0

zł 0,00

Zamówić

Naprawa elektrozawora A750 A760 A761 A960 AB60 (Lexus GS470 LX470 GS300 / Toyota Land Cruiser Tundra 4-Runner / Suzuki Grand Vitara / Hyundai Genesis)

  • Marka: MAKTRANS-VB
  • Model: A960SOLREP
    Model produktu skopiowany do schowka
  • Waga (kg): 0.2
  • Dostępność: 1000
zł 180,00
Dostępne opcje
Magazyn: Dostępność: Price: Ilość:
UA2 1000 pcs. zł 180,00
Add to cart
Add to cart
  • Przegłąd produktów
  • Dostawa i płatność
  • Questions - Answers (1)
  • Powiązane produkty (1)

A750E / F (oznaczenie F oznacza napęd na cztery koła) to popularna 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów produkowana przez Toyotę, od 2002 roku zaczęła być montowana na tylnym i na wszystkie koła auta Lexus GS470 / LX470 i Toyota HILUX / Land Cruiser / 4 Runner z napędem na tylne oraz wszystkie koła z silnikami od 2,5 do 4,7 litra. Skrzynia nie została przypadkowo masowo zainstalowana na drogich samochodach Lexus, w momencie jej pojawienia się była to zaawansowana i niezawodna 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów, która bez problemów utrzymywała 150-200 tys. km.  bez potrzeby naprawy.

Nieco później, w 2005 roku, pojawiły się przekładnie A760E / H i A761E / H. Są to już jednostki 6-biegowe, jednak zostały zaprojektowane na podstawie A750 i są bardzo podobne pod względem strukturalnym. Seria A760 stała się bardzo popularna i oprócz Toyota / Lexus i inni producenci zaczęli instalować te skrzynki, A760 można znaleźć w Hyundai Genesis, Jeep Liberty, a nawet w Renault Master.

Kolejna runda ewolucji 6 biegowej skrzyni Toyoty to A960E i AB60E. A960E jest lekką wersją A760E i jest przeznaczona do pracy w tandemie z silnikami o pojemności 2,5-3 litrów, limit momentu obrotowego wynosi 300 Nm. Zainstalowany na Lexus IS250, IS300, GS300 i Toyota Mark X. AB60E to wzmocniona wersja skrzyni, można je znaleźć w Lexus LX570 i Toyota Tundra, Sequoia i Land Cruiser z mocnymi silnikami V8 5.7L

Wszystkie te przekładnie mają ze sobą wiele wspólnego, ponieważ są zaprojektowane na tej samej podstawie na bazie modułowej, a wiele detali, takich jak elektrozawory, są takie same i wymienne, więc naprawa elektrozaworów, którą pokazujemy w tym artykule, dotyczy wszystkich skrzynek z tej serii.

Musimy naprawić blok A960E, pokażmy regeneracje elektrozaworów na jego przykładzie. A960E ma 9 elektrozaworów, 4 złożone elektrozawory PWM i 5 włączników / wyłączników. Te ostatnie nie są dla nas bardzo interesujące, zwykle nie pękają, wystarczy po prostu sprawdzić opór i wypłukać je. Rozważmy bardziej szczegółowo solenoidy liniowe:

 

  1.     Elektrozawory SL1 i SL2, wymienne
  2.     Elektrozawór SLT (reguluje ciśnienie główne)
  3.     Elektrozawór SLU (odpowiedzialny za blokadę sprzęgła hydrokinetycznego)


Nieprawidłowe działanie elektrozaworów można określić na podstawie następujących objawów:
 

  •     Tłok elektrozaworu zacina się  w pozycji otwartej - ciśnienie oleju jest wyższe niż normalne i podczas zmiany biegów mogą występować uderzenia i szarpnięcia. Jeśli wada nie zostanie wyeliminowana, obciążenia udarowe mogą uszkodzić mechaniczną część automatycznej skrzyni biegów.
  •     Tłok elektrozaworu zacina się  w pozycji zamkniętej - wystarczająca ilość oleju nie dostaje się do pakietu sprzęgła, a podczas przełączania występuje poślizg. Poślizg prowadzi do przegrzania, co może spowodować spalenie tarcz ciernych.
  •     Zużycie w kanałach płyty hydraulicznej może powodować którykolwiek z powyższych objawów, na przykład zużycie tłoka blokady sprzęgła hydrokinetycznego doprowadzi do sytuacji kiedy blokada sprzęgła hydrokinetycznego odbywa się z uderzeniem lub odwrotnie, nie do końca, w takim przypadku  wymaga się naprawa sterownika hydraulicznego z instalacją zaworów nadwymiarowych.
  • Naprawa sterownika hydraulicznego z instalacją zaworów nadwymiarowych.

