zł 0,00
Zamówić- Marka: MAKTRANS-VB
- Model: 7229VBREBUILD
Model produktu skopiowany do schowka
- Waga (kg): 10
- Dostępność: 19995
Magazyn: | Dostępność: | Ilość: |
UA1 | 9996 pcs. |
|
UA2 | 9999 pcs. |
|
- Przegłąd produktów
- Dostawa i płatność
- Questions - Answers (0)
- Powiązane produkty (12)
7G-Tronic (722.9) to siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów opracowana przez Mercedes-Benz. Po raz pierwszy ta automatyczna skrzynia biegów piątej generacji została pokazana jesienią 2003 roku w modelach z 8-cylindrowymi silnikami i stała się pierwszą siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która została zainstalowana w seryjnym transporcie pasażerskim. Początkowo zainstalowana w 5 8-cylindrowych modelach: E500, S430, S500, CL500, SL500, była również dostępna w niektórych 6-cylindrowych silnikach, w tym 320 CDI, które były wówczas nowe. Nawiasem mówiąc, 722,9 początkowo nie mogło współpracować z 12-cylindrowymi silnikami, ponieważ miało ograniczenie momentu obrotowego, w modelach S600 i S65 AMG nadal instalowali 5G-Tronic.
Firma oświadczyła, że 7G-Tronic zaoszczędzi do 0,6 litra paliwa na 100 km (w zależności od modelu) i przyspieszy szybciej, ponieważ 2 dodatkowe biegi zwiększyły zakres przełożeń, co pozwoliło zmniejszyć różnicę prędkości podczas zmiany biegów, co pozytywnie wpłynęło na silnik .
Strukturalnie, 722.9 to ewolucja popularnej skrzynki 722.6 (5G-Tronic), co oznacza, że odziedziczyła ona zarówno mocne, jak i słabe strony - jedną z nich jest sterownik hydrauliczny. Każdy właściciel samochodu z automatyczną skrzynią biegów nieuchronnie ma do czynienia z faktem, że po osiągnięciu poważnego przebiegu 100-150 tysięcy kilometrów skrzynia nie zachowuje się tak doskonale, jak wcześniej. Podczas zmiany biegów występują poślizgi, szarpnięcia lub uderzenia. Często problem tkwi w sterowniku hydraulicznym, który odpowiada za zmianę biegów. W tym artykule dowiemy się, jak fachowcy firmy Maktrans naprawiają hydrauliczne jednostki sterujące 722,9 i ile to kosztuje.
Natychmiast rozważymy wycenę, nie jest ustalona, a cena naprawy składa się z kosztu wykonanej pracy i zastosowanych części. W przypadku 722.9 lepiej jest wcześniej skontaktować się z serwisem (jeśli pojawią się pierwsze objawy), ponieważ jeśli nadal będziecie obsługiwać samochód z wadliwym sterownikiem hydraulicznym , możecie doprowadzić skrzynie do kapitalnego remontu skrzyni - co obejmie wymianę elektrozaworów, naprawę tablicy sterowniczej i wymianę mechaniczną części skrzyni - kosze, pompy i tak dalej.
Obliczenie kosztów naprawy, którą pokażemy w tym artykule:
Prace | Koszt |
---|---|
Diagnostyka (demontaż, mycie, próba próżniowa, oględziny i kontrola tłoków pod kątem zakleszczenia) | 100$ |
Testowanie elektrozaworów na stanowisku badawczym oraz + чистка и замена уплотнений czyszczenie oraz wymiana uszczelnień | 270$ |
Rozwiercanie kanałów płyty hydraulicznej i instalowanie nadwymiarowych zaworów. Rozwiercanie jednego otworu wynosi - 20$,tłok - 10-20$. | 30$ |
Montaż i kontrola końcowa | Bezpłatnie |
Ogółem: | 400$ |
Rozpocięcie naprawy- demontaż oraz wstepna diagnostyka
Naprawiamy sterownik hydrauliczny zdjęty z Mercedesa W221 V6 3.5L . W tym przypadku naprawa sterownika hydraulicznego jest częścią remontu, tłok K1 klienta zepsuł się, a drobno zdyspergowane metalowe wióry zatkały hydrauliczną część skrzyni.
