0

zł 0,00

Zamówić

Międzyosiowy mechanizm różnicowy TORSEN (Type B, 2nd Generation) AUDI ZF 8HP55A 8HP65A (3 satelity)​

  • Marka: ZF
  • Model: TRSN8HP3STB
    Model produktu skopiowany do schowka
  • Sold: 1
  • Waga (kg): 4
  • Dostępność: Brak w Magazynie
zł 1 458,00
Głowne specyfikacje
Stan (używana, nowa): used and inspected
  • Przegłąd produktów
  • Dostawa i płatność
  • Questions - Answers (0)

Międzyosiowy mechanizm różnicowy TORSEN (Type B, 2nd Generation) AUDI ZF 8HP55A 8HP65A (3 satelity)​

Wraz z debiutem Audi 80 quattro jesienią 1986 roku, Audi wprowadziło nowy centralny mechanizm różnicowy, który był nadal ściśle mechaniczny, ale bardzo wydajny. Nazwa Torsen była skrótem słów „moment obrotowy” i „wyczuwanie”. (wrażenie). Mechanizm różnicowy Torsen już się ugruntował w świecie technologii jako zaawansowany technologicznie mechanizm różnicowy tylnej osi; Audi opracowało go do stosowania jako centralny mechanizm różnicowy.

Zasada działania mechanizmu różnicowego ślimakowego osi.

Jeśli koła samochodu mają dobrą przyczepność do nawierzchni drogi i poruszają się płynnie, wówczas moment obrotowy między osiami rozkłada się w równych proporcjach. Przy gwałtownym wzroście momentu obrotowego przekładnie ślimakowe próbują zacząć poruszać się w przeciwnym kierunku. Napędzane koła zębate są przeciążone, wałki wyjściowe są zablokowane, a nadmiar momentu obrotowego z silnika maszyny przenoszony jest na inną oś. Samoblokujący mechanizm różnicowy ślimaka międzykołowego aktywuje sie, gdy jedno z kół ślizga się. Podczas poślizgu moment obrotowy na jednym kole spada, Thorsen jest blokowany i przenosi moment obrotowy z silnika maszyny na inne koło. Blokowanie koła poślizgowego jest częściowe, a stopień zablokowania zależy od tego, o ile zmniejszyła się wartość momentu obrotowego. Mechanizm różnicowy Torsen z ograniczonym poślizgiem może redystrybuować maksymalny moment obrotowy w stosunku 7: 1 (86%: 14%).

                                

 

Rozpatrzymy, z jakich podstawowych elementów składa się Thorsen

  • : Obudowa (inna nazwa: „miska mechanizmu różnicowego”). Przenosi moment obrotowy z głównego koła zębatego na półosiowe koła zębate przez satelity. Napędzane koło zębate głównej przekładni jest na nim zamontowane. Wewnątrz miseczki mechanizmu różnicowego znajdują się osie, na których zamontowane są satelity.
  • Prawe i lewe półosiowe koła zębate (koła słoneczne). Przenoszą moment obrotowy na oś / wał osi za pomocą połączenia wielowypustowego.
  • Satelity prawego i lewego półosiowego koła zębatego. Łączą miskę mechanizmu różnicowego i przekładnie półosiowe. Thorsen ma cztery satelity w swojej konstrukcji. Wały wyjściowe.

                                                
 

Druga generacja (typ B). Główne różnice w stosunku do pierwszej generacji: oś satelitów tutaj znajduje się wzdłuż półosi; same satelity znajdują się w specjalnych kieszeniach mechanizmu różnicowego; udział w procesie blokowania mechanizmu podczas klinowania przekładni sparowanych satelitów - śrubowe.

Dostawa i płatność

Dostępne metody płatności

  • Płatność gotówką przy odbiorze

Metody wysyłki

  • Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)
Questions - Answers (0)