do koszyka

Koszyk
 

Sprecyzuj wyszukiwanie

Wymiana koła pasowego bezstopniowej skrzyni biegów RE0F10A, RE0F06A, JF011E

JF011E Dodge Caliber, Nissan X-trail, Nissan Qashqai, Nissan Teana, Nissan Tiida, Mitsubishi Lancer, Mitsubishi Outlander, Mitsubishi Galant, Mitsubishi GalantASX, Peugeot 4007, Renault Scenic, Renault Megane, Renault Fluence, Renault Koleos.
JF015E Nissan Juke, Nissan Micra, Suzuki Swift

JF011E / JF015E - bezstopniowa skrzynia biegów opracowana przez jednego z liderów w dziedzinie CVT, firmy Jatco. Model ten jest popularny wśród producentów samochodowych, montuje się w pojazdach z napędem na przednie koła i wszystkie koła i silnikiem o pojemności do 2,5 litra. Mechaniczna część skrzyni jest zaprojektowana na podstawie dwóch stożków (kół cięgnowych). Poprzez współdziałanie pierwotnego i wtórnego kół cięgnowych odbywa się przekazanie momentu obrotowego od silnika na koła samochodu.

W zależności od terminu eksploatacji kóła podlegają zużyciu w większym lub mniejszym stopniu. Wykrywanie wad przeprowadza się poprzez wizualną ocenę części kół pasowych podczas demontażu.

Przy czym możliwe następne rodzaje mechanicznych defektów - pęknięcia detali koła cięgnowego i wyjście kulek łożysk z prowadzących wpustów. Pęknięcie najczęściej jest wynikiem zużycia zmęczeniowego metalu, tak samo możliwa przyczyna może polegać na krótkotrwałym działaniu siły przekraczającej obliczenia konstrukcyjne.Poniżej pprzedstawiono przykłady pęknięcia jednej z piast koła cięgnowego.

 

 

Dalszy rozwój pęknięć prowadzi do całkowitego zniszczenia koła cięgnowego i jego zacięcia.
Problem z kulkami łożyskowymi przejawia się jako oddzielne uszkodzenie związane ze zniszczeniem kanałów prowadzących, w wyniku czego pierścień blokujący nie może utrzymać kulki w kanale. Tak wyglądają zniszczone prowadnice i kulki, które wysypały się po zużyciu 

Po wyjściu z kanałów prowadzącyvh podczas pracy bezstopniowej skrzyni biegówa, odśrodkowa siła rozrzuca kulki wewnątrz obszaru koła cięgnowego. W wyniku uderzeń uszkadzają się oddzielne detale, chociaż zewnątrz koło cięgnowe może wyglądać bez uszkodzeń.

Wskutek rujnacji detali koła cięgnowego ułamki trafiają do oleju bezstopniowej skrzyni biegów i drapią ścianki zaworu pompy oleju, co powoduje zacięcia.

Przy powstaniu jednego z opisanych mechanicznych defektów, wymianie podlegają  oba koła cięgnowe w komplecie (pierwotny i wtórny) ponieważ wymiana jednego koła cięgnowego albo jego detali nie usuwa skutków poprzedniego uszkodzenia i może wywołać ponowne uszkodzenie bezstopniowej skrzyni biegów.

Bezstopniowa skrzynia biegów JF011E (CVT) lub RE0F10A (CVT) instaluje się na Peugeot 4007 , Peugeot 4008 , Renault Megane , Jeep Compass , Jeep Patriot , Dodge Caliber  Mitsubishi Lancer Mitsubishi Outlander XL 2.4L ) Nissan X-Trail F1CJA Nissan Qashqai F1CJA.

Olej w bezstopniowej skrzyni biegów RE0F10A / JF011E wymienia się co 60000 km, wraz z wewnętrznym i zewnętrznym filtrami (które znajdują się pod wymiennikiem ciepła). Po demontażu chłodnicy należy wymienić pierścień gumowy.

