0

zł 0,00

Zamówić

Naprawa sterownika hydraulicznego za pomocą zaworów w rozmiarze standard+ 4T65E (Volvo XC90, S80)

  • Marka: MAKTRANS
  • Model: 4T65EVBREP
    Model produktu skopiowany do schowka
  • Waga (kg): 10
  • Dostępność: 1000
zł 1 305,00
If you order more than 1000 pcs - shipping time will be longer at few days
Magazyn: Dostępność: Price: Ilość:
UA1 1000 pcs. zł 1 305,00
Add to cart
Add to cart
  • Przegłąd produktów
  • Dostawa i płatność
  • Questions - Answers (1)
  • Powiązane produkty (13)

UWAGA! 99 USD to tylko koszt naprawy sterownika hydraulicznego. Całkowity koszt składa się z 2 części, pracy + czci zapasowe. Podczas naprawy elektrozawory są sprawdzane i w razie potrzeby wymieniane, naprawiane lub instalowane są standardowe tłoki w ilości 2-4 sztuk, całkowity koszt naprawy to około ~ 300 $

   

4T65E - 4T65E to automatyczna 4-biegowa skrzynia biegów wyprodukowana przez General Motors, opracowana w 1993 roku i początkowo instalowana tylko w samochodach GM - Chevrolet Impala, Camaro, Malibu, niektóre modele BUICK i Pontiac. Skrzynia okazała się wyjątkowo niezawodna i udana, ponadto była aktywnie modernizowana do 1998 r., Od 1999 r. Zaczęła być instalowana w popularnych Volvo XC90 i S80, które 22 lata później stanowią znaczną część europejskiego rynku aut .

4T65E działa bez problemów przez 5-7 lat, czyli 100-200 tys. Km. przebieg (oczywiście w zależności od warunków pracy), ale potem - konieczny jest remont, gdyż zużywają się absolutnie wszystkie węzły - tarcze  cierne i przekładki stalowe, tłoki, tuleje, pompa olejowa, sprzęgło hydrokinetyczne, sterownik hydrauliczny - powiemy państwu dziś o naprawie tego ostatniego, ponieważ naprawa sterownika hydrauloiczneego jest integralną częścią remontu dowolnej automatycznej skrzyni biegów.

Problem ze sterownikiem hydraulicznym 4T65E można określić na podstawie następujących najczęściej występujących objawów:

  • Diagnostyka komputerowa pokazuje błędy 0741 i 0742
  • Szarpnięcia przy zmianie z pierwszego na drugi i z drugiego na trzeci bieg

Do naprawy ksterownika hudraulicznego użyjemy materiałów eksploatacyjnych własnej produkcji, a mianowicie nowej linii zaworów NO-REAM do 4T65E. Ich charakterystyczną cechą jest możliwość montażu zaworu bez rozwiercania otworów, wystarczy zdjąć stary zawór i od razu zamontować nowy.
Zacznijmy naprawę!
Naprawa hydrauliki
. Wymiana zaworu.
                                                                                                                   Tak wygłąda rozebrany sterownik hydrauliczny 4T65E

 

 

Naprawę bloku zacznijmy od płytki, w której znajduje się zawór Actuator Feed Limit  i akumulator 3-4 biegów (na zdjęciu powyżej ta płytka jest po prawej)

  • Zawór Actuator Feed Limit jest odpowiedzialny za regulację ciśnienia płynu przekładniowego, który trafia do elektrozaworu regulatora ciśnienia oraz elektrozaworów odpowiedzialnych za 1-2 i 3-4 biegi. Jeśli zawór lub kanał są zużyte - czeka nas błąd 1811, przełączanie nastąpi z opóźnieniem, sterownik hydrauliczny nie zostanie odblokowany w czasie odpowiednim, a to może doprowadzić do uszkodzenia zaworu lockup. 
  • 3-4 Accumulator Piston - problem wieku 4T65E, tłok pracuje na stalowej prowadnicy, występuje zużycie wzdłuż wewnętrznej średnicy tłoka, co prowadzi do takich problemów - niestabilne zmiany 3-> 4, całkowity zanik 4. biegu. Jeśli problem nie zostanie usunięty na czas, pakiet sprzęgła 4. biegu przepali się.
                                                                                                             Luz tłoków 3-4 można łatwo określić wizualnie

 

 

Odpowietrzamy zawór Actuator Feed Limit, przy 15" Hg należy go bezbłędnie wymienić.

