0

zł 0,00

Zamówić

Naprawa sterownika hydraulicznego U150E U151E U250E (Toyota Camry RAV4 Highlander / Lexus ES250 ES300 RX330 RX350)

  • Marka: MAKTRANS
  • Model: U150VBREBUILD_PL
    Model produktu skopiowany do schowka
  • Waga (kg): 10
  • Dostępność: 1000
zł 1 963,63
If you order more than 1000 pcs - shipping time will be longer at few days
Magazyn: Dostępność: Price: Ilość:
UA1 1000 pcs. zł 1 963,63
Add to cart
Add to cart
  • Przegłąd produktów
  • Dostawa i płatność
  • Questions - Answers (0)

Automatyczna skrzynia biegów z serii U150 / U250 jest popularną 5-biegową skrzynią, która była instalowana prawie na wszystkie auta Toyota i niektóre Lexus od 2001 roku i do momentu wprowadzenia 6-biegowej skrzyni biegów U660E w 2007 roku. Transmisja została zaprojektowana i opracowana przez japońską firmę Aisin Warner, jest konstruktywnym logicznym rprzedłużeniem czterostopniowych skrzyń U140 / U240 i wiele węzłów jest wymiennych.

Istnieje wiele modyfikacji dla różnych pojemności silnika i napędu przedniego / wszystkie kola, ponieważ skrzynia ta była agregowana zarówno z silnikiem rzędowym 2,4 L Camry (U250E), jak iz silnikiem RAV4 V6 3,5L (U151F).

Skrzynie te są bardzo niezawodne w części "żelaznej" i jeśli kierowca nie poddawał przekładni dużym obciążeniom, nie wślizgnął się w piasek lub śnieg, a poza tym również zmienił olej na czas - nawet do 150-200 tysięcy kilometrów przebiegu jest możliwych do pokonania bez narzekań na cześć żelazną skrzyni biegów (stan planetarnych rzędów, koszów sprzęgła) .

Jednocześnie, podobnie jak w przypadku części hydraulicznej, w szczególności sterownika hydraulicznego - przebieg ma swój wpływ w każdym przypadku. Powodem tego jest fakt, że w wyniku tarcia materiał tarciowy tarcz, jak również tłok blokujący sprzęgła hydrokinetycznego, dostaje się do oleju i przekształca go w materiał ścierny. Drobno rozproszone cząstki w oleju najpierw zatykają elektrozawory, po drugie, szczelność kanałów w płycie hydraulicznej jest naruszona, ponieważ zużycie pojawia  się na tłokach i ściankach kanałów..

Przechodzimy do regeneracji sterownika hydraulicznego. Najpierw powiemy, jakie opcje naprawy oferuje specjalistom "Maktrans" i uszczegółnimy ceny.

Kompleksowa naprawa - obejmuje wszystkie procedury od demontażu i rozwiązywania problemów do montażu już naprawionego bloku zaworowego. Koszt składa się z kosztu wykonanej pracy i kosztów materiałów eksploatacyjnych. Po znależeniu usterki majster komunikuje się z klientem i ogłasza całkowity koszt naprawy, obliczony w następujący sposób:

 

Tak więc typowa naprawa U250 kosztuje 379 USD i jest objęta roczną gwarancją bez limitu kilometrów. Cena może być jak większa tak i mniejsza.

Drugą opcją jest naprawa poszczególnych części płyty hydraulicznej, jest to wybór klientów, którzy naprawiają skrzyni we własnym zakresie. Możemy sprawdzić i naprawić elektrozawory, zainstalować powiększony tłok suwakowy, wskazany przez klienta, lub przetestować płytkę samodzielnie, zidentyfikować kanały problemowe i naprawić. Polityka cenowa jest taka sama jak w powyższym przykładzie.

 

Dostaliśmy sterownik hydrauliczny z Toyoty Camry 2.4L, to U151E. Objawy są następujące:

1.Uderzenia przy przełączaniu z drugiego na trzeci bieg.
2.Podczas gdy skrzynia nagrzana występuje poślizg na wszystkich biegach.

Sterownik hydrauliczny na stanowisku roboczym majstra

Demontujemy i patrzymy. Jak zawsze przypominamy, aby się nie spieszyć podczas demontażu, natychmiast przygotowujemy coś w rodzaju tacy z komórkami, w której możemy rozłożyć małe części, które zostaną wyjęte z płyty hydraulicznej podczas demontażu.

Na zdjęciu poniżej – kulki -checkbally. Nie gubimy i zapamiętujemy położenia każdej  z nich, jeśli zapomnicie zainstalować co najmniej jedną podczas montażu lub zainstalujemy ją źle - blok zaworowy nie będzie działał prawidłowo.

