0

zł 0,00

Zamówić

Regeneracja sterownika hydraulicznego DSG-7 0B5 DL501

  • Marka: MAKTRANS
  • Model: rem0b5500-PL
    Model produktu skopiowany do schowka
  • Waga (kg): 0.01
  • Dostępność: 1995
zł 1 950,00
If you order more than 997 pcs - shipping time will be longer at few days
Magazyn: Dostępność: Price: Ilość:
UA1 997 pcs. zł 1 950,00
Add to cart
Add to cart
UA2 998 pcs. zł 1 950,00
Add to cart
Add to cart
  • Przegłąd produktów
  • Dostawa i płatność
  • Questions - Answers (0)

Naprawa elektrozaworu sprzęgła automatycznej skrzyni biegów 0B5, DL501

Nowoczesna automatyczna skrzynia biegów DL501 została opracowana przez Audi AG dla samochodów z napędem na wszystkie koła z podłużnym układem napędowym. Międzyosiowy mechanizm różnicowy znajdujący się w obudowie części mechanicznej ASB umożliwia rozprowadzenie siły wzdłuż osi (przód / tył) od 15/85 do 65/35. DL501, znana również pod nazwą handlową S-tronic, to siedmio-biegowa, dwuwałkowa skrzynia biegów rodziny DSG , została zainstalowana po raz pierwszy w Audi Q5 w 2008 roku, co dodało do nazwy modelu dopełnienie "quattro" - stały napęd na cztery koła. Mechaniczna część ASB jest przeznaczony dla dwóch głównych zainstalowanych wałów, odpowiadających za zdefiniowane zestawy biegów. Główny wał wewnętrzny jest oznaczony jako K1 - jest odpowiedzialny za nieparzyste biegi 1,3,5,7. Główny wał zewnętrzny jest oznaczony jako K2 - jest odpowiedzialny za parzyste biegi 2,4, 6 i Revers. Moment obrotowy jest przekazywany na wały główne za pomocą podwójnego sprzęgła różnicowego (sprzęgło K1 sprzęgło K2 +).

Moduł elektrohydrauliczny Mechatronik steruje częścią mechaniczną skrzyni biegów. Mechatronik składa się z modułu sterowania systemem hydraulicznym, elektronicznego modułu sterującego, systemu czujników i zestawu siłowników.

Za pracę mechanizmu sprzęgła, odpowiadają elektrozawory regulacji ciśnienia- numer 436 (dla wału i mufy К1) i 440 (dla wału i mufy К2) elektrohydraulicznego bloku.

Przy nie stabilnej pracy wskazanych elektrozaworów obserwują się następne problemy:

- wstrząsy i uderzenia podczas uruchamiania w trybie Park-Drive lub park-Reverse
- pływające obroty w ustalonym trybie pracującego biegu
- prześlizgiwanie sprzęgła

 

Prześlizgiwanie sprzęgła diagnozuje się błędem 022FE. W wyniku prześlizgu uszkadzają się tarcze , przekładki i cały układ sprzęgła.

Do określania wydajności elektrozaworów wykorzystuje się diagnostyczne stoisko

Ustawienie elektrozaworu w celu testowania

Dla każdego elektrozaworu buduje się grafik stanu tłoczka suwakowego w całym zakresie wartości sygnału sterującego

Harmonogram uszkodzonego elektrozaworu. Niestabilna praca, obecność równych odcinków poziomych oznacza zacięcierdzeni elektrozaworu.

Niestabilna praca elektrozaworów może być spowodowana wadą tulei elektrozaworu. W trakcie pracy tulei elektrozaworu uszkadzają się przez działanie drobnych cząstek (wiórów, produktów utleniania oleju, etc.) które trafiają do oleju wewnątrz obudowy sterownika hydraulicznego. Wskutek zużycia centralny otwór tulei traci oncentryczność(przesunięcie centrum otworu stosunkowo normalnego). Przy przesunięciu centrum otworu prowadzącej tulei chociażby z jednej strony elektrozaworu jest możliwe przekrzywienie osi poślizgu rdzeni i, w skutek, zacięcie rdzeni podczas jego ruchu wewnątrz cewki elektrozaworu. Takie zacięcia są zaznaczone na wykresach niestabilnego elektrozaworu równymi odczinkami.