 

Wyciągamy stary zawór, instalujemy nowy i powtarzamy test próżni.

 

Przywrócono szczelność i uzyskano dobry wynik.

 

Teraz rozbieramy obudowę akumulatora 2-3

 

Stary tłok po lewej, nowy po prawej. Znalezienie oringa przyzwoitej jakości jest prawie niemożliwe, więc bierzemy stary (często w dobrym stanie) i zakładamy go na nowy tłok.

 

Zbieramy akumulator

 

Przechodzimy do płyty głównej korpusu zaworu. Testujemy zawór akumulatora 2-3, jeśli ten zawór ulegnie awarii, będziemy mieli problemy z przełączeniem 2-3 i spalonymi pakietami sprzęgła.

 

Wyciągamy stary zawór i wzmacniacz i zastępujemy go nowym kompletem.

 

Testując nowy zestaw zaworów 2-3 otrzymujemy znakomity poziom podciśnienia.

 

Sprawdzamy zawór 1-2 Akumulator - jak sama nazwa wskazuje odpowiada on za przełączanie z pierwszego na drugi, w przypadku zużycia wystąpią szarpnięcia lub poślizg podczas przełączania.

 

Instalujemy nowy 1-2 Accumulator Valve

 

Testy potwierdzają pomyślną wymianę zaworu

 

Teraz główny zawór wspomagający. Na problemy z tym świadczą objawy, takie jak poślizg podczas przełączania (szczególnie 1-2) i długie włączenie R.

 

Instalacja nowego zestawu zaworu wspomagającego

 

Przywrócona szczelność

 

TCC Apply Valve,  odpowiedzialny za blokadę sprzęgła hydrokinetycznego

 

Wymieniamy na nowy i powtarzamy test próżniowy

 

Ostatnim zaworem, który wymienimy w tym bloku, jest Manual Downshift 4-3, który również ma krytycznie niskie wartości podciśnienia. Zwykle jego awarii towarzyszy brak trzeciego i czwartego biegu.

 

Wymieniamy na nowy

 

Wartości podciśnienia są doskonałe. Tu kończymy z hydrauliczną częścią zespołu i przechodzimy do elektrozaworów, solenoidów.

 

Sprawdzenie elektrozaworów na stanowisku

Tutaj wszystko jest proste, elektrozaworów 4T65E nie da się naprawić, przepłukiwanie też jest tylko tymczasowym rozwiązaniem problemu, więc postępujemy zgodnie z tym algorytmem - jeśli testy na stanowisku wykażą awarię elektrozaworu, należy go wymienić na nowy lub używany w dobrym stanie

Sprawdzamy wszystkie elektrozawory, w razie potrzeby zmieniamy je na nowe, montujemy blok. Tak wygląda kompletna naprawa sterownika hydraulicznego 4T65E wykonywana w 1 dzień roboczy i udzielamy 1 rok gwarancji.
Części, których użyliśmy do tej naprawy, można znaleźć i kupić pod poniższym linkiem:

 

Masz pytania? Dział naprawy doradzi w kwestiach technicznych:

Dział naprawy Kijów- Autostrada kolejowa 4

  • +38 050 5272236 
  • +38 096 8330485 
  • +38 063 1156120
  • Dmytro

Dział napraw Kijów - Aleja Stepana Bandera 21B

+38 096 8965155

+38 066 2105567

+38 099 0415901

Dział naprawy Lwów

  • +38 050 2628449 
  • +38 067 4692328
  • Dmytro

 

Dział naprawy Odesa

  • +38 098 1103761 
  • +38 050 2628449
  • +38 067 4692328

 

Dział naprawy Charków

  • +38 096 8122122
  • +38 093 1410041

 

 

Dostawa i płatność

Dostępne metody płatności

  • Płatność gotówką przy odbiorze

Metody wysyłki

  • Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)
Questions - Answers (1)
Murat YAZLIK

Volvo S80 T6 2001 model aracim için sizden 4T65E valf gövdesi satın almak istiyorum. Ödemeyi nasıl yapayım ve Turkiye ye gonderiyor musunuz? Bilgi verirseniz sevinirim

MAKTRANS MAKTRANS

Hello. We don't have 4T65 valve body for sale. It's not a product page, it's a service.