Umieszczamy zdemontowany sterownik hydrauliczny do automatycznej pralki. Takie mycie oszczędza czas dla mechaników  i pozwala osiągnąć bardzo wysoki poziom czyszczenia części, ale w niektórych przypadkach po myciu , czyszczenie ręczne jest nadal konieczne, jeśli brud pozostaje w trudno dostępnych miejscach skrzyni. W takim przypadku używa się miękkiej (!) Szczotki, aby wyczyścić wymagany obszar i przedmuchać go powietrzem. Stosujemy właśnie ten rodzaj proszku, dobrze czyści i odtłuszcza nawet obudowy skrzyń. Wielu początkujących mechaników popełnia duży błąd, gdy myją blok zaworowy za pomocą różnego rodzaju detergentów, w których występuje materiał ścierny, jest to surowo zabronione. Materiał płyty hydraulicznej jest wystarczająco miękki aluminium, łatwo ulega uszkodzeniu.

Zwracamy już umyte części bloku zaworowego do działu napraw sterowników hydraulicznych i przystępujemy do kontroli wizualnej i próżniowej.

Tak wygłąda czysta płyta hydrauliczna.

 

Od razu patrzymy na znane słabe miejsca, w przypadku U150, jest to strefa zaworu modulatora (po lewej) i strefa nurnika ciśnienia wtórnego (po prawej) - zużycie jest widoczne.

Uwaga, zużycie kanału, jak na zdjęciu powyżej - jest krytyczne, zawór nie będzie działać. Jednak teoretycznie diagnostyka próżniowa może pokazać idealne wyniki, dlatego każdy tłok jest sprawdzany ręcznie, na zacinanie się w kanale, należy go zawsze sprawdzić!

 

Zaczynamy wytwarzanie próżni. Używamy testerów próżni własnej produkcji, są w sprzedaży.

Test próżniowy wskazuje również na problemy z modulatorem i tłokiem ciśnienia wtórnego, wymienimy je. Pozostałe zawory naprawcze produkowane przez "Maktrans" do sterowników hydraulicznych U150 / U250 można obejrzeć tutaj.

Najpierw należy całkowicie wymontować płytky hydrauliczne i usunąć absolutnie wszystkie części (zawory, korki, zatyczki, sprężyny, kulki). Radzimy rozłożyć je w kolejności, w której zostały wyodrębnione. Jeśli napotkacie  problemy podczas montażu - skorzystajcie z poniższego zdjęcia, to jest przecięty sterownik hydrauliczny U150, używamy takie zdjęcia do ułatwienia procesu montażu.

 

Na etapie demontażu znajdujemy kolejną popularną chorobę sterownika hydraulicznego Toyoty, która jest zawór podciśnienia booster. Zużycie na wewnętrznej ścianie jest widoczne. Wymieniamy go na nowy w lasnej produkcji.

Przechodzimy do obrabiarki do rozwiercenia otworów, prawidłowo ustawiamy płytę za pomocą prowadnicy, prowadnica i tuleja dostarcza się w komplecie wraz z każdym prozwiertakiem.

 Kiedy rozwierca się otwór na skomplikowany zawór o kilku średnicach, musisz bardzo dokładnie określić odległość, którą przejdziemy rozwiertakiem, najprościej zrobić to w następujący sposób: bierzemy zawór naprawczy i przymierzmy::

Włączamy chłodzenie i tniemy

 

ustawiamy zawór naprawczy i zaślepki

 

Powracamy do testera próżni, musimy upewnić się, że wszystko poszło dobrze.

 

Zainstalowany zawór naprawczy ciśnienia wtórnego przeszedł test, w ten sam sposób, w jaki naprawiamy otwór zaworu modulatora. Ogólnie rzecz biorąc, proces rozwiercania otworów nie jest trudny, jeśli przestrzegać kilka punktów -  zapewnić dobre chłodzenie, nie wiercić przy dużych prędkościach i nie trzeba mocno  naciskać na rozwiertak. To wszystko, przechodzimy do elektrozaworów.

Elektrozawory -są źródłem około 80% wszystkich usterek w sterowniku hydraulicznym U150 , ich regeneracja lub wymiana są zawsze integralną częścią naprawy. Specjaliści  firmy "Maktrans" oferują 3 opcje rozwiązania problemu:

Zastąpienie elektrozaworu nowym jest najprostszą i najdroższą opcją, ale nie najlepszą. Zasób elektrozaworu jest taki sam jak  fabrycznego, co oznacza, że ​​przez 100 tysiecy km. , wszystko może się powtórzyć.
Regeneracja - zmieniamy tłok elektromagnetyczny na tłok własnej produkcji, który ma lepszą i bardziej odporną na uszkodzenia mechaniczne powłokę anodowaną.
Trzeci przykład wykonania - dwa najbardziej obciązone elektrozawory można zastąpić na elektrozawory zupełnie innej transmisji Aisin Warner, które są lepsze konstruktywnie (większe cewki, a tym samym powrotna sprężyna tłoka jest mocniejsza , na taki elektrozawór brudny olej wpływa  mniej)
W U150 7 elektrozaworów, z czego 3  elektrozawory to ON / OFF  i prawie nigdy nie uszkadzają się (na zdjęciu po lewej), a  z 4 PWM  elektrozaworami (na zdjęciu po prawej) są problemy

 

Instalujemy solenoid na stojaku i rozpoczynamy testowanie.

