zł 0,00
Zamówić- Marka: MAKTRANS
- Model: U150VBREBUILD_PL
Model produktu skopiowany do schowka
- Waga (kg): 10
- Dostępność: 1000
Magazyn: | Dostępność: | Ilość: |
UA1 | 1000 pcs. |
![]() ![]() |
- Przegłąd produktów
- Dostawa i płatność
- Questions - Answers (0)
Automatyczna skrzynia biegów z serii U150 / U250 jest popularną 5-biegową skrzynią, która była instalowana prawie na wszystkie auta Toyota i niektóre Lexus od 2001 roku i do momentu wprowadzenia 6-biegowej skrzyni biegów U660E w 2007 roku. Transmisja została zaprojektowana i opracowana przez japońską firmę Aisin Warner, jest konstruktywnym logicznym rprzedłużeniem czterostopniowych skrzyń U140 / U240 i wiele węzłów jest wymiennych.
Istnieje wiele modyfikacji dla różnych pojemności silnika i napędu przedniego / wszystkie kola, ponieważ skrzynia ta była agregowana zarówno z silnikiem rzędowym 2,4 L Camry (U250E), jak iz silnikiem RAV4 V6 3,5L (U151F).
Skrzynie te są bardzo niezawodne w części "żelaznej" i jeśli kierowca nie poddawał przekładni dużym obciążeniom, nie wślizgnął się w piasek lub śnieg, a poza tym również zmienił olej na czas - nawet do 150-200 tysięcy kilometrów przebiegu jest możliwych do pokonania bez narzekań na cześć żelazną skrzyni biegów (stan planetarnych rzędów, koszów sprzęgła) .
Jednocześnie, podobnie jak w przypadku części hydraulicznej, w szczególności sterownika hydraulicznego - przebieg ma swój wpływ w każdym przypadku. Powodem tego jest fakt, że w wyniku tarcia materiał tarciowy tarcz, jak również tłok blokujący sprzęgła hydrokinetycznego, dostaje się do oleju i przekształca go w materiał ścierny. Drobno rozproszone cząstki w oleju najpierw zatykają elektrozawory, po drugie, szczelność kanałów w płycie hydraulicznej jest naruszona, ponieważ zużycie pojawia się na tłokach i ściankach kanałów..
Przechodzimy do regeneracji sterownika hydraulicznego. Najpierw powiemy, jakie opcje naprawy oferuje specjalistom "Maktrans" i uszczegółnimy ceny.
Kompleksowa naprawa - obejmuje wszystkie procedury od demontażu i rozwiązywania problemów do montażu już naprawionego bloku zaworowego. Koszt składa się z kosztu wykonanej pracy i kosztów materiałów eksploatacyjnych. Po znależeniu usterki majster komunikuje się z klientem i ogłasza całkowity koszt naprawy, obliczony w następujący sposób:
Tak więc typowa naprawa U250 kosztuje 379 USD i jest objęta roczną gwarancją bez limitu kilometrów. Cena może być jak większa tak i mniejsza.
Drugą opcją jest naprawa poszczególnych części płyty hydraulicznej, jest to wybór klientów, którzy naprawiają skrzyni we własnym zakresie. Możemy sprawdzić i naprawić elektrozawory, zainstalować powiększony tłok suwakowy, wskazany przez klienta, lub przetestować płytkę samodzielnie, zidentyfikować kanały problemowe i naprawić. Polityka cenowa jest taka sama jak w powyższym przykładzie.
Dostaliśmy sterownik hydrauliczny z Toyoty Camry 2.4L, to U151E. Objawy są następujące:
1.Uderzenia przy przełączaniu z drugiego na trzeci bieg.
2.Podczas gdy skrzynia nagrzana występuje poślizg na wszystkich biegach.
Sterownik hydrauliczny na stanowisku roboczym majstra
Demontujemy i patrzymy. Jak zawsze przypominamy, aby się nie spieszyć podczas demontażu, natychmiast przygotowujemy coś w rodzaju tacy z komórkami, w której możemy rozłożyć małe części, które zostaną wyjęte z płyty hydraulicznej podczas demontażu.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Na zdjęciu poniżej – kulki -checkbally. Nie gubimy i zapamiętujemy położenia każdej z nich, jeśli zapomnicie zainstalować co najmniej jedną podczas montażu lub zainstalujemy ją źle - blok zaworowy nie będzie działał prawidłowo.
Umieszczamy zdemontowany sterownik hydrauliczny do automatycznej pralki. Takie mycie oszczędza czas dla mechaników i pozwala osiągnąć bardzo wysoki poziom czyszczenia części, ale w niektórych przypadkach po myciu , czyszczenie ręczne jest nadal konieczne, jeśli brud pozostaje w trudno dostępnych miejscach skrzyni. W takim przypadku używa się miękkiej (!) Szczotki, aby wyczyścić wymagany obszar i przedmuchać go powietrzem. Stosujemy właśnie ten rodzaj proszku, dobrze czyści i odtłuszcza nawet obudowy skrzyń. Wielu początkujących mechaników popełnia duży błąd, gdy myją blok zaworowy za pomocą różnego rodzaju detergentów, w których występuje materiał ścierny, jest to surowo zabronione. Materiał płyty hydraulicznej jest wystarczająco miękki aluminium, łatwo ulega uszkodzeniu.