Rozwiązanie problemu.
Uszkodzone elektrozawory należy wymienić lub regenerować. Metodyka regeneracji elektrozaworów opracowana przez specjalistów firmy Maktrans oparta na wieloletnim doświadczeniu obsługi sterowników hydraulicznych.

Istotą tej metodyki.
Elektrozawór składa się z rdzeni, pokrywy z tuleją i mocowania z tłoczkiem suwakowym dla montażu na płytę sterownika hydraulicznego. Obudowa zawiera cewkę elektrozaworu, zaciski sterujące a tuleję prowadzącą.

W celu przywrócenia pracy elektrozaworu uszkodzone mufy wymieniają się na nowe.

Demontaż elektrozaworu, wymiana tulei na nowe i montaż(zamknięcie) elektrozaworu wykonują się specjalnym narzędziem, opracowanym przez fachowców kompanii Мактранс. Po montażu elektrozawór z nowym kompletem tulei testuje się na odpowiedniość roboczych parametrów.

Oprócz sprawdzenia, elektrozaworów, aby zapewnić niezawodność układu sterowania sprzęgłem sprawdza się komplet wiązki kabli przewodzących, przesyłających sygnał sterujący do elektrozaworów. Podczas sprawdzenia przeprowadza się dodatkowe podgrzanie wiązki kabli w celu symulacji rzeczywistych warunków pracy z zakresu temperatur.

Przy ujawnieniu uszkodzenia przeprowadza się remont przewodzących prąd elementów wiązki kabli. Po zakończeniu regenerowane elektrozawory i komplet przewodzących prąd wiązki kabli instałuje się do sterownika hydraulicznego. Dalej sprawdza się praca ASB podczas jazdy. Elektrozawory, odnowione według metodyki fachowców kompanii Макtrаns, odpowiadają roboczym charakterystykom elektrozaworów dla ASB 0B5, DL501. Okreso eksploatacji elektrozaworu po regeneracji odpowiada okresowi eksploatacji nowego elektrozaworu, przy relatywnie niższych kosztach

 

Naprawa układu chłodzeniaDSG 0B5

Siedmiobiegowa zrobotyzowana skrzynia biegów DSG 0B5, DL501 (po klasyfikacji Audi - S tronic) jest własnym opracowaniem koncernu Audi AG wspólnie z BorgWarner Inc. Ten model ASB instaluje się na pełnonapędowe samochody Audi A4, A5, A6, A7, Q5. Mokre podwójne sprzęgło skrzyni biegów może przenosić wysoki moment obrotowy (do 550 H*M), bez przerywania przepływu mocy, przy czym przełączenie następuje płynnie i dokładnie.

Strukturalnie, automatyczna składa się z części mechanicznej i Mechatronic jednostki sterującej elektrohydrauliczne. Każda część posiada własny obieg oleju. Jeżeli olej używany do smarowania mechanicznej interakcji elementów, elektromechaniczne urządzenie jest używane do sterowania przekładni oleju hydraulicznego, tarcie sterowania sprzęgłem (otwarcie i zamknięcie), a także do chłodzenia sprzęgła ciernego.

Konstruktywnie ASB składa się z mechanicznej części i elektrohydraulicznego modułu sterującego Mechatronik. Każda z części ma swój kontur obiegu oleju. I jeśli w mechanicznej części olej wykorzystuje się dla smaru współdziałających elementów, to w elektrohydraulicznym modułu olej wykorzystuje się dla sterowania hydraulicznym układem zmiany biegów, sterowania sprzęgłem ciernym (zamykanie i otwieranie) a tak samo dla chłodzenia sprzęgła ciernego. Chociaż sprzęgło cierne wchodzi w skład mechanicznej części skrzyni, jej chłodzenie i smarowanie jest przeprowadzane przez obwód sterowania konturu elektromechanicznego bloku. Ten kontur również nazywa się - kontur ATF .Wracając do tego, co zostało powiedziane wcześniej - obwód ATF wykorzystuje olej i do układu zmiany biegów i do chłodzenia sprzęgła ciernego. Ponadto, regulacja chłodzenia sprzęgła ciernego - jest jednym z zadań świadczonych przez elektromechaniczny moduł sterujący.

Niżej jest przedstawiony system smarowania konturu ATF

A tak wygląda system chłodzenia konturu ATF

W przypadku wadliwego działania układu chłodzenia obwódu ATF obserwuje się wzrost temperatury oleju powyżej za dopusucualne wartości, co ma negatywny wpływ na działanie modułu elektromechanicznego (zwłaszcza elementów elektronicznych) i dyferencjalnej mufy. Dlatego temperatura ATF jest jednym z głównych wskaźników pracy automatycznej skrzyni biegów. Po osiągnięciu określonych wartości temperatury ATF taktywuje się ochrona, powodując zmniejszenie momentu obrotowego silnika lub pełne rozłączenie sprzęgła (całkowite zatrzymanie pojazdu) - moment obrotowy nie jest przenoszony na skrzynie biegów.

Pomiar temperatury ATF przeprowadza się za pomocą narzędzia diagnostycznego. W przypadku przekroczenia temperatury występuje kod błędu R17D800 - ograniczenie wartości momentu ze względu na temperaturę sprzęgła. W takim przypadku są możliwe wstrząsy podczas zmiany z 2 na 1. bieg, wstrząsy podczas przejścia Park-Reverse i Park-Drive.

Do układu sterowania chłodzenia modułu Mechatronika odnoszą się:

Zawór elektromagnetyczny N471 i zawór chłodzenia ATF

Zużycie jednego z tych węzłów doprowadza do naruszenia prawidłowej pracy systemu chłodzenia. Wśród najbardziej rozpowszechnionych uszkodzeń - zużycie tulei elektrozaworu i zużycie kanału zaworu chłodzenia ATF.

Przykład zużytej tulei elektrozaworu. Zużycie centralnego otworu tulei

Firma Maktrans oferuje następujące rozwiązania oparte na wieloletnim doświadczeniu naprawy automatycznych skrzyń biegów:
1. Produkcja i montaż tulei zaworu chłodzenia ATF do zużytego kanału. Tuleja zaworu jest wykonana z aluminium, o wysokiej wytrzymałości.
2. Naprawa elektrozaworu. Metody regeneracji elektrozaworów opracowane przez specjalistów firmy Maktrans oparte na wieloletnim doświadczeniu obsługi sterowników hydraulicznych .

Aby przywrócić działanie elektrozaworu wadliwe mufy są zastępowane nowymi. Nowe mufy wykonane są przez specjalistów firmy Maktrans.

Demontaż elektrozaworu, wymiana tulei na nowe i montaż(zamknięcie) elektrozaworu przeprowadza  się specjalnym narzędziem, opracowanym przez fachowców kompanii Мактранс. Po montażu elektrozawór z nowym kompletem tulei  sprawdza  się na odpowiedniość roboczych parametrów.

Stoisko dla sprawdzenia elektrozaworów.

Ustawienie elektrozaworu w celu testowania

Wyniki testowania elektrozaworu po regeneracji.

Po zakończeniu badania regenerowany elektrozawór instałuje się do sterownika hydraulicznego.

Dalej sprawdza się praca ASB podczas jazdy.

Elektrozawory i zawory układu chłodzenia, zregenerowane według metodyki fachowców kompanii Макtrаns, odpowiadają roboczym charakterystykom elektrozaworów i zaworów układu chłodzenia dla ASB 0B5, DL501. Okres eksploatacjitych części po regeneracji odpowiada okresowi eksploatacji nowych elektrozaworów i zaworów, przy relatywnie niższych kosztach.

 

Dostawa i płatność

Dostępne metody płatności

  • Płatność gotówką przy odbiorze

Metody wysyłki

  • Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)
Questions - Answers (0)