Zaczynamy demontować. Odkręcamy płytę elektroniczną i odkładamy ją na bok.
Na ostatnim zdjęciu widzimy metalowy pył na magnesie zaworu ręcznego, który jest odpowiedzialny za zmianę biegów. Wyciągamy i usuwamy wióry.
Naprawa elektronicznej tablicy sterowania722.9
Przed dalszym demontażem zwrócimy uwagę na elektroniczną płytę kontrolną. Część elektryczna 7G-Tronic została opracowana przez firmę Siemens, główną cechą jest umieszczenie płyty sterowniczej bezpośrednio w skrzyni automatycznej skrzyni biegów, teoretycznie powinno to zapewnić chłodzenie płytyi jej stabilną pracę, jednak elektronika stała się jednym z głównych problemów w skrzyniach z serii 9, czujniki prędkości często zawodzą - jednocześnie obserwuje się następujące cechy zachowania samochodu: w trybie jazdy na stałym biegu (zwykle piątym lub wyższym) następuje spadek momentu obrotowego, samochód zatrzymuje się, skrzynia przechodzi na tryb awaryjny. Po wyłączeniu / włączeniu zapłonu tryb awaryjny może zniknąć, ale z czasem sytuacja będzie się powtarzać częściej - aż czujniki prędkości całkowicie się zepsują. W tym przypadku, oprócz trybu awaryjnego, dostępny jest jeden bieg do przodu i jeden bieg wsteczny.
Narzędzie diagnostyczne służy do ustalenia przyczyny usterki. Pod koniec diagnozy możliwe są następujące błędy:
- P0717 Sygnał od węzła konstrukcyjnegoY3 / 8n1 (czujnik prędkości turbiny (VGS) nie jest dostępny)
- P0718 Wadliwy węzeł konstrukcyjny Y3 / 8n1 (czujnik prędkości turbiny (VGS)
- P2767 Sygnał od węzła konstrukcyjnego Y3 / 8n2 (wewnętrzny czujnik prędkości (VGS) niedostępny)
- P2768 Wadliwy węzeł konstrukcyjny Y3 / 8n2 (wewnętrzny czujnik prędkości (VGS)
Istnieją dwa rozwiązania tego problemu - wymiana bloku sterującego lub wymiana czujników prędkości. Firma Maktrans oferuje drugą opcję, jako najbardziej korzystną dla właściciela samochodu, ale w razie potrzeby blok sterujący można całkowicie wymienić.
Prace nad wymianą czujników prędkości składają się z następujących kroków:
- Mocowanie płyty na specjalnej płycie montażowej
- Wyłączanie pętli
- Usuwanie uszkodzonych czujników
- Wymiana czujników na nowe
- Połączenie pętli
Dostępne są również czujniki:
Zestaw czujnika prędkości (czujnik prędkości obrotowej turbiny Y3 / 8n1 i wewnętrzny czujnik prędkości obrotowej Y3 / 8n2) automatyczna skrzynia biegów 722,9 04-up
Tak wygłąda procedura wymiany czujników prędkości 722,9
Po podłączeniu czujników prędkości elektroniczna płyta sterująca jest podłączana do sterownika hydraulicznego i instalowana w automatycznej skrzyni biegów. Następną operacją jest sprawdzenie samochodu w trakcie jazdy za pomocą podłączonego sprzętu diagnostycznego. Brak błędów wskazuje na poprawną naprawę elektronicznej płyty sterującej. Wymiana czujników prędkości jest najbardziej opłacalnym i najszybszym rozwiązaniem problemu, oferowanym przez specjalistów firmy Maktrans, ponieważ nie wymaga zakupu i przeprogramowania elektronicznej płyty sterującej. Cena wymiany czujnika - 250 USD
Kontynujemy demontaż
Wnętrze sterownika hydraulicznego
Wyciągamy akumulatory i kulki. W bloku znajduje się 14 stalowych kulek i 2 plastikowe kulki, zalecamy sfotografowanie płyty przed demontażem.