Problemy podczas eksploatacji bezstopniowej skrzyni biegów RE0F10A / JF011E przy przebiegach do 100 000 km - przegrzanie podczas jazdy poza miastem. Przegrzaniu oleju towarzyszy świszczący dźwięk i opóżniona zmiana biegów. Walka z takimi objawami poprzrez wymianę oleju i filtrów bezużyteczna. Lepiej po prostu wymienić wymiennik ciepła i filtr oleju zewnętrznego. Wymienników ciepła RE0F10A / JF011E używa się dwóch rodzajów. Pierwszy typ - bez rur pod chłodenie powietrzne. Właśnie to on nie  chłodzi olej w przekładni bezstopniowej (CVT) w stopniu dostatecznym. Drugi typ chłodnicy z mośliwością powietrza powietrznego chłodzenia oleju . W przypadku korzystania z tego wymiennika ciepła instaluje się dodatkowa chłodnica powietrza K1403 lub K1404. Teraz można jechać w upał przy każdej prędkości.

Innym problemem w bezstopniowej skrzyni biegów RE0F10A / JF011E muszelki wewnątrz łożysk kulkowych kół pasowych wejściowych i wyjściowych. Wymiana wszystkich łożysk kulkowych - to niezawodny sposób, aby pozbyć się hałasu przez długi czas.

Holowanie bezstopniowej skrzyni biegów RE0F10A / JF011E i F1CJA przy wyłączonym silniku  jest surowo zabronione. Skutkuje holowanie nawet po 5 km zużyciem aluminiowego pręta koła pasowego wejściowego . Wymiana pręta koła pasowego to prosta naprawa, ale należy pamiętać że wynajęcie ławety o wiele tańszy sposób.

Silnik krokowy (silnik skokowy) RE0F10A / JF011E jest urządzeniem ktśre przełącza biegi w górę i w dół. Awaria silnika powoduje że pozostaje jeden bieg - do przodu i do tyłu. Przy czym pojawia się błąd przerwy w obwodzie łańcucha silnika krokowego.

Najbardziej kosztowne naprawy bezstopniowej skrzyni biegów następują przy spadku ciśnienia w systemie. Powodem jest obecność opiłków, i powłoka zaworu redukcji ciśnienia w pompie bezstopniowej skrzyni biegów. Pompa oleju RE0F10A / JF011E - najbardziej narażony węzeł bezstopniowej skrzyni biegów. Powłoka zaworu redukcyjnego odrywa się co skutkuje zakleszczeniem zaworu w gorących warunkach . Ponadto, ze względu na niskie ciśnienie ściera się pas RE0F10A / JF011E.Opiłki od pasa i koła pasowego wpasterownika hydraulicznego, a samochód z brzęczeniem zatrzymuje się czemu towarzyszy obecność kodów błędów  ciśnienia kół pasowych. W tym przypadku, należy wymienić pompę oleju, pas bezstopniowej skrzyni biegów i sterownik hydrauliczny. Jeśli koła pasowesą starte to należy wymienić i zestaw kół pasowych.

Koszt naprawy RE0F10A wariator / JF011E / F1CJA w najgorszym scenariuszu:

 

Komplet kół pasowych i pas bezstopniowej skrzyni biegów 1 $900
Pompa oleju 1 $160
Sterownik hydrauliczny 1 $460
Olej transmisijny 9 $108
Filtr zewnętrzny 1 $8.99
Filtr wewnętrzny 1 $9.35
Naprawa sprzęgła hydrokinetycznego 1 $59-80
Komplet uszczelek 1 $280

 

Opinie
Акпп
«Самые толковые специалисты по коробкам так точно. На ленд ровер в 3-4 местах насчитали ремонт ко ...»


Ваге Харьков

ssangyong korando
«Hello How much is the shipping converter 0511-511061 R omania Jud Covasna Com Cernat 527070»


FULOP A... CERNAT ...

Valve Body Repair...
«transmission Gearbox Valve body For 6DCT450 mps6 Gearbox Model. THIS VALVE BODY FIT FOR VOLVO S4 ...»


MIHAI A... SUTTON ...

Maktrans - naprawa automatycznych skrzyń biegów. Części do automatycznych skrzyń biegów © 2019