.Nasz sprzęt umożliwia  w czasie rzeczywistym budowanie harmonogramów pracy elektrozaworów  symulujących rzeczywistą pracę skrzyń i różne tryby temperaturowe. "Kroki" na poniższym wykresie pokazują, że tłok w dyszy elektrozaworu zacina się przy otwieraniu.

 

Przeanalizujemy i zobaczymy, dlaczego tak się dzieje. Do demontażu używane jest narzędzie, które pozwala naprawić skrzynkę i użyć specjalnego "noża" do jej otwarcia.

 

Rozebrany na części elektrozawór

 

Wymontujemy  popychacz tłoka suwakowego, osłona w dolnej części jest zużyta, będzie przekrzywiona w cewce, a ruch nie będzie płynny, ale gwałtowny. Popychacz można po prostu wypolerować poprzez usunięcie fabrycznej niestabilnej osłony i zainstalować z powrotem, będzie dobrze działać. Na zdjęciu poniżej popychacz znajduje się przed / po polerowaniu.

 

Demontujemy nos solenoidu i dostajemy winowajcę wszystkich problemów - tłok. Oto te zarysowania i zadrapania i wyjaśnienie wykresu, który zobaczyliśmy podczas testowania.

Bierzemy tłok produkowany przez "Maktrans" i instalujemy go. Tutaj jest jeden niuans, nurniki nie są takie same i muszą być dobrane według średnicy, mamy średnice 8,18 mm, 8,26 mm i 8,32 mm dla  elektrozaworów SL1 SL2 SL3 i 8,45 mm dla  SLT (EPC).

Zbieramy i zamykamy solenoid, potrzebujemy prasy i specjalnego trzpienia

Po montażu - testowanie na stoisku

Wykres jest idealny, taki elektrozawór  będzie działał bardzo skutecznie, jego zasób (dzięki lepszej powłoce nurnika) jest znacznie wyższy niż nowy oryginalny zawór elektromagnetyczny.

A teraz najbardziej interesujące , żczy pamiętacie o instalacji elektrozaworów z innej skrzyni Aisin? Wyglądają tak:

:

Jest to stosunkowo nowa technika, inżynierowie "MakTrans" odkryli, że istnieje możliwość zainstalowania nienatywnych solenoidów, dla których wystarczy tylko nieznacznie zmienić wspornik, aby zabezpieczyć elektrozawór z obudową. Auta z takimi "wzmocnionymi" sterownikami hydraulicznymi pokonały już dziesiątki tysięcy kilometrów, a powtarzana diagnostyka pokazała, że jest to dobry i działający sposób na przedłużenie żywotności skrzyni biegów.

Na zdjęciu poniżej - już zrekonstruowany sterownik hydrauliczny z zainstalowanymi elektrozaworami, gotowy do pakowania i wysyłki do klienta.

 

Wreszcie - kilka porad: podczas naprawy sterownika hydraulicznego należy jednocześnie zdjąć tylną pokrywę automatycznej skrzyni biegów (można to zrobić bez  wymontowania  skrzyni)  i sprawdzić stan pierścieni teflonowych w nim. Jest to słaby punkt wszystkich skrzyń aut Toyota z przednim napędem , zużycie teflonu prowadzi do niewystarczajacego doprowadzenia oleju do kosza  Overdrive  Direct i on się spala, podczas gdy w fazie wstępnej, także pojawiają sie uderzenia i i wstrząsy podczas włączenia trybu Drive, co przypomina problemy z e sterownikiem hydraulicznymhydrauliczną.

W razie potrzeby oferujemy naprawę tylnej pokrywy, polegającą na modernizacji statora, za pomocą którego działają pierścienie teflonowe. Ze  stali  produkuje się nowe łóżka dla teflonu  i wprasowuje się na piastę wstępnie obrobioną na frezarce::

Drugim ważnym punktem jest naprawa sprzęgła hydrokinetycznego, które jest generalnie głównym źródłem zanieczyszczenia oleju w automatycznej skrzyni biegów::

I jak zawsze powszechna rada - ZAWSZE przy naprawie sterownika  hydraulicznego konieczne jest umycie układu chłodzenia skrzyni biegów, jeśli nie zostanie to zrobione - po 100 km. przebiegu może wymagać kolejnej naprawy, ponieważ blok zaworowy jest bardzo wrażliwy na jakość i czystość oleju.

 

Mają państwo pytania? Dział naprawy doradzi w kwestiach technicznych

Warsaw Repair department

  • +48 799 920753 
  • +48 574 515898 ​​

 

Dostawa i płatność

Dostępne metody płatności

  • Płatność gotówką przy odbiorze

Metody wysyłki

  • Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)
Questions - Answers (0)