Umieszczamy płytki w myjce.
Przedmuchujemy umyte płytki sprężonym powietrzem i przystępujemy do diagnostyki próżni.
Sprawdzamy tłoki pod kątem zakleszczenia, muszą swobodnie ruszać po kanałach i nie utknąć
Występuje problem z głównym zaworem ciśnieniowym, wydajność w kanale jest duża i źle opróżniona. Rozwiązaniem jest zainstalowanie zaworu nadwymiarowego. Maktrans produkuje tłoki nadwymiarowee do wszystkich popularnych modeli automatycznych skrzyń biegów, zakres 722,9 można zobaczyć pod poniższymi linkami:
- Zawory nadwymiarowe 722,9
- Rozwiertak 722,9
Naprawiamy płytkę na specjalnej obrabiarce i wiercimy otwór wielkości tłoka nadwymiarowego
Bierzemy nadwymiarowy zawór głównego ciśnienia wyprodukowanego firmą Maktrans
Instalujemy zawór i testujemy. Szczelność przywrócono. .
Sprawdzenie i naprawa elektrozaworów
W jsterowniku hydraulicznym 722.9 - 8 elektrozaworów możliwe jest określenie rodzaju elektrozaworu na podstawie koloru czapki. Elektrozawory z czapkami tego samego koloru - wymienne:
- EPC (z czarną czapką)
- TCC (z niebieską czapką)
- K1 (z niebieską czapką)
- K2 (z czarną czapką)
- K3 (z czarną czapką)
- B1 (z czarną czapką)
- B2 (z niebieską czapką)
- B3 (z niebieską czapką)
Instalujemy elektrozawor na stojaku i testujemy. Wszystkie elektrozawory pokazały schodkowy wykres z powodu zanieczyszczenia.
Spłukujemy elektrozawory, wymieniamy gumowe uszczelki i ponownie testujemy.
Problem z elektrozaworami został rozwiązany, można go zainstalować z powrotem na płycie sterowania. Jeśli moc wyjściowa elektrozaworu jest zbyt duża i po umyciu wykres nadal wskazuje nieprawidłowe działanie elektrozaworu - zastępujemy go nowym.
Przechodzimy do montażu
Zaczynamy montaż. Instalujemy baterie i włkładamy kulki. Bardzo ważne jest, aby umieścić wszystkie elementy, tak jak one były pierwotnie zlokalizowane, jeden błąd - i trzeba będzie ponownie zdjąć i zdemontować sterownik hydrauliczny, samochód nie pojedzie tak, jak powinien.
Instalujemy wstępnie umytą płytkę separacyjną i skręcamy, przestrzegając niezbędnych momentów dokręcania śrub.
Instalujemy płytę sterowania
Sterownik hydrauliczny zmontowany i gotowy dowysyłki klientowi.
Wskazówki serwisowe 722.9
- Pierwszą, a być może najważniejszą, jest wymiana oleju, która odbywa się na czas i jest częstsza niż sugeruje sam Mercedes. Nie powinieneś czekać na 150-200 tysięcy kilometrów, co do zasady, na tym etapie skrzynia „całkowicie umrze” i będzie wymagała poważnych napraw. Odwiedzając stację serwisowe, należy sprawdzić czystość oleju przekładniowego i, jeśli to konieczne, wymienić filtr i olej, najlepiej wymieniać co 60 000 km.
- Konieczne jest uniknięcie przegrzania skrzyni. Płytka elektroniczna ulega awarii z powodu brudnego gorącego oleju. Zalecamy zainstalowanie dodatkowego chłodzenia.
- Obowiązkową częścią remontu powinna być naprawa sprzęgła hydrokinetycznego.
Dostępne metody płatności
- Płatność gotówką przy odbiorze
Metody wysyłki
- Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)