0

zł 0,00

Zamówić

Adaptacja piasty C4 Clutch przy wymianie kosza aluminiowego na stalowy AWF8G45

  • Marka: MAKTRANS
  • Model: AWF8G45-DRM-R
    Model produktu skopiowany do schowka
  • Sold: 3
  • Waga (kg): 0
  • Dostępność: 997
zł 675,00
If you order more than 997 pcs - shipping time will be longer at few days
Magazyn: Dostępność: Price: Ilość:
UA1 997 pcs. zł 675,00
Add to cart
Add to cart
  • Przegłąd produktów
  • Questions - Answers (0)

Jednym z głównych materiałów wykorzystywanych do produkcji przekładni jest aluminium.
Producenci wybierają go ze względu na stosunek gęstości do wytrzymałości. Aluminium jest łatwiejsze w obróbce przy produkcji skomplikowanych geometrycznie elementów przekładni. Nie jest bardzo ciężki, co jest zdecydowanie plusem, jeśli chodzi o charakterystykę dynamiczną samochodu jako całości.

Ale jest bardziej znacząca wada, która przewyższa wszystkie zalety - krótka żywotność części aluminiowych.

Słabym punktem ośmiobiegowej skrzyni biegów Aisin Warner AWF8G45 jest aluminiowy kosz C3 / C4 Clutch. Powodem tego jest zastosowanie w jednym urządzeniu elementów wykonanych z metali o różnej gęstości:

  • Kosz wykonany jest z lekkiego i plastycznego aluminium.
  • Podstawą tarczy ciernej jest wytrzymała stal.

Rezultatem takiego tandemu jest nieuniknione zniszczenie części wykonanej z mniej wytrzymałego metalu. Na zdjęciu widać uszkodzenia jakie pozostawiły zęby stalowych tarcz na obudowie kosza C3/C4 Clucth AWF8G45 po przejechaniu 100 tysięcy kilometrów.


 

Tworzenie się nacięć powoduje zakleszczanie się tarcz, co pociąga za sobą zmianę luzu pomiędzy przrkładkami stalowymi a tarczami ciernymi w wyniku poślizgu tarcz, po czym następuje wypalenie kosza.

Strona piasty pompy olejowej cierpi tak samo. Szczelność kosza na piaście zapewniają pierścienie teflonowe lub plastikowe biegnące po wewnętrznej stronie kosza. Produkty zużycia elementów przekładni tworzą materiał ścierny, który wraz z olejem przedostaje się w szczelinę pomiędzy pierścieniem teflonowym a obudową kosza i stopniowo ją piłuje, zwiększając szczelinę i zmniejszając szczelność.
Na zdjęciu wyraźnie widać oznaki zużycia.


 


Istnieją modyfikacje przekładni Aisin Warner AWF8G45, w których bęben jest wykonany ze stali. Kosz po przebiegu 100 tys. km wygląda jak nowy i nie ma uszkodzeń jak podobny kosz aluminiowy.

 

Montaż bębna stalowego z tarczami zamiast aluminiowego nie będzie możliwy ze względu na różnicę w średnicach zewnętrznych piasty C4 Clucth.
Piasta C4 Clutch stosowana z aluminiowym koszem ma nieco większą średnicę i mniejsze zęby o innym kącie trapezowym.
Różnicę pomiędzy piastami można łatwo ocenić patrząc na tarcze cierne.


Po wymianie tarcz ciernych kosz „usiadł” na swoim normalnym miejscu bez żadnych problemów.
Podczas testów okazało się, że piasta C4 Clutch opiera się o krawędź tłoka ograniczając jego skok, co z kolei zapobiega blokowaniu się pakietu C4 Clutch.



Problem leży w cechach konstrukcyjnych tłoka C4 Clutch i piasty C4 Clutch.
W aluminiowym koszu zastosowano aluminiowy tłok z gumowymi O-ringami. Obudowa tłoka tworzy cylinder, który wraz z tłokiem statycznym stanowi część kosza

 

Kosz stalowy wykorzystuje stalowy tłok pokryty gumą, a a obudowa kosza tworzy cylinder, w którym pracuje tłok pokryty gumą z ustalaczem pokrytym gumą.

 

Tłoki nie są wymienne.


Po analizie otrzymanych informacji zdecydowano o wymianie piasty C4 Clutch, która nadawałaby się do pracy z tłokiem pokrytym gumą.

Odcięliśmy standardową piastę i zespawaliśmy laserowo odpowiednią. Jako dawcę wykorzystano piastę Forward Clutch skrzyni biegów TOYOTA U150 / U250

 

Wymiana piasty rozwiązała problem i piasta nie zakłóca już pracy tłoka sprzęgła C4 Clucth.

Questions - Answers (0)