zł 0,00
Zamówić- Marka: MAKTRANS-VB
- Model: A960SOLREP
Model produktu skopiowany do schowka
- Waga (kg): 0.2
- Dostępność: 1000
Magazyn: | Dostępność: | Ilość: |
UA2 | 1000 pcs. |
|
- Przegłąd produktów
- Dostawa i płatność
- Questions - Answers (1)
- Powiązane produkty (1)
A750E / F (oznaczenie F oznacza napęd na cztery koła) to popularna 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów produkowana przez Toyotę, od 2002 roku zaczęła być montowana na tylnym i na wszystkie koła auta Lexus GS470 / LX470 i Toyota HILUX / Land Cruiser / 4 Runner z napędem na tylne oraz wszystkie koła z silnikami od 2,5 do 4,7 litra. Skrzynia nie została przypadkowo masowo zainstalowana na drogich samochodach Lexus, w momencie jej pojawienia się była to zaawansowana i niezawodna 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów, która bez problemów utrzymywała 150-200 tys. km. bez potrzeby naprawy.
Nieco później, w 2005 roku, pojawiły się przekładnie A760E / H i A761E / H. Są to już jednostki 6-biegowe, jednak zostały zaprojektowane na podstawie A750 i są bardzo podobne pod względem strukturalnym. Seria A760 stała się bardzo popularna i oprócz Toyota / Lexus i inni producenci zaczęli instalować te skrzynki, A760 można znaleźć w Hyundai Genesis, Jeep Liberty, a nawet w Renault Master.
Kolejna runda ewolucji 6 biegowej skrzyni Toyoty to A960E i AB60E. A960E jest lekką wersją A760E i jest przeznaczona do pracy w tandemie z silnikami o pojemności 2,5-3 litrów, limit momentu obrotowego wynosi 300 Nm. Zainstalowany na Lexus IS250, IS300, GS300 i Toyota Mark X. AB60E to wzmocniona wersja skrzyni, można je znaleźć w Lexus LX570 i Toyota Tundra, Sequoia i Land Cruiser z mocnymi silnikami V8 5.7L
Wszystkie te przekładnie mają ze sobą wiele wspólnego, ponieważ są zaprojektowane na tej samej podstawie na bazie modułowej, a wiele detali, takich jak elektrozawory, są takie same i wymienne, więc naprawa elektrozaworów, którą pokazujemy w tym artykule, dotyczy wszystkich skrzynek z tej serii.
Musimy naprawić blok A960E, pokażmy regeneracje elektrozaworów na jego przykładzie. A960E ma 9 elektrozaworów, 4 złożone elektrozawory PWM i 5 włączników / wyłączników. Te ostatnie nie są dla nas bardzo interesujące, zwykle nie pękają, wystarczy po prostu sprawdzić opór i wypłukać je. Rozważmy bardziej szczegółowo solenoidy liniowe:
- Elektrozawory SL1 i SL2, wymienne
- Elektrozawór SLT (reguluje ciśnienie główne)
- Elektrozawór SLU (odpowiedzialny za blokadę sprzęgła hydrokinetycznego)
Nieprawidłowe działanie elektrozaworów można określić na podstawie następujących objawów:
- Tłok elektrozaworu zacina się w pozycji otwartej - ciśnienie oleju jest wyższe niż normalne i podczas zmiany biegów mogą występować uderzenia i szarpnięcia. Jeśli wada nie zostanie wyeliminowana, obciążenia udarowe mogą uszkodzić mechaniczną część automatycznej skrzyni biegów.
- Tłok elektrozaworu zacina się w pozycji zamkniętej - wystarczająca ilość oleju nie dostaje się do pakietu sprzęgła, a podczas przełączania występuje poślizg. Poślizg prowadzi do przegrzania, co może spowodować spalenie tarcz ciernych.
- Zużycie w kanałach płyty hydraulicznej może powodować którykolwiek z powyższych objawów, na przykład zużycie tłoka blokady sprzęgła hydrokinetycznego doprowadzi do sytuacji kiedy blokada sprzęgła hydrokinetycznego odbywa się z uderzeniem lub odwrotnie, nie do końca, w takim przypadku wymaga się naprawa sterownika hydraulicznego z instalacją zaworów nadwymiarowych.
- Naprawa sterownika hydraulicznego z instalacją zaworów nadwymiarowych.
