0

zł 0,00

Zamówić

Naprawa elektrozawora Normal Low / Normal High 02E DQ250 0B5 DL501 0BH 0BT DSI M11 BTR M78 (usługa)

  • Marka: MAKTRANS
  • Model: 02e-sol-fix-pl
    Model produktu skopiowany do schowka
  • Sold: 2
  • Waga (kg): 0.2
  • Dostępność: 994
zł 179,71
If you order more than 994 pcs - shipping time will be longer at few days
Magazyn: Dostępność: Price: Ilość:
UA1 994 pcs. zł 179,71
Add to cart
Add to cart
  • Przegłąd produktów
  • Dostawa i płatność
  • Questions - Answers (0)

Rodzaje napraw

Naprawa elektrozaworów sterownika hydraulicznego  ASB DQ250 02E

 Audi A3, Q3, TT
SEAT Leon, Toledo
SKODA Octavia, Superb
VOLKSWAGEN Caddy, Beetle, Golf, Jetta, Passat, Scirocco, Shara, Touran

Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów DQ250 02E jest opracowaniem wewnętrznym firmy VAG wraz z BorgWarner Inc.
Skrzynia z podwójnym sprzęgłem mokrym umożliwia przeniesienie momentu obrotowego do 350 H * m. Część mechaniczna skrzyni biegów jest sterowana za pomocą elektromechanicznego urządzenia mechatronicznego. Mechatronik składa się z elektronicznej jednostki sterującej i elektrohydraulicznej jednostki wyposażonej w czujniki i elektrozawory.

W zależności od wykonywanego zadania rozróżnia się elektrozawory zmiany biegów, sprzęgła i regulacji ciśnienia.

Elektrozawór N 217 jest odpowiedzialny za regulację ciśnienia płynu hydraulicznego w głównym przewodzie sterownika hydraulicznego. Ciśnienie zmienia się w zależności od temperatury, prędkości obrotowej i trybu pracy automatycznej skrzyni biegów. Elektroniczna jednostka sterująca okresowo koryguje wartość głównego ciśnienia zgodnie z warunkami pracy skrzyni biegów. W przypadku awarii  elektrozaworu głównego ciśnienia działanie sterownika hydraulicznego jest kontynuowane z maksymalnym ciśnieniem hydraulicznym. W takim przypadku i zmianom biegów towarzyszą uderzenia  i szarpnięcia, które oprócz zmniejszenia komfortu prowadzą do przedwczesnego zużycia sprzęgła i układu zmiany biegów.

Elektrozawór N 218 odnosi się do układu chłodzenia. Główny powód przegrzania oleju  w automatycznej skrzyni biegów leży w działaniu podwójnego sprzęgła K1 i K2. Przy przekazywaniu momentu obrotowego w wyniku tarcia pomiędzy tarczami sprzęgła wytwarza się ciepło. Do chłodzenia oleju wykorzystywany jest specjalny obwód chłodzenia. W obiegu chłodzenia olej obniża temperaturę i chłodzi sprzęgło. Steruje obwodem chłodzącym elektrozawór N 218.
W przypadku błędnego działania elektrozaworu temperatura oleju może wzrosnąć powyżej wartości dopuszczalnej (135 stopni), co będzie miało negatywny wpływ na pracę  wszystkich węzłów ASB (uszkodzenie sprzęgieł ,czujników elektronicznych , elektrozaworów)..

Równiez w przypadku przegrania ioleju aktywuje się ochrona, co skutkuje zmniejszeniem momentu obrotowego silnika lub całkowitego rozłączenia sprzęgieł (moment na skrzyne nie jest przekazywany) - samochodu zatrzymuje się. Przegrzanie znacząco zmniejsza częstotliwość obsługi i wymaga częstej wymiany płynu hydraulicznego.

W diagnostyce elektrozaworów eksperci firm Maktrans używają nowoczesnego sprzętu, który pozwala, aby powtórzyć działanie elektrozaworu w warunkach jadącego pojazdu.

Główną przyczyną awarii elektrozaworów jest praca w zanieczyszczonym oleju. Cząstki zrębków i spalonego oleju tworzą drobno zdyspergowaną zawiesinę, która zatyka kanały olejowe. Wchodząc na części trące, zanieczyszczenia powodują przedwczesne zużycie powierzchni, w tym. zużycie tulei elektrozaworu, co prowadzi do zakleszczenia.

Przykład zużytej tulei elektrozaworu. Zużycie środkowego otworu tulei.

Aby rozwiązać ten problem, specjaliści firmy Maktrans opracowali technologię naprawy elektrozaworów.
Na początku elektrozawór jest demontowany za pomocą specjalnego narzędzia.

Co więcej, zużyta tuleja jest usuwana, a na jej miejscu instalowana jest nowa tuleja wykonana przez specjalistów firmy Maktans.

Produkcja tulei wykonywana jest na nowoczesnych obrabiarkach sterowanych numerycznie, co pozwala zachować zgodność z nowoczesnymi tolerancjami dokładności produkowanych części

Po naprawie elektrozawory są testowane pod kątem zgodności z parametrami roboczymi.

Po zakończeniu testowania naprawiony elektrozawór jest zainstalowany w sterowniku hydraulicznym. Następnie adaptuje się  i sprawdza działanie automatycznej skrzyni biegów podczas jazdy.

Elektrozawory zregenerowane techniką specjalistów firmy Maktrans, odpowiadają osiągom oryginalnych elektrozaworów automatycznej skrzyni biegów DQ250 02E. Żywotność po odzysku jest porównywalna z żywotnością nowych części, przy znacznie niższych kosztach

Zawory elektromagnetyczne regulatorów ciśnienia N215 i N216 są odpowiedzialne za zmianę ciśnienia oleju w układzie odpowiedzialnym za działanie sprzęgła. Solenoid N215 służy do sprzęgła K1, a solenoid N216 służy do sprzęgła K2. Jeżeli elektrozawór bezpieczeństwa zawodzi, odpowiednia seria biegów  odłącza się:

-  (K1), samochód może poruszać się tylko na drugim biegu.
- Podczas odłączania drugiej serii biegów (K2)  samochód może poruszać się na pierwszym i trzecim biegu.

Aby określić funkcjonalność elektrozaworów, specjaliści Maktrans korzystają z nowoczesnego sprzętu diagnostycznego, aby dokładnie określić obecność usterki.

To jest wykres wadliwego elektrozaworu. Schodki wskazują na zablokowanie zaworu elektromagnetycznego. Z czasem taki solenoid może się zaciąć.

Poniżej podano wykres roboczego elektrozaworu

Aby rozwiązać problem z elektrozaworami bezpieczeństwa K1 i K2, specjaliści firmy Maktrans zalecają wymianę na nowe, z gwarancją na 1 rok.

Dostawa i płatność

Dostępne metody płatności

  • Płatność gotówką przy odbiorze

Metody wysyłki

  • Przesyłka kurierska (35 zł - płatność przy odbiorze)
Questions - Answers (0)