zł 0,00
Zamówić- Marka: MAKTRANS
- Model: PLATE-MB-V1
Model produktu skopiowany do schowka
- Waga (kg): 2
- Dostępność: 1
Magazyn: | Dostępność: | Ilość: |
UA2 | 1 pcs. |
|
- Przegłąd produktów
- Dostawa i płatność
- Questions - Answers (0)
Skrzynia biegów 722.6, znana również jako 5G-Tronic, to pięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów stosowana w różnych modelach Mercedes-Benz, w tym w linii komercyjnej znanej jako Sprinter. Pomimo tego, że skrzynia biegów jest dość dobrze zaprojektowana i niezawodna, nadal zdarzają się awarie, szczególnie w zastosowaniach komercyjnych.
Pojazdy użytkowe podlegają większym obciążeniom komponentów i zespołów pojazdów w porównaniu z pojazdami cywilnymi.
Skrzynia biegów przejmuje znaczne obciążenia, szczególnie w lekkich modelach samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Sprinter z bliźniaczymi kołami tylnymi.
Z jakiegoś powodu powszechnie przyjmuje się, że taki sparowany układ pozwala zabrać na pokład większą ilość ładunku, ponieważ ładunek zostanie rozłożony na 4 koła (blizniacze koła tylne ,po dwa koła z każdej strony), a nie dwa jak w wersji standardowej.
Bez sprawnej skrzyni biegów, która wytrzyma wymagane obciążenia, liczba kół nie ma znaczenia.
Główny problem ze skrzynią biegów Mercedes-Benz Sprinter 722.6 leży w przemienniku momentu obrotowego.
Przemiennik momentu obrotowego jest dość złożoną strukturalną jednostką napędową, składającą się z trzech głównych elementów:
1. Koło pompy:
Który jest napędzany obrotem silnika i wytwarza przepływ płynu hydraulicznego wewnątrz przemiennika momentu obrotowego.
2. Koło turbiny:
Który jest połączony z kołami napędowymi pojazdu i wykorzystuje przepływ płynu hydraulicznego do przenoszenia momentu obrotowego na koła.
3. Koło reaktora lub stojan:
Który kieruje przepływem płynu hydraulicznego pomiędzy pompą a turbiną, optymalizując przenoszenie momentu obrotowego.
W przekładni 722.6 koło turbiny (nr 2 na rysunku) połączone jest z amortyzatorem sprężynowym, którego zadaniem jest chwilowe tłumienie drgań skrętnych i zapewnienie płynnej trakcji przy zachowaniu właściwości trakcyjnych.
W Sprinterze częściej niż w innych modelach Mercedes-Benz wyposażonych w skrzynię biegów 722.6 awariom ułega tłumik drgań skrętnych.
Znaleźliśmy i aktywnie stosujemy unikalne rozwiązanie, które pozwala na długi czas uniknąć problemów z przemiennikiem momentu obrotowego.
Rozwiązanie polega na zamontowaniu wzmocnionego przemiennika momentu obrotowego z mocniejszych silników benzynowych Mercedes-Benz o pojemności od 4,4 l do 5,5 l.
Dlaczego akurat ten przemiennik momentu obrotowego?
Ten przemiennik momentu obrotowego ma wzmocniony amortyzator z mocniejszymi sprężynami, zarówno pod względem średnicy, jak i przekroju drążka, co zapewnia „przetrawienie” dużych prędkości i moc silnika benzynowego przeznaczonego do dużych prędkości.
To właśnie jest potrzebne do zapewnienia obciążenia trakcyjnego pojazdów użytkowych, pojazdów z silnikiem Diesla i lekkich Sprinterów. Praktyka pokazuje, że takie rozwiązanie wydłuża żywotność przemiennika momentu obrotowego 2-3 razy w porównaniu do stosowania standardowego.
Sama wymiana jednego przemiennika momentu obrotowego na inny nie będzie działać ze względu na cechy konstrukcyjne. Wzmocniony przemiennik momentu obrotowego jest o ~18 mm szerszy od standardowego.
Należy przeprowadzić szereg modyfikacji związanych z kompensacją wymiarową względem gniazda przekładni.
1. Ze względu na różnicę szerokości przekładni hydrokinetycznej, aby zapewnić pracę typu lock-up, montujemy wał wejściowy z wydłużoną końcówką (63,50 mm), która zapewnia dopływ oleju do sprzęgła typu lock-up.
2. Aby skompensować różnicę w grubości sprzęgła hydrokinetycznego, pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów montujemy dwie stalowe płytki dystansowe o grubości 8 mm każda.
Ale wtedy tylne mocowanie mocowania skrzyni biegów jest przesunięte o 16 mm do tyłu i standardowe otwory nie pokrywają się z mocowaniem podłużnicy nadwozia.
3. Aby ingerować w konstrukcję nośną nadwozia, skracamy wspornik mocowania tylnej skrzyni biegów o 16 mm i całość spawamy laserowo.
Po zakończeniu pracy przekładnia jest instalowana na swoim miejscu.
Dostępne metody płatności
- Płatność gotówką przy odbiorze
Metody wysyłki
- Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)