Układ elektrozaworów A960E
Sprawdzanie na stoisku badawczym
Zacznijmy od elektrozaworu SL1, który zapewnia zmianę biegów z 4 na 5. Poniżej znajduje się tabela, za pomocą której można ustalić, za co elektrozawór jest odpowiedzialny.
Aby sprawdzić elektrozawory, używamy specjalnego stanowiska badawczego - pozwala to przetestować elektrozawory pod kątem działania w różnych warunkach temperaturowych. Jest to bardzo ważne w przypadku elektrozaworów Toyota PWM - prawie wszystkie wykazują dobre wyniki na zimno, ale na gorąco - zaczynają się problemy.
Stanowisko badawcze do sprawdzania sterowników hydraulicznych
Mocowanie elektrozaworu oraz uruchomienie programu testowego
Patrzymy na wykres, takie kroki wskazują, że tłok i rdzeń są zablokowane, przyczyną jest zwykle zanieczyszczenie olejem
Demontaż
Do demontażu elektrozaworu używamy narzędzia własnej produkcji:
- Narzędzie do naprawy elektrozaworu z małą cewką U140E U150E U250E U660E A760E A750E A960E AB60E 5EAT
Natychmiast prostujemy obudowę elektrozaworu za pomocą prasy i trzpieni tokarskich znajdujących się w zestawie narzędzi
Myjemy
Zbieramy
Zamykamy obudowę elektrozaworu
Ponowne testowanie na stoisku badawczym
Wydajność przywrócona, idealny harmonogram.
Teraz elektrozawór SLT. Patrzymy na wykres.
Werdykt jest jednoznaczny, wymaga naprawy. Elektrozawory SLU / SLT A960E można naprawić, naprawa polegać będzie na demontażu, oczyszczeniu elektrozaworu z brudu i wymianie tulei prowadzących.
Umieszczamy elektrozawór w trzpieniu i otwieramy
Przede wszystkim interesuje nas rdzeń elektromagnesu, w który wprasowane są 2 tuleje prowadzące. Wewnętrzna powłoka tulei jest z politetrafluoroetylenu, z czasem ściera się, a tłok zaczyna zacinać się podczas pracy.
Wyciągamy tuleje i instalujemy nowe
Elektrozawór jest myty, zbierany i zamykany w prasie,
Teraz wyjaśniamy, dlaczego wymiana tulei nie jest możliwa w „domowych warunkach” - w nosie elektromagnesu znajduje się śruba regulacyjna, nie wystarczy po prostu je dokręcić. Za pomocą stanowiska badawczego i regulacji śruby każdy elektrozawór jest regulowany, dopóki jego właściwości nie dopasują się do nowego elektrozaworu.
Naprawa pojedynczego elektrozaworu kosztuje 40 USD i dajemy 1 rok gwarancji bez limitu przebiegu na węzły naprawcze lub zespoły.
Narzędzia i materiały eksploatacyjne używane do naprawy elektrozaworów A750 A760 A761 A960 AB60:
- Narzędzie do naprawy elektrozaworów z małymi cewkami U140E U150E U250E U660E A760E A750E A960E AB60E 5EAT
- Tuleja do naprawy elektrozaworów automatycznej skrzyni biegów Aisin Warner
Nasze dane do wysyłania części do naprawy:
Odbiorca: Dmitrij Rabizo; tel. +38 050 5272236
- Nowa poczta - Kijów, numer oddziału 17
- Gunsel - Kijów-1, ul. Terekhina 8
- Adres dostawy - Kijów, Stepan Bandera Avenue 21B
Masz pytania? Dział naprawy doradzi w kwestiach technicznych:
Dział naprawy Kijów- Autostrada kolejowa 4
- Dmytro
Dział napraw Kijów - Aleja Stepana Bandera 21B
+38 096 8965155
+38 066 2105567
+38 099 0415901
Dział naprawy Lwów
- + +38 098 2624085
- +38 097 7529920
- ПавлоDmytro
Dział naprawy Odesa
- +38 098 1103761
- +38 050 2628449
- +38 067 4692328
Dział naprawy Charków
- +38 096 8122122
- +38 093 1410041
Dostępne metody płatności
- Płatność gotówką przy odbiorze
Metody wysyłki
- Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)
So the sl1 and sl2 are the same solenoids?No difference they are interchangeable ?
Yes sl1 sl2 are the same