zł 0,00
Zamówić- Marka: MAKTRANS
- Model: 0B5CLUTCHREP
Model produktu skopiowany do schowka
- Waga (kg): 0
- Dostępność: 1000
Magazyn: | Dostępność: | Ilość: |
UA2 | 1000 pcs. |
![]() ![]() |
- Przegłąd produktów
- Dostawa i płatność
- Questions - Answers (0)
Skrzynia biegów DSG7 0B5 (DL501) to przedstawiciel preselekcyjnych automatycznych skrzyń biegów z podwójnym mokrym sprzęgłem, opracowanych specjalnie dla samochodów Audi (wraz z Borg-Warner).
0B5 jest montowana w samochodach z napędem na przednie lub wszystkie koła, jest produkowana od 2008 roku i jest przeznaczona do samochodów z silnikiem wzdłużnym.
Główną różnicą między skrzynią DSG a mechaniką jest obecność dwóch sprzęgieł. W rzeczywistości z obudową robota zintegrowane są dwie ręczne skrzynie biegów. Preselekcja działa w momencie włączenia pierwszego biegu, w przypadku konieczności przełączenia na następny bieg, skrzynia utrzymuje go w gotowości do włączenia, otwiera się pierwszy wałek, podnosi moment obrotowy drugiego sprzęgła. Główną cechą robota jest płynna zmiana biegów bez utraty mocy.
Jednak będąc „preselektywnym”, skrzyia ma swoje własne cechy konstrukcyjne. Główna różnica tkwi w dwóch obwodach wału wejściowego, a także w dwóch blokach sprzęgła odpowiedzialnych za biegi parzyste i nieparzyste. W obecności przeswagi, a mianowicie niezawodności części mechanicznej, która nie wymaga naprawy 200-250 tys. Km przebiegu, nadal mogą pojawić się problemy. Zasadniczo mechatronika (hydrauliczna jednostka sterująca) i podwójne mokre sprzęgło zawodzą jako pierwsze.
Dla kierowcy problemy z trakcją wyrażają się następującymi objawami
Objawy | Przyczyny |
---|---|
Późne włączenie pierwszego biegu przy pełnym zatrzymaniu | zużycie pierścieni teflonowych pakietu K1 |
Poślizg na biegu wstecznym (R) | zuzycie pakietu K2, powodem są elektrozawory chłodzące lub pierścienie teflonowe |
Podwójne załączenie R (lub z długą przerwą) | zużycie pierścieni teflonowych |
Drżenie/wibracje na pierwszym lub drugim biegu przy niskim otwarciu przepustnicy pod górę | przekładki stalowe są zapolerowane |
Uderzenie podczas hamowania z 3 do 2 biegów | pierścienie teflonowe |
Slychać włączenie widelców podczas hamowania | pierścienie teflonowe |
Podczas zmiany z D na N auto próbuje jechać dalej | pierścienie teflonowe |
Teraz pokażemy jak przebiega naprawa sprzęgła 0B5 w Maktransie. Wymienimy gumowane tłoki, stalowe i tarcze cierne, wymienimy pierścienie teflonowe, zrównoważymy.
Koszt wyważenia sprzęgła - 2000hrn. |
regeneracja (szlifowanie) przekładki stalowej - 2$ za 1 szt. |
Częsci zapasowe:
- Przekładki stalowe 0B5 (DL501)
- Tarcze cierne 0B5 (DL501)
- Komlet pierscieni teflonowych ASB 0B5 DL501
- Komplet tłoków 0B5 (DL501)
Demontujemy sprzęgło ze skrzyni biegów
![]() |
![]() |
Wyciągamy uszczelkę olejową, zdejmujemy pierścień ustalający (pomiędzy koszem sprzęgła a przednią osłoną aluminiową)
![]() |
![]() |
![]() |
Zdejmij pierścień ustalający z górnej pokrywy kosza sprzęgła, wyjmij piastę K1, wyjmij piastę K2, wyjmij pierścień ustalający z pakietu K2
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Usuwamy pakiet K2, oceniamy stan przekładek stalowych i tarcz ciernych (widzimy, że trzeba je wymienić, tarcze cierne wypalone, a przekładki stalowe wypolerowane podczas pracy.
![]() |
![]() |
![]() |
Wyciągamy sprężynę tłoka K2 i wyjmujemy sprężynę
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Wyciągamy tłok i usuwamy pierścienie teflonowe (zużywają się pod wpływem wysokich temperatur i czasu)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Przystępujemy do demontażu piasty koła pompy (specjalnym narzędziem)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Usunięto, oceniamy stan rowków, w których pracują pierścienie teflonowe - nie powinno być żadnych szczelin (metal odkształcił się między rowkiem a pierścieniami teflonowymi z powodu brudu)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zdejmij obudowę tłoka K1 i tłoka K2
![]() |
![]() |
Wyjmij sprężynę K1, wyjmij tłok K1 z jego obudowy
![]() |
![]() |
![]() |
Sprzęgło jest zdemontowane.
![]() |
Montaż sprzęgła zostanie pokazany dalej na zdjęciu.
Wymienimy wypalone pakiety tarcz ciernych K1 i K2 oraz stalowe tarcze pakietów K1 i K2, wymienimy pierścienie teflonowe na nowe.
![]() |
Montujemy tłok K1, zakladamy pokrywę tłoka
![]() |
![]() |
Piastę należy wprasować, wstępnie centrując ją specjalnym przyrządem, po uprzednim zamontowaniu jej w otworze.
![]() |
![]() |
Montaż sprzęgła do wyważenia. Montujemy w koszu sprzęgłowym tłok K2, sprężynę, regenerowane stalowe przekładki, po zmierzeniu szczeliny zakładamy pierścień zabezpieczający.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Po wyważeniu zakładamy pakiet przekładek stalowych i tarcz ciernych K2, piasta K2, pierścień ustalający, piasta K1, pakiet przekładek stalowych i tarcz ciernych K1, mierzymy szczelinę, zakładamy nowe pierścienie teflonowe
![]() |
![]() |
![]() |
Zakładamy osłonę na górny kosz sprzęgła, zakładamy pierścień ustalający, mocujemy aluminiową osłonę, montujemy między nimi pierścień ustalający i uszczelkę olejową, montujemy sprzęgło w ASB.
![]() |
![]() |
Dostępne metody płatności
- Płatność gotówką przy odbiorze
Metody wysyłki
- Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)