Zwracamy już umyte części bloku zaworowego do działu napraw sterowników hydraulicznych i przystępujemy do kontroli wizualnej i próżniowej.
Tak wygłąda czysta płyta hydrauliczna.
![]() |
![]() |
![]() |
Od razu patrzymy na znane słabe miejsca, w przypadku U150, jest to strefa zaworu modulatora (po lewej) i strefa nurnika ciśnienia wtórnego (po prawej) - zużycie jest widoczne.
![]() |
![]() |
Uwaga, zużycie kanału, jak na zdjęciu powyżej - jest krytyczne, zawór nie będzie działać. Jednak teoretycznie diagnostyka próżniowa może pokazać idealne wyniki, dlatego każdy tłok jest sprawdzany ręcznie, na zacinanie się w kanale, należy go zawsze sprawdzić!
Zaczynamy wytwarzanie próżni. Używamy testerów próżni własnej produkcji, są w sprzedaży.
![]() |
![]() |
![]() |
Test próżniowy wskazuje również na problemy z modulatorem i tłokiem ciśnienia wtórnego, wymienimy je. Pozostałe zawory naprawcze produkowane przez "Maktrans" do sterowników hydraulicznych U150 / U250 można obejrzeć tutaj.
Najpierw należy całkowicie wymontować płytky hydrauliczne i usunąć absolutnie wszystkie części (zawory, korki, zatyczki, sprężyny, kulki). Radzimy rozłożyć je w kolejności, w której zostały wyodrębnione. Jeśli napotkacie problemy podczas montażu - skorzystajcie z poniższego zdjęcia, to jest przecięty sterownik hydrauliczny U150, używamy takie zdjęcia do ułatwienia procesu montażu.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Na etapie demontażu znajdujemy kolejną popularną chorobę sterownika hydraulicznego Toyoty, która jest zawór podciśnienia booster. Zużycie na wewnętrznej ścianie jest widoczne. Wymieniamy go na nowy w lasnej produkcji.
![]() |
![]() |
Przechodzimy do obrabiarki do rozwiercenia otworów, prawidłowo ustawiamy płytę za pomocą prowadnicy, prowadnica i tuleja dostarcza się w komplecie wraz z każdym prozwiertakiem.
![]() |
![]() |
![]() |
Kiedy rozwierca się otwór na skomplikowany zawór o kilku średnicach, musisz bardzo dokładnie określić odległość, którą przejdziemy rozwiertakiem, najprościej zrobić to w następujący sposób: bierzemy zawór naprawczy i przymierzmy::
Włączamy chłodzenie i tniemy
![]() |
![]() |
![]() |
ustawiamy zawór naprawczy i zaślepki
![]() |
![]() |
![]() |
Powracamy do testera próżni, musimy upewnić się, że wszystko poszło dobrze.
![]() |
![]() |
![]() |
Zainstalowany zawór naprawczy ciśnienia wtórnego przeszedł test, w ten sam sposób, w jaki naprawiamy otwór zaworu modulatora. Ogólnie rzecz biorąc, proces rozwiercania otworów nie jest trudny, jeśli przestrzegać kilka punktów - zapewnić dobre chłodzenie, nie wiercić przy dużych prędkościach i nie trzeba mocno naciskać na rozwiertak. To wszystko, przechodzimy do elektrozaworów.
Elektrozawory -są źródłem około 80% wszystkich usterek w sterowniku hydraulicznym U150 , ich regeneracja lub wymiana są zawsze integralną częścią naprawy. Specjaliści firmy "Maktrans" oferują 3 opcje rozwiązania problemu:
Zastąpienie elektrozaworu nowym jest najprostszą i najdroższą opcją, ale nie najlepszą. Zasób elektrozaworu jest taki sam jak fabrycznego, co oznacza, że przez 100 tysiecy km. , wszystko może się powtórzyć.
Regeneracja - zmieniamy tłok elektromagnetyczny na tłok własnej produkcji, który ma lepszą i bardziej odporną na uszkodzenia mechaniczne powłokę anodowaną.
Trzeci przykład wykonania - dwa najbardziej obciązone elektrozawory można zastąpić na elektrozawory zupełnie innej transmisji Aisin Warner, które są lepsze konstruktywnie (większe cewki, a tym samym powrotna sprężyna tłoka jest mocniejsza , na taki elektrozawór brudny olej wpływa mniej)
W U150 7 elektrozaworów, z czego 3 elektrozawory to ON / OFF i prawie nigdy nie uszkadzają się (na zdjęciu po lewej), a z 4 PWM elektrozaworami (na zdjęciu po prawej) są problemy
![]() |
![]() |
Instalujemy solenoid na stojaku i rozpoczynamy testowanie.