 

Układ elektrozaworów A960E

 

Sprawdzanie na stoisku badawczym

Zacznijmy od elektrozaworu SL1, który zapewnia zmianę biegów z 4 na 5. Poniżej znajduje się tabela, za pomocą której można ustalić, za co elektrozawór jest odpowiedzialny.

 

Aby sprawdzić elektrozawory, używamy specjalnego stanowiska badawczego - pozwala to przetestować elektrozawory pod kątem działania w różnych warunkach temperaturowych. Jest to bardzo ważne w przypadku elektrozaworów Toyota PWM - prawie wszystkie wykazują dobre wyniki na zimno, ale na gorąco - zaczynają się problemy.


                                                  Stanowisko badawcze do sprawdzania sterowników hydraulicznych

 

 

Mocowanie elektrozaworu oraz uruchomienie programu testowego

 

Patrzymy na wykres, takie kroki wskazują, że tłok i rdzeń są zablokowane, przyczyną jest zwykle zanieczyszczenie olejem

 

Demontaż


Do demontażu elektrozaworu używamy narzędzia własnej produkcji:

Wideo instrukcja dotycząca korzystania z narzędzia
 

 

 

Natychmiast prostujemy obudowę elektrozaworu za pomocą prasy i trzpieni tokarskich znajdujących się w zestawie narzędzi

 

Myjemy

 

Zbieramy

 

Zamykamy obudowę elektrozaworu

 

Ponowne testowanie na stoisku badawczym

 

Wydajność przywrócona, idealny harmonogram.

 

Teraz elektrozawór SLT. Patrzymy na wykres.

 

Werdykt jest jednoznaczny, wymaga naprawy. Elektrozawory SLU / SLT A960E można naprawić, naprawa polegać będzie na demontażu, oczyszczeniu elektrozaworu z brudu i wymianie tulei prowadzących.


                                                                 Umieszczamy elektrozawór w trzpieniu i otwieramy

 

Przede wszystkim interesuje nas rdzeń elektromagnesu, w który wprasowane są 2 tuleje prowadzące. Wewnętrzna powłoka tulei jest z politetrafluoroetylenu, z czasem ściera się, a tłok zaczyna zacinać się podczas pracy.

 

Wyciągamy tuleje i instalujemy nowe

 

Elektrozawór jest myty, zbierany i zamykany w prasie,

 

Teraz wyjaśniamy, dlaczego wymiana tulei nie jest możliwa w „domowych warunkach” - w nosie elektromagnesu znajduje się śruba regulacyjna, nie wystarczy po prostu je dokręcić. Za pomocą stanowiska badawczego i regulacji śruby każdy elektrozawór jest regulowany, dopóki jego właściwości nie dopasują się do nowego elektrozaworu.

 

Naprawa pojedynczego elektrozaworu kosztuje 40 USD i dajemy 1 rok gwarancji bez limitu przebiegu na węzły naprawcze lub zespoły.

Narzędzia i materiały eksploatacyjne używane do naprawy elektrozaworów A750 A760 A761 A960 AB60:

 

Nasze dane do wysyłania części do naprawy:

Odbiorca: Dmitrij Rabizo; tel. +38 050 5272236

  • Nowa poczta - Kijów, numer oddziału 17
  • Gunsel - Kijów-1, ul. Terekhina 8
  • Adres dostawy - Kijów, Stepan Bandera Avenue 21B

Masz pytania? Dział naprawy doradzi w kwestiach technicznych:

Dział naprawy Kijów- Autostrada kolejowa 4

  •                                             +38 050 5272236 Opis: https://akpp.com.ua/image/catalog/alex/Picto/Viber_logo.pngOpis: https://akpp.com.ua/image/catalog/alex/Picto/Wup_logo.pngOpis: https://akpp.com.ua/image/catalog/alex/Picto/tm.png
  •                                             +38 096 8330485 Opis: https://akpp.com.ua/image/catalog/alex/Picto/Viber_logo.png
  •                                             +38 063 1156120
  •                                                        
  • Dmytro

Dział napraw Kijów - Aleja Stepana Bandera 21B

    +38 096 8965155

    +38 066 2105567

    +38 099 0415901

Dział naprawy Lwów

  • + +38 098 2624085
  • +38 097 7529920
  • ПавлоDmytro

 

Dział naprawy Odesa

  • +38 098 1103761 
  • +38 050 2628449
  • +38 067 4692328

 

Dział naprawy Charków

  • +38 096 8122122
  • +38 093 1410041

 

Dostawa i płatność

Dostępne metody płatności

  • Płatność gotówką przy odbiorze

Metody wysyłki

  • Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)
Questions - Answers (1)
Jay pagan

So the sl1 and sl2 are the same solenoids?No difference they are interchangeable ?

MAKTRANS MAKTRANS

Yes sl1 sl2 are the same