zł 0,00
Zamówić- Marka: ZF
- Model: TRSNTB8HPA
Model produktu skopiowany do schowka
- Waga (kg): 3.8
- Dostępność: 37
Magazyn: | Dostępność: | Ilość: |
UA1 | 2 pcs. |
|
UA2 | 32 pcs. |
|
Słowacja | 3 pcs. |
|
- Przegłąd produktów
- Dostawa i płatność
- Questions - Answers (0)
Międzyosiowy mechanizm różnicowy TORSEN (Type B) AUDI ZF 8HP55A 8HP65A (4 satelity)
Wraz z debiutem Audi 80 quattro jesienią 1986 roku, Audi wprowadziło nowy centralny mechanizm różnicowy, który był nadal ściśle mechaniczny, ale bardzo wydajny. Nazwa Torsen była skrótem od „momentu obrotowego” i „wyczuwania”. (uczucie). Mechanizm różnicowy Torsen ugruntował swoją pozycję w świecie technologii jako zaawansowany technologicznie mechanizm różnicowy tylnej osi, a Audi opracował go jako centralny mechanizm różnicowy.
Zasada działania mechanizmu różnicowego międzyosiowego.
Jeśli koła samochodu mają dobrą przyczepność do nawierzchni jezdni i poruszają się płynnie, wówczas moment obrotowy między osiami rozkłada się równomiernie. Wraz z gwałtownym wzrostem momentu obrotowego, napędzające przekładnie ślimakowe próbują zacząć poruszać się w przeciwnym kierunku. Napędzane koła zębate są przeciążone, wałki wyjściowe są zablokowane, a nadmiar momentu obrotowego z silnika maszyny przenoszony jest na drugą oś. Samoblokujący się międzykołowy mechanizm różnicowy aktywuje się, gdy jedno z kół się ślizga. Podczas poślizgu spada moment obrotowy na jednym kole, Thorsen blokuje się i przenosi moment obrotowy z silnika samochodu na drugie koło. W takim przypadku blokowanie koła ślizgowego jest częściowe, a stopień zablokowania zależy od tego, o ile zmniejszyła się wartość momentu obrotowego. Samoblokujący mechanizm różnicowy Torsen może zmaksymalizować rozkład momentu obrotowego do przełożenia 7: 1 (86%: 14%).
Dostępne metody płatności
- Płatność gotówką przy odbiorze
Metody wysyłki
- Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)