.Nasz sprzęt umożliwia w czasie rzeczywistym budowanie harmonogramów pracy elektrozaworów symulujących rzeczywistą pracę skrzyń i różne tryby temperaturowe. "Kroki" na poniższym wykresie pokazują, że tłok w dyszy elektrozaworu zacina się przy otwieraniu.
Przeanalizujemy i zobaczymy, dlaczego tak się dzieje. Do demontażu używane jest narzędzie, które pozwala naprawić skrzynkę i użyć specjalnego "noża" do jej otwarcia.
![]() |
![]() |
Rozebrany na części elektrozawór
![]() |
![]() |
![]() |
Wymontujemy popychacz tłoka suwakowego, osłona w dolnej części jest zużyta, będzie przekrzywiona w cewce, a ruch nie będzie płynny, ale gwałtowny. Popychacz można po prostu wypolerować poprzez usunięcie fabrycznej niestabilnej osłony i zainstalować z powrotem, będzie dobrze działać. Na zdjęciu poniżej popychacz znajduje się przed / po polerowaniu.
![]() |
![]() |
Demontujemy nos solenoidu i dostajemy winowajcę wszystkich problemów - tłok. Oto te zarysowania i zadrapania i wyjaśnienie wykresu, który zobaczyliśmy podczas testowania.
Bierzemy tłok produkowany przez "Maktrans" i instalujemy go. Tutaj jest jeden niuans, nurniki nie są takie same i muszą być dobrane według średnicy, mamy średnice 8,18 mm, 8,26 mm i 8,32 mm dla elektrozaworów SL1 SL2 SL3 i 8,45 mm dla SLT (EPC).
Zbieramy i zamykamy solenoid, potrzebujemy prasy i specjalnego trzpienia
Po montażu - testowanie na stoisku
![]() |
![]() |
Wykres jest idealny, taki elektrozawór będzie działał bardzo skutecznie, jego zasób (dzięki lepszej powłoce nurnika) jest znacznie wyższy niż nowy oryginalny zawór elektromagnetyczny.
A teraz najbardziej interesujące , żczy pamiętacie o instalacji elektrozaworów z innej skrzyni Aisin? Wyglądają tak:
:
Jest to stosunkowo nowa technika, inżynierowie "MakTrans" odkryli, że istnieje możliwość zainstalowania nienatywnych solenoidów, dla których wystarczy tylko nieznacznie zmienić wspornik, aby zabezpieczyć elektrozawór z obudową. Auta z takimi "wzmocnionymi" sterownikami hydraulicznymi pokonały już dziesiątki tysięcy kilometrów, a powtarzana diagnostyka pokazała, że jest to dobry i działający sposób na przedłużenie żywotności skrzyni biegów.
Na zdjęciu poniżej - już zrekonstruowany sterownik hydrauliczny z zainstalowanymi elektrozaworami, gotowy do pakowania i wysyłki do klienta.
![]() |
![]() |
Wreszcie - kilka porad: podczas naprawy sterownika hydraulicznego należy jednocześnie zdjąć tylną pokrywę automatycznej skrzyni biegów (można to zrobić bez wymontowania skrzyni) i sprawdzić stan pierścieni teflonowych w nim. Jest to słaby punkt wszystkich skrzyń aut Toyota z przednim napędem , zużycie teflonu prowadzi do niewystarczajacego doprowadzenia oleju do kosza Overdrive Direct i on się spala, podczas gdy w fazie wstępnej, także pojawiają sie uderzenia i i wstrząsy podczas włączenia trybu Drive, co przypomina problemy z e sterownikiem hydraulicznymhydrauliczną.
W razie potrzeby oferujemy naprawę tylnej pokrywy, polegającą na modernizacji statora, za pomocą którego działają pierścienie teflonowe. Ze stali produkuje się nowe łóżka dla teflonu i wprasowuje się na piastę wstępnie obrobioną na frezarce::
Drugim ważnym punktem jest naprawa sprzęgła hydrokinetycznego, które jest generalnie głównym źródłem zanieczyszczenia oleju w automatycznej skrzyni biegów::
I jak zawsze powszechna rada - ZAWSZE przy naprawie sterownika hydraulicznego konieczne jest umycie układu chłodzenia skrzyni biegów, jeśli nie zostanie to zrobione - po 100 km. przebiegu może wymagać kolejnej naprawy, ponieważ blok zaworowy jest bardzo wrażliwy na jakość i czystość oleju.
Mają państwo pytania? Dział naprawy doradzi w kwestiach technicznych
Warsaw Repair department
- +48 799 920753
- +48 574 515898
Dostępne metody płatności
- Płatność gotówką przy odbiorze
Metody wysyłki
- Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)