0

zł 0,00

Zamówić

Wymiana elektrozaworu śiłownika sprzęgła automatycznej skrzyni biegów DSG 7 0AM (DQ200) - it's not a spare part, it's a service!

  • Model: 0am-sol-swap
    Model produktu skopiowany do schowka
  • Waga (kg): 0.01
  • Dostępność: 2000
zł 981,82
Dostępne opcje
Magazyn: Dostępność: Price: Ilość:
UA2 2000 pcs. zł 981,82
Add to cart
Add to cart
  • Przegłąd produktów
  • Dostawa i płatność
  • Questions - Answers (2)

Skoda Octavia A5 1.8 TSI DSG 7 0AM (DQ200). Wymiana  elektrozaworu  siłownika sprzęgła.

Opis usterki.
Podczas jazdy w trybie Drive, przy przełączaniu na parzyste biegi, wyczuwalne są uderzenia. Tj. przy przejściu od pierwszego na drugi - szarpnięcie i przy przejściu z trzeciego na czwarty bieg też szarpnięcie. W niektórych przypadkach, po kolejnym szarpnięciu, skrzynia biegów przeszła w tryb awaryjny (migający klucz na desce rozdzielczej ).
Diagnostyka.

Aby wybrać strategię rozwiązywania problemów ASB, przede wszystkim używa się narzędzia diagnostycznego. Błędy odczytu w naszym przypadku pokazały kod P176F (sprzęgło 2 jest przypadkowo zamknięte ). Najczęściej ten kod wskazuje na niestabilną pracę elektrozaworów siłownika sprzęgła, które są częścią elektrohydraulicznego sterownika skrzyni biegów. Na poniższym rysunku wskaźniki do solenoidów problemowych są zaznaczone na czerwono.

Rozwiązywanie problemów.
Demontaż elektromechanicznego modułu sterującego skrzyni biegów (mechatroniczny).

Demontaż i mycie mechatronika. Wizualna ocena stanu obudowy sterownika hydraulicznego pod kątem obecności charakterystycznych wad.

Demontaż elektrozaworów do testowania na specjalnym stanowisku kontrolnym

Stanowisko do testowania działania elektrozaworów

 

Instalowanie elektrozaworu do testowania

Wszystkie elektrozawory są testowane sekwencyjnie. Harmonogram pracy poprawniedziałającego elektrozaworu na wykresie poniżej:

I tak wygląda harmonogram pracy wadliwego (niestabilnego) elektrozaworu

Podczas testów wykryto uszkodzony solenoid z niestabilnym działaniem. Ten elektrozawór steruje sprzęgłem K2 (drugi wał główny), na którym znajdują się drugi i czwarty bieg. Tj. niestabilna praca elektrozaworu i spowodowała szarpnięcia w działaniu skrzyni biegów. Ten elektrozawór musi zostać wymieniony.

Po wymianie elektrozaworu montuje się mechatronikę i wykonuje się wstępną kontrolę jego układu hydraulicznego. Sprawdzana jest praca silnika pompy ciśnienia oleju, odczytywane są warunki diagnostyczne. Po testach diagnostycznych mechatronika jest instalowana i podłączona do skrzyni biegów.

Wynik.
Po wymianie elektrozaworu działanie skrzyni biegów ustabilizowało się. Nie zauważono szarpnięć przy przełączaniu drugiego i czwartego biegu.

Dostawa i płatność

Dostępne metody płatności

  • Płatność gotówką przy odbiorze

Metody wysyłki

  • Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)
Questions - Answers (2)
Іван

VAG DQ200 P175e R175d Підкажіть будь ласка що робит?

MAKTRANS MAKTRANS

Відділ ремонту

+38 050 5272236  

+38 067 5272236

+38 073 5272236

Minpal

Hello, I have a stronic 7speed with a code fault P175D clutch one It's problem of clutch or mecatronic? If it's mecatronic, i can send you since France to repair? Thank you

MAKTRANS MAKTRANS

Hello, usually it's mechatronic. You can send it to us:

Our details for sending automatic transmission parts for repair (if you are company):

 

If you are private person choose the adress bellow: