni są tak przerażające?

Piasta to rodzaj przekładni czynnej lub biernej napędzanej przez pakiet sprzęgła, który składa się ze stalowych przekładek i tarcz ciernych.
Jak wiadomo ciśnienie oleju działa na tłok, ściska i rozpręża tarcze między sobą i w ten sposób następuje załączenie/rozłączenie sprzęgła.
Procesowi temu towarzyszy swobodny ruch tarcz względem piasty, tarcze stykają się ze sobą, a sprzęgło pracuje prawidłowo.
Nacięcia na piaście uniemożliwiają swobodny ruch tarcz względem piasty, zęby tarczy wchodziły w wycięcie, tarcza się zacina, tarcze nie tworzą ze sobą sztywnego przylegania, tarcze ślizgają się,
co z kolei powoduje utratę właściwości dynamicznych samochodu na określonym biegu. Poślizgowi tarcz towarzyszy wzrost temperatury pakietu sprzęgła, w wyniku czego tarcze się przegrzewają i wypalają.
W niektórych przypadkach tarcze pakietu sprzęgła są ze sobą „ciasno” zespawane, a sprzęgło pozostaje na zawsze w stanie zamkniętym. Co pociąga za sobą poważniejsze szkody.

 

Baza techniczna MAKTRANS wykorzystująca sprzęt do spawania laserowego pozwala nam na regenerację uszkodzonych piast, co jest znacznie tańsze niż zakup nowej części.

Proces regeneracji: 

 

Wstępnie zdemontowaną część montuje się w spawarce laserowej.


Na uszkodzonych częściach przeprowadza się stapianie metalu.


Otrzymujemy część gotową do montażu na skrzyni biegów.

Dostawa i płatność

Dostępne metody płatności

  • Płatność gotówką przy odbiorze

Metody wysyłki

  • Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)
Questions - Answers (0)