0

zł 0,00

Zamówić

Naprawa obudowy podwójnego mokrego sprzęgła PowerShift 7DCT300 (Renault EDC 7 PS251)

  • Marka: MAKTRANS
  • Model: 7DCT300CLREP_PL
    Model produktu skopiowany do schowka
  • Waga (kg): 5
  • Dostępność: 1000
zł 990,00
If you order more than 1000 pcs - shipping time will be longer at few days
Magazyn: Dostępność: Price: Ilość:
UA1 1000 pcs. zł 990,00
Add to cart
Add to cart
  • Przegłąd produktów
  • Questions - Answers (0)

PowerShift 7DCT300 (Renault EDC 7 PS251) - 7- -biegową preselekcyjną automatyczną skrzynią biegów z podwójnym mokrym sprzęgłem. Od 2015 roku Renault montuje je w prawie wszystkich swoich nowoczesnych samochodach z napędem na przednie koła w połączeniu z silnikami o pojemności do 2 litrów. 7DCT300 jest w stanie „przetrawić” moment obrotowy do  -320 Нм.

7DCT300 wzorowana na popularnym PowerShift 6DCT250, ale Getrag zastąpił suche podwójne sprzęgło wielopłytkowym sprzęgłem w kąpieli olejowej. Generalnie w teorii mokre sprzęgło ma szereg zalet w porównaniu z suchym, wytrzymuje duże obciążenie termiczne, jest w stanie przenieść większy moment obrotowy, maksymalna dopuszczalna prędkość obrotowa silnika jest również wyższa, jeśli jest sparowana z mokrym sprzęgłem, jednak w przypadku 7DCT300, producent popełnił konstruktywny błąd iw ten sposób uczynił mokre sprzęgło słabym punktem skrzyni.

Mowa o obudowie sprzęgła, która pod wpływem obciążeń po prostu pęka, obudowa pęka wzdłuż fabrycznej spoiny i tym samym uniemożliwia dalszą pracę skrzyni.

                                                                                                        Na poniższym filmie widać pękniętą obudowę sprzęgła 7DCT300

 

Przyjrzyjmy się bliżej. Piasta odłamuje się dokładnie wzdłuż fabrycznej spoiny, ale szczelina między nią a korpusem jest zbyt duża i nie sprawdzi się samo spawanie spawarką półautomatyczną, nie będzie koniecznego osiowania.

 

Naszym zadaniem jest dokładne wycentrowanie oderwanej piasty, do tego używamy prasy i specjalnie wykonanych trzpieni, przedłużamy piastę do średnicy otworu, taki wynik trzeba uzyskać.

 

Przyspawamy w czterech punktach.

 

Spawamy .Używamy spawarki laserowej. W odróżnieniu od innych rodzajów spawania, spawanie laserowe zapewnia miejscowe nagrzewanie się metalu, co jest niezwykle istotne przy spawaniu konstrukcji precyzyjnych, gdzie niedopuszczalne jest bicie i naruszenie geometrii spawanych elementów.

 

Proces spawania spawarką laserową

 

Wynik

 

Sprawdzanie, czy dysk może być zainstalowany na piaście

 

Instalujemy obudowę sprzęgła w tokarce i oczyszczamy wewnętrzną powierzchnię drobnoziarnistym papierem ściernym.

 

Naprawa zakończona, sprzęgło można złożyć. Ta technologia naprawy została już przetestowana w działaniu w wielu pojazdach i wykazała swoją niezawodność. Koszt to tylko 100 $, a "Maktrans" daje roczną gwarancję na naprawione podzespoły i podzespoły bez ograniczeń przebiegu.

 

Questions